Fabiatou.com

Tuesday, November 07, 2006

Suzuki Swift 1.3GLX

 Τα έβλεπα καιρό τώρα στον δρόμο και πάντα θαύμαζα τον ξεχωριστό τους σχεδιασμό. Από μακριά για κάποιο λόγο μου θύμιζε το Mini Cooper και αυτό ίσως να οφείλεται στα μικρά αναλογικά με τις πόρτες παράθυρα, αλλά πάντα μου άρεσε. Από την άλλη η μπροστινή όψη του νέου Swift με το σήμα της Suzuki στο κέντρο της μάσκας δεν αφήνει καμία αμφιβολία για την καταγωγή του αυτοκινήτου. Και όμως εάν έλλειπε το σήμα αυτό θα μπορούσε να είναι ένα οποιοδήποτε ευρωπαϊκό μεσαίο αυτοκίνητο. Τα τμήματα σχεδιασμού των ιαπωνικών εταιρειών έχουν βάλει για τα καλά την ευρωπαϊκή αγορά στο μάτι καλύπτοντας τόσο τις πραγματικές ανάγκες μετακίνησης όσο και τις αισθητικές ανησυχίες των κατοίκων της γηραιάς ηπείρου. Δεν εξηγείται διαφορετικά γιατί αυτό το Suzuki μπορεί να σταθεί δίπλα- και ίσως για κάποιους να ξεπερνά, σε ομορφιά τα δημιουργήματα των ευρωπαίων κατασκευαστών.Το εξωτερικό του κοιτάζοντας το από το πλάι, διακρίνονται οι έντονες γωνίες που του εξασφαλίζουν όγκο, ύψος και δυναμισμό. Ο σχεδιασμός του είναι τόσο μελετημένος και προσεγμένος ώστε ποτέ δεν θα θεωρηθεί ένα αυτοκίνητο με περίεργο ή με υπερβολικό design- ενώ ταυτόχρονα παραμένει φρέσκο και ξεχωριστό. Αν και όλα είναι θέμα γούστου θα μου επιτρέψετε να σας πω ότι το εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι από τα καλύτερα που έχω δει. Είναι απλό, λιτό, με πολύ καλά πλαστικά και αρμονία χρωμάτων. Ο πίνακας οργάνων είναι ενημερωμένος σε απαλές αποχρώσεις και ο νυκτερινός του φωτισμός με τους φωσφορίζοντες κόκκινους δείκτες και λευκούς αριθμούς είναι …μούρλια! Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει μια διακριτική ψηφιακή οθόνη ενδείξεων (ώρα, εξ. Θερμοκρασία και κατανάλωσης), ενώ πιο κάτω θα βρείτε ένα ενσωματωμένο Ραδιο – CD που μαζί με την τέλεια ακουστική που χαρίζουν τα τέσσερα ηχεία και τα δύο tweeters, διαθέτει και χειριστήρια στο τιμόνι. Πιο χαμηλά το βλέμμα συναντά τους διακόπτες με τις ρυθμίσεις θερμοκρασίας ζέστης/κρύου και κάποιους χώρους αποθήκευσης. Τι γίνεται όμως με τους χώρους? Με μια λέξη θα έλεγα ότι για την κατηγορία χαρακτηρίζονται ΤΕΡΑΣΤΙΟΙ για οποιοδήποτε σωματότυπο ανθρώπου κάτι που οφείλεται στο μεγάλο ύψος της οροφής και στις όρθιες θέσεις των καθισμάτων.. Δεν θα έλεγα όμως τα ίδια για τον χώρο αποσκευών αφού παρόλο που έχει κανονικό σχήμα έχει χωρητικότητα μόνο 213Λίτρων. Τουλάχιστον τα καθίσματα χωρίζονται σε 60/40 και πέφτουν προς τα μέσα δημιουργώντας έναν ενιαίο χώρο όταν χρειαστεί. Η θέση οδήγησης είναι άνετη ακόμα και για ψηλόσωμους οδηγούς ενώ και οι πίσω επιβάτες έχουν στην διάθεση τους αρκετό χώρο για τα γόνατα και άπλετο για το κεφάλι.
Το Swift που οδήγησα ήταν το 1.3GLX με τον κινητήρα των 16βαλβίδων 92ίππων στις 5.800σ.α.λ.
Η οδήγηση του μέσα στην πόλη είναι ευχάριστη και άνετη καταφέρνει να «σφηνώνει» στα κενά της κίνησης, ενώ ταυτόχρονα χάρη στην καλή ορατότητα προς όλες του τις γωνίες είναι και εύκολο στο παρκάρισμα. Ταυτόχρονα είναι αθόρυβο και με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου κάτι που είναι και το ζητούμενο για τον ταλαίπωρο κάτοικο της πόλης.
