Fabiatou.com

Wednesday, October 25, 2006

Chevrolet Matiz 1.0 SE

Είναι μικρό, όμορφο και πολύ πρακτικό! Tο όνομα του είναι Matiz – και είναι και Chevrolet. Λόγο των κυκλοφοριακών αναγκών της Ελλάδος τα τελευταία χρόνια τα μικρά αυτοκίνητα κερδίζουν όλο και περισσότερους φίλους. Αποκτώντας λοιπόν ένα αυτοκίνητο μικρότερο των 3,5μ ο κάτοικος της μεγαλούπολης επωφελείται εκτός της μικρής κατανάλωσης καυσίμων και από μια πρωτόγνωρη άνεση μετακίνησης καθώς το άγχος του παρκαρίσματος στους μονίμως πηγμένους δρόμους της ανήκει πια στο παρελθόν.
Η εξωτερική του εμφάνιση του Matiz είναι παιχνιδιάρικη και χαρούμενη και αυτό μάλλον οφείλεται στα «τσαχπίνικα» φωτιστικά του σώματα. Από μπροστά είναι λαμπερά και αμυγδαλωτά, ενώ στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου τα φωτάκια είναι γουρλωμένα και μπιρμπιλωτά λες και το έσκασαν από κάποιο κόμικς του Μίκυ Μάους. Κανείς λοιπόν δεν μπορεί να αμφισβητήσει ότι είναι ένα αυτοκίνητο που σου φτιάχνει τη διάθεση: το Matiz σου φτιάχνει το κέφι, φτιάχνει το κέφι αυτών που το βλέπουν και όλοι μαζί ξεχύνεστε στην πόλη! Κοιτώντας το αυτοκίνητο από το πλάι μοιάζει σαν ένα συνηθισμένο μικρό αυτοκίνητο που προσέχοντας το κανείς, αμφιβάλει αν μέσα του μπορεί να χωρέσει τέσσερις ενήλικες. Και όμως αυτό το μικρό αυτοκινητάκι κρύβει κάποια μεγάλα μυστικά. Οι μικροί τροχοί σημαίνουν μικρούς θόλους και οι μικροί θόλοι σημαίνουν μεγάλους χώρους…τόσο απλά!
Πώς χωράνε πέντε ενήλικες με τα πράγματα τους που πάνε από την Πλάκα στην παραλία για ψαράκι; Η απάντηση είνα"πάρα πολύ άνετα"! Βγαίνοντας από το αυτοκίνητο - και αφού είχαμε παρκάρει σε μια απίστευτα μικρή θέση ακριβώς έξω από το μαγαζί που θέλαμε να πάμε, δεν μπορούσαμε να πιστέψουμε πως όλοι μας χωρέσαμε εκεί μέσα και κυρίως ότι βγήκαμε ατσαλάκωτοι. Μην φανταστείτε ότι μιλάμε για μια λιμουζίνα, αλλά για τις μετακινήσεις μέσα στην πόλη το Matiz είναι εργαλείο. Το μόνο πρόβλημα που μπορεί να αντιμετωπίσει ο οδηγός, και αυτό εάν έχει ύψος πάνω από 1.80μ είναι ότι τα γόνατα του βρίσκουν στη κεντρική κονσόλα με αποτέλεσμα να δυσκολεύεται να βολευτεί. Ο χώρος αποσκευών είναι εντυπωσιακός για το μέγεθος του αυτοκινήτου και σε σύγκριση με άλλα μικρά είναι αξιοζήλευτος.
Ο εσωτερικός χώρος είναι απλός χωρίς πολλά κουμπάκια- όπως συνηθίζεται τον τελευταίο καιρό, αλλά καταφέρνει να δημιουργήσει ένα συναίσθημα χαλάρωσης τις ώρες που ξοδεύει ο σύγχρονος κάτοικος της πόλης στους μποτιλιαρισμένους δρόμους στην προσπάθεια του να μετακινηθεί. Το ταμπλό είναι πρωτότυπο και πρακτικό, με πολλούς αποθηκευτικούς χώρους αλλά φτιαγμένο από μέτριας ποιότητας πλαστικά. Αυτό που σίγουρα ξεχωρίζει είναι το κεντρικά τοποθετημένο καντράν το οποίο περιέχει όλα τα απαραίτητα όργανα (ταχύμετρο, στροφόμετρο και δείκτη βενζίνης) το οποίο ανακοινώνει σε όλους τους επιβαίνοντες την ταχύτητα και τις στροφές με τις οποίες κινείται το αυτοκίνητο. Ένα άλλο μικρότερο καντράν ακριβώς μπροστά από το τιμόνι περιέχει όλες τις φωτεινές ενδείξεις. Εάν συνηθίζετε να λέτε στην γυναίκα σας: «αγάπη μου δεν τρέχω με εξήντα πάμε», απλά ξεχάστε το! Όμως έχω μια γενικότερη αντίρρηση για την τοποθέτηση των οργάνων στο κέντρο – όχι μόνο από το Matiz αλλά και από άλλα αυτοκίνητα, για λόγους που έχουν να κάνουν με την ασφάλεια μας κατά την οδήγηση. Εκτός ότι πρέπει να αποσπάσεις το βλέμμα σου από την ευθεία για να δεις τον πίνακα οργάνων, είναι δύσκολο για όλους εμάς που έχουμε συνηθίσει τον πίνακα ακριβώς μπροστά από το τιμόνι να υπολογίσουμε ακριβώς το κέντρο του αυτοκινήτου και συνεπώς τις διαστάσεις του στον δρόμο. Η κονσόλα κάτω από τον πίνακα οργάνων διαθέτει το ραδιο/CD και τα χειριστήρια του συστήματος θέρμανσης και κλιματισμού.
Το Matiz διατίθεται σε δύο κινητήρες έναν 3κύλινδρο 800cc 51ίππων και ένα 4κύλινδρο 1.000cc 63ίππων τον οποίο είχε το αυτοκίνητο που οδήγησα. Ο κινητήρας εντυπωσιάζει με την οικονομία του αφού καταφέρνει με 25ΕΥΡΩ να καλύψει 400χιλιόμετρα μέσα στην πόλη, κάτι που για μένα ήταν πρωτόγνωρο. Παράλληλα ο κινητήρας ήταν σχετικά αθόρυβος με ικανοποιητική ροπή, και αν αποφασίσετε να τον δουλέψετε μετά τις 4000στρ. αποδεικνύεται και δυνατός -για αυτοκίνητο πόλης. Το Matiz εάν πιεστεί ξεπερνά τα 150km/h αλλά σ`αυτές τις ταχύτητες απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή από την πλευρά του οδηγού. Τα φρένα με τα δισκόφρενα μπροστά και τα ταμπούρα πίσω συνδυάζονται με το σύστημα ABS προσφέροντας ένα αξιοπρεπές φρενάρισμα για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Οι αναρτήσεις αποτελούνται από γόνατα McPherson μπροστά και άκαμπτο άξονα πίσω προσφέρουν μια ασφαλή οδική συμπεριφορά και το μόνο που θέλει προσοχή οι αναπηδήσεις του πίσω άξονα σε δρόμους με πολλές λακκούβες. Μην ξεχνάτε ότι το αυτοκίνητο έχει και πολύ μικρά λάστιχα διαστάσεων 155/65R13 ενώ ταυτόχρονα με τα 855κιλά του είναι και ελαφρύ- κάτι που σημαίνει ότι το αυτοκίνητο είναι ευαίσθητο στις κακοτεχνίες των Ελληνικών δρόμων που υπάρχουν ακόμα παρόλο που οι δημοτικές εκλογές περάσανε! Υπομονή λοιπόν μέχρι τις επόμενες…
Ισμήνη Φαμπιάτου
Το Matiz είναι ένα έξυπνο αυτοκίνητο με γλυκό μουτράκι που ταιριάζει στο αστικό περιβάλλον προσφέροντας λύσεις στην πιεσμένη καθημερινότητά μας. Η τιμή του ξεκινάει από τα €7.830 και φτάνει τα €8.790 αναλόγως τα κυβικά και το επίπεδο του εξοπλισμού.