Όμως και στις γρήγορες βόλτες το Swift αρέσει το ίδιο. Αν και αρχικά ο κινητήρας των 92ίππων δεν είναι και τόσο σπιρτόζος-κάτι που μάλλον οφείλεται στη μακριά κλιμάκωση του κιβωτίου, στο τέλος ο τρόπος που στέκεται στον δρόμο είναι αυτό το «κάτι» που σε κερδίζει! Σε μια διαδρομή κοντά στην Αττική- με μεγάλο υψόμετρο που είναι πολύ στενή με φουρκέτες, έντονα φρένα και γρήγορα ίσια κομμάτια, το Swift εντυπωσιάζει με την «λακώνιζουσα» συμπεριφορά του. Καμία φλυαρία λοιπόν καθώς το αυτοκινητάκι κινείται με αποτελεσματικότητα σε ρυθμούς που φωνάζουν ότι το πλαίσιο αυτό έχει φτιαχτεί για πολύ περισσότερους ίππους. Χασμουριέται με τους μόνο 92 ίππους του κινητήρα και κινείται με απόλυτη ασφάλεια καθώς το πίσω μέρος μένει καρφωμένο μέσα στην στροφή χαρίζοντας κάποια ηρεμία στον καθημερινό οδηγό. Ξεχώρισα είναι ότι το αμάξωμα δεν γέρνει πάρά την άνεση που χαρίζει στην πόλη, το ελαφρύ και απόλυτο σύστημα διεύθυνσης (παρόλο που στην αρχή νομίζεις ότι είναι αργό), και φυσικά τις αναρτήσεις που είναι λίγο σκληρές στην ρύθμιση τους και με απότομη απόσβεση επαναφοράς. Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα McPherson μπροστά και έναν ημιάκαμπτο άξονα πίσω που σίγουρα βοηθάνε να είναι σταθερό και ακλόνητο στο δρόμο αν δεν το προκαλέσεις, ή αν δεν συναντήσεις πολλές λακκούβες μέσα στην στροφή. Και πάλι, παρά τις αναπηδήσεις του πίσω άξονα σε στροφές με λακκούβες το αυτοκίνητο δεν γίνεται ποτέ υπερτροφικό- μόνο κοπανάει λιγάκι και μετά ανοίγει με απόλυτα ελεγχόμενο τρόπο την τροχιά του. Οι μόνες αλλαγές που θα έκανα- αν είχα το μαγικό ραβδάκι της καλής νεράιδας- θα είχε να κάνει με τα φρένα. Θα χτυπούσα το ραβδί στα πίσω ταμπούρα και θα μεταμόρφωνα τα ταμπούρα που φοράει πίσω με δίσκους , ενώ μπροστά ίσως και να του χάριζα λίγο μεγαλύτερους δίσκους. Όλα αυτά επειδή από ένα σημείο και μετά σε κατηφορικές διαδρομές- με όχι πολύ γρήγορους ρυθμούς, τα φρένα υπερθερμαινόντουσαν και αδυνατούσαν να φρενάρουν αποτελεσματικά το Swift παρά το πολύ καλό AΒS. Στην συνέχεια το ραβδί θα έπεφτε στις μακριές σχέσεις του κιβωτίου με τις πολύ μακριές πρώτη και δεύτερη ταχύτητα που δεν βοηθούσαν τον εύστροφος κινητήρα να δουλέψει καλύτερα και να δείξει τα δόντια του.
Στον αυτοκινητόδρομο από την άλλη πλευρά παραμένει σταθερό, ενώ οι μακριές σχέσεις του κιβωτίου του χαρίζουν οικονομία, ησυχία και άνεση. Τελικά δεν μπορείς να έχεις όλο τον κόσμο ευχαριστημένο! Ξαφνικά το μειονέκτημα των μακριών σχέσεων μετατρέπεται σε ατού στον ανοιχτό δρόμο και τελικά αυτό που μένει είναι ότι τα πάντα είναι θέμα προτεραιοτήτων και γούστου! Για το δικό μου γούστο λοιπόν, νομίζω ότι χρειάζεται πιο κοντές σχέσεις! Για το δικό σας πάλι, αν σκοπεύετε να ταξιδεύετε συχνά ίσως όχι… Και εδώ έρχεται η αγαπημένη μου έκφραση:» περι ορέξεως…. Κολοκυθόπιτα».
Δεν κρύβω ότι το συμπάθησα αυτό το αυτοκίνητο. Εκτός από το design και το ποιοτικά και εμφανισιακά τέλειο εσωτερικό, το swift δεν έχει κάτι ριζοσπαστικό να επιδείξει. Έχει όμως μια αρμονία, μια ισορροπία τόσο στην συμπεριφορά όσο και στην καθημερινή επαφή που στο τέλος σε κερδίζει. Δεν θα το ερωτευτείς για την απόλυτη οδηγική ευχαρίστηση που θα σου προσφέρει, αλλά θα το αγαπήσεις γιατί στην καθημερινή επαφή μαζί του θα διαπιστώσεις ότι είναι φτιαγμένο με μια συνταγή που έχει «όσο πρέπει από ότι πρέπει»! Θέλω με αυτό να πω ότι οι απλές και οι νόστιμες συνταγές είναι εκείνες που οδηγούν στον γάμο!

Δεν με ευχαρίστησαν...
  • Η μακριά κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων.
  • Τα αδύναμα στην σκληρή χρήση φρένα.


Θα θυμάμαι για πάντα...

  • Το εργονομικότερο και ποιοτικότερο εσωτερικό της κατηγορίας-και όχι μόνο!
  • Το όμορφο Design και τους μεγάλους χώρους!
Ισμήνη Φαμπιάτου

14 Comments:

  • Εχω και εγώ swift και ενω γενικά συμνφονω με αυτα που λες εχω καποιες αντιρισεις
    Λες ότι τα φρενα δε σ αρεσαν. Το αυτοκινητακι ειναι για νορμαλ χρήση και οχι για αγώνες. Στην φωτο φενετε να το βαζεις με τις πορτες και καπνίζουν τα πισω λάστιχα στο οριο του φρεναρίσματος.λες και κάνεις μπουκα στη ριτσώνα βρε κοπελια... ποιος μπορέι να οδηγάει ετσι;παντως όχι ο μεσος οδηγος!
    Το κιβώτιο ταχυτητον να σου πω ότι ειναι καλο και ακριβές κα εχει καλα κουμποματα και είναι μακρύ μόνο αν το θέλεις για αγώνες. στην καθημερινή χρήση δεν δημιουργεί προβλήματα.
    Κατα τα άλλα αυτό και τα άλλα αυτοκίνητα που παρουσιάζοντε στην σελιδα σου ειναι πολυ ζωντανα παρουσιασμενα και διαφορετικα απο ότι στα περιοδικά.
    Οπότε μπράβο Ισμήνη μας.

    Μιχάλης Φ.
    (δε σε πειράζει που σε λεω Ισμήνη μας μιας και σ όλη την Ελλάδα μόνο μια πραγματικά γρήγορη γυναίκα έχουμε!)

    By Anonymous Anonymous, at 11:03 AM  

  • Poly kalo test

    serg

    By Anonymous Anonymous, at 2:13 AM  

  • Ισμήνη πολλά συγχαρητήρια για το πολύ ορθά δομημένο και αντικειμενικό ως προς την ουσία του άρθρο!


    Για τον δυνατό,αλλά οικονομικό κινητήρα,που αδικείται από τη μακρυά κλιμάκωση των σχέσεων,αλλά και για το μέτριας χωρητικότητας πορτ-μπαγκάζ(λογικό για 3,7m μήκους αυτοκίνητο)...Αλλά τα δυο του μεγάλα ατού για μένα είναι η εμφάνιση και το στήσιμο του στο δρόμο!

    Είμαι κάτοχός ενός 5θυρου Swift,έχοντας διανύσει κοντά στα 49500χλμ μέσα σε 1,5 χρόνο...και ωφείλω να ομολογήσω ότι ότι ακριβώς ανέφερες ισχύει σε μεγάλο βαθμό...

    Λίγο στην ποιότητα κατασκευής υστερεί κατ'εμέ,καθώς τα σκληρά πλαστικά συνήθως μετά από κάποιο χρονικό διάστημα ίσως προκαλέσουν ανεπιθύμητους/παρασητικούς θορύβους...

    Συνέχισε την πολύ καλή σου προσπάθεια και αν σε βγάλλει ο δρόμος πέρνα από το www.swiftclub.gr να μιλήσουμε εκτενέστερα!