5 Comments:

  • Apo poiotita kataskeyis ti leei? trizei ktl?

    By Anonymous Anonymous, at 1:26 PM  

  • ΕΙΜΑΙ ΜΠΕΡΔΕΜΕΝΗ ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΤΙ ΝΑ ΔΙΑΛΕΞΩ. ΒΑΣΙΚΑ ΕΙΜΑΙ ΝΕΑ ΟΔΗΓΟΣ ΚΑΙ ΘΕΛΩ ΚΑΤΙ ΜΙΚΡΟ. ΕΙΜΑΙ ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΤΙΖ, ΑΤΟΣ ΚΑΙ ΠΙΚΑΝΤΟ. ΤΙ ΜΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ?

    By Anonymous Anonymous, at 11:43 PM  

  • Και τα τρία είναι αξιόπιστα και βολικά μέσα στην πόλη αλλά ίσως να σας προβληματίσουν ένα αποφασίσετε να κινηθείτε στην «Εθνική Οδό».. Το Matiz είναι σίγουρα αυτό που έχει την πιο γλυκιά εμφάνιση. Στη ουσία τους και τα τρία αυτοκίνητα μοιάζουν πολύ και έχουν παραπλήσια τιμή, οπότε είναι λογικό που δυσκολεύεστε να επιλέξετε. Εάν τα οικονομικά σας επιτρέπουν να ξεφύγετε λίγο ρίξτε μια μάτια στa Fiat Panda, Citroen C1, Peugeot 107 kai Toyota Aygo. Καλή χρονιά

    By Blogger if, at 12:14 PM  

  • μήπως η διαφορα του 1,000 κιβικών είναι ποιο ασφαλη από τα 800cc έχω μπερδευτει, δεν ξέρω ποιο να διαλέξω

    By Anonymous Anonymous, at 10:30 AM  

  • πριν 2 χρονια ειχα παρει να το οδηγησω απο ενα φιλο που το ειχε παρει για τεστ ντραιβ και μου εκανε τρομερη εντυπωση πως αρπαζει το γκαζι και εφευγε στα φαναρια..μη φανταστειτε κανα αεροπλανο αλλα εφευγε το ρημαδι.πηγαμε μεχρι χαλκιδα και γυρισαμε και η γνωμη και των διο μας ηταν οτι μια αναρτηση πιο σκληρη και χαμηλη μαζι με ενα πιο φαρδυ λαστιχο θα το εκανε να μην εχει αυτο το αισθημα ασταθειας..οσο για το τριξιμο?δεν ετριζε το δικο μας αν και καναμε μια βολτα σε χωραφοδρομο και εγω ζυγιζα τοτε 130 κιλα περιμενα το καθισμα να το κανω νοκ αουτ αλλα τιποτα..πολυ καλο μου φανηκε για τα λεφτα του φοβερο

    By Blogger Nikos MD, at 1:58 PM  

Post a Comment



<< Home