    Στέλιος

    By Anonymous Anonymous, at 11:40 PM  

  • Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Σε σχέση με τα πλαστικά στα αυτοκίνητα που οδήγησα εγώ δεν είχα παράπονο από τριγμούς(ειδικά από 1,3 που έχει και πιο μαλακές αναρτήσεις). Κάποιοι μερικές, φορές ψάχνουν να βρουν το εσωτερικό από μια BMW σε ένα Suzuki και έτσι με αυτόν τον τρόπο αρχίζουν και παραλογίζονται! Το Swift δεν είναι BMW 5αρα, αλλά για την κατηγορία του είναι φανταστικό- και επέτρεψε μου να επιμένω για αυτό! Τα σκληρά πλαστικά εμένα δεν με ενοχλούν , αντίθετα η εργονομία και το clean cut design του ταμπλό του Swift αγγίζουν το αισθητικό κριτήριο μου. Το swiftclub.gr το έχω επισκεφτεί ήδη, όμως λόγω οικογενειακών υποχρεώσεων δυστυχώς δεν έχω βρει τον χρόνο να συμμετέχω στις συζητήσεις σας.

    Όταν μεγαλώσει ο γιος μου λιγάκι τότε θα προσπαθήσω να γίνω πιο ενεργή στα πολλά αξιόλογα club που παρακολουθώ..
    Και πάλι ευχαριστώ!

    By Blogger if, at 12:49 AM  

  • Αγόρασα ένα Suzuki Swift GLA πριν απο ένα μήνα, και δεν μπορώ να σας κρύψω ότι είμαι πολύ προβληματισμένη, άρχισα να ακούω τη βενζίνη στο ντεπόζιτο ή έτσι νόμιζα μέχρι που μου άλλαξαω ντεπόζιτο μόλις σήμερα, το πρόβλημα είναι ότι ακόμα ακούγεται αυτό ο ενοχλητικός ήχος στο σταμάτα-ξεκίνα παρόλο που το ντεπόζιτο είναι γεμάτο (σαν να εχω ενα κουβα με νερό και σε καθε κίνηση ή λακουβα κουνιέται και χτυπάει στα τυχώματα) εχει ακούσει κανεις σας αυτό το θόρυβο? Αν ναι πειτε μου σας παρακαλω για να σταματίσω να νίωθω παράλογη!

    Μαργαρίτα

    By Anonymous Anonymous, at 12:34 PM  

  • Για να είμαι ειλικρινής δεν έχω ξανακούσει ποτέ για κάτι τέτοιο. Μυρίζει βενζίνη μέσα στο αυτοκίνητο? Πρέπει να ξέρετε ότι όταν το ντεπόζιτο δεν είναι εντελώς γεμάτο είναι φυσικό είναι να υπάρχει κάποια μετακίνηση των καυσίμων από οφείλεται στην κίνηση του οχήματος και παράγει αυτό τον ήχο-αλλά ο ήχος αυτός καλύπτεται από την εξάτμιση, τον κινητήρα και τον δρόμο. Μπορεί να έιναι φυσιολογικό και να έχετε φανταστική ακοή!Αστειεύομαι! Όταν μάθετε πείτε μας και εμάς να ξέρουμε...

    By Blogger if, at 6:27 PM  

  • Hello again!Ystera apo epikoinonia me Suzuki Hellas kai test se ena modelo spor enos filou exo na sas anakoinoso oti i venzini otan einai se xamila epipeda akougete otan kaneis pernaei apo mia lakouva, vevaia apaitite to amaxi na pigainei poly siga kai na min exete ti mousiki sti diapason, mou eipan oti to depozito tou swift den exei "kymatothrafstes" pou ebodizoun na akougete to kafsimo. An to prosexete me isixia tha deite oti akougete. Afta mou eipan kai sas ta metafero.
    Efxaristo pandos gia tin apandisi.

    By Anonymous Anonymous, at 5:01 PM  

  • θα σας δώσω και εγώ με την σειρά μου συγχαρητήρια για την πολύ αξιόλογη δουλειά σας!Ειναι πολύ σημαντικό για ανθρώπους που θέλουν να ενημερωθούν σχετικά με το αυτοκίνητο ,να μπορούν να έχουν μια γνώμη απο κάποιον που εχει γνωση σε αυτον το τομεα και απαντα με αντικειμενικοτητα.Θα ήθελα λοιπόν να σας ρωτήσω ,επειδή ειμαι νέα οδηγός και σκοπεύω να πάρω σύντομα ενα αυτοκίνητο στην κατηγορια των μικρών αν έχετε καποιο συγκεκριμενο μοντελο να μου προτεινετε.Αυτοκίνητα που έχω στα υπόψιν ειναι τα εξής:Yaris,Honda Jazz,Mazda 2,Colt,Opel Corsa,Peugeot 207,Suzuki Swift.Ευχαριστω πολύ...Συνεχιστε έτσι!!!!

    By Anonymous Anonymous, at 12:04 AM  

  • Ο ηχος που ακουγεται μπορει πολυ απλα να ειναι ο πυροσβεστηρας που δεν ειναι καλα στερεωμενος ισως.

    By Anonymous Anonymous, at 8:30 PM  

  • Χαίρετε.Συγχαρήτηρια για την δουλειά σας.Μπορείτε να μου πείτε τι αυτονομία έχει το swift 1,3?Αν πηγαίνω με μια μέση ταχύτητα 120-130χλμ στην Εγνατία/Εθνική ένα ντεπόζιτο φτάνει για 500χλμ?Σε αυτές τις ταχύτητες το αυτοκίνητο είναι σταθερό ή φτερό στον άνεμο?Μεταξύ του swift και του fiesta 1,25 ποιο θα προτιμούσατε?
    Ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας.

    By Anonymous Xρήστος, at 12:06 AM  

  • Καλησπέρα! Έχω το suzuki swift 1.3 GLA εδώ και 3,5 χρόνια περίπου. Από την αρχή κάνει ένα θόρυβο στο πίσω δεξί μέρος όταν πέφτει σε λακούβα. Δεν το κάνει πάντα, αλλά όταν ακούγεται ο θόρυβος είναι πολύ έντονος σαν να χτυπάνε μεταλικά τμήματα με δύναμη. Το έχω πάει αρκετές φορές να το δουν αλλά μου λένε ότι δεν έχει τίποτα και αυτό που κοίταξαν ουσιαστικά ήταν η πίσω δεξιά πόρτα και το πορτ-παγκάζ μήπως κάποια βίδα έχει πρόβλημα. Έχει κάποιος κάποιο αντίστοιχο πρόβλημα?

    By Anonymous EiriniR, at 5:21 PM  

  • Έχω ένα Swift σχεδόν 3 χρόνια. Θα ήθελα να παρατηρήσω τα παρακάτω σχετικά με το αυτοκίνητο. Στα συν θα έβαζα τον κινητήρα, το διαχρονικό αλλά και ξεχωριστό design μέσα και έξω, την καλή σχέση τιμής - εξοπλισμού (εκτός από ESP είχε τα πάντα με 13.500 όταν το αγόρασα), το γενικά καλό κράτημα του αυτοκινήτου, το απίστευτης έντασης ηχοσύστημα, το τιμόνι του που είναι πολύ ευέλικτο. Αλλά εδώ stop. Στη συνέχεια ξεκινούν τα αρνητικά με πρώτη και καλύτερη την ανάρτηση. Ωραίο το κράτημα αλλά τι να το κάνω αν το αυτοκίνητο κοπανάει. Και έχω αλλάξει και αμορτισέρ στα 50.000χλμ. Καλή η τελική αλλά τι να την κάνω αν πρέπει να αλλάζω στην Αθήνα συνέχεια ταχύτητες λόγω των μακριών σχέσεων. Αντίο κιβώτιο... Τα φρένα είναι έτσι και έτσι και θέλουν προσοχή γιατί μπορεί να καούν μέχρι και οι δίσκοι ενώ το χειρόφρενο είναι τραγικά αναξιόπιστο. Στον ανοιχτό δρόμο το αυτοκίνητο είναι αρκετά θορυβώδες και συχνά ευπαθές σε πλευρικούς ανέμους. Τελευταίο αρνητικό είναι ότι πρέπει ανά 7.500χλμ να κάνεις βόλτα στο συνεργείο για service. Ελπίζω με τα παραπάνω να βοηθώ υποψήφιους αγοραστές. Βέβαια να συμπληρώσω ότι όλα είναι σχετικά και εξαρτάται και από το πώς οδηγεί κανείς αλλά δεν μπορώ να πώ ότι το Swift μου εμπνέει την γιαπωνέζικη αξιοπιστία για την οποία τόσο ακούμε στα αυτοκίνητα.

    By Anonymous Anonymous, at 1:07 AM  

  • paidia 8a i8ela na sas rotisw kati......exw to swift tou 2010 1300.....92hp.....me "15" zantes.. an tou valw zantes "17"apo spor swift 8a to diskolevei polu to autokinito?????

    By Anonymous Anonymous, at 2:32 PM  

  • γι'αυτο παρτε το νεο 1.2 να λυσετε τα προβληματα του παλιου!Ισμηνη ενα τεστ απο εσενα στο νεο 1.2,θα ηταν οτι πρεπει!αν και το εχω το αυτοκινητο,θα ηθελα να ακουσω και την δικη σου αποψη...για μενα ειναι φοβερο και πολυ καλα στημενο!

    By Anonymous Anonymous, at 8:44 PM  

Post a Comment



<< Home