Peugeot 207 1.4 3d
Με το έντονο μπλε χρώμα του το τρίπορτο 207 είχε κερδίσει την μάχη των εντυπώσεων πριν ακόμα καθίσω στο κάθισμα του-κάνοντας με να ξεχάσω το γεγονός ότι κάτω από το καπό του βρισκόταν ο πιο αδύναμος κινητήρας της σειράς. Το 207 δεν είναι αντικαταστάτης του 206-το οποίο παραμένει παράλληλα στην αγορά- αλλά βασιζόμενο στο πάτωμα του 1007(και μεταξύ μας του Citroen C3) αποτελεί την απάντηση της Peugeot στην τάση των σουπερμίνι να μεγαλώνουν πλησιάζοντας σε διαστάσεις την αμέσως επόμενη κλάση-την κατηγορία C δηλαδή. ΤοGrande Punto και το νέο Clio ήταν σίγουρα στο στόχαστρο της Peugeot όταν επέτρεψε στο σουπερμίνι της να «ξεχειλώσει» φτάνοντας σε διαστάσεις το 306. Αλλάζουν οι καιροί και τελικά είναι σίγουρο ότι το μέγεθος μετράει! Βλέποντας το από εμπρός υπάρχει διάχυτη η οικογενειακή ταυτότητα του γάλλου κατασκευαστή με την μεγάλη μάσκα και τα φωτιστικά σώματα να σχηματίζουν μια ακμή η οποία ξεπερνά σε πλάτος τα όρια των μπροστινών φτερών, και σε μήκος να φτάνουν σχεδόν στις μπροστινές κολώνες. Ο «λέοντας» στο κέντρο του καπό και η χαμογελαστή μάσκα με τα πολύ αποδοτικά φώτα ομίχλης σου φτιάχνουν την διάθεση καταφέρνοντας να σου μεταδώσουν την καλή διάθεση που έχει το αυτοκίνητο πριν ακόμα μπεις μέσα. Από πίσω η όψη του 207 είναι λιγότερο ευφάνταστη διατηρώντας όμως την οικογενειακή ταυτότητα.. Στην τρίθυρη έκδοση οι τεράστιές πόρτες πλημμυρίζουν οπτικά το προφίλ του αυτοκινήτου δίνοντας του μια «WRC» εμφάνιση. Ανοίγοντας την τεράστια πόρτα (που είναι πολύ βαριά για τα γυναικεία χέρια) βρέθηκα να κοιτάζω ένα πολύ εντυπωσιακό ταμπλό και τα καθίσματα τύπου μπάσκετ που υποσχόντουσαν – και τελικά παρείχαν-καλή πλευρική στήριξη. Το μήκος των 4,03 μ. σε συνδυασμό με το αυξημένο ύψος αλλά και το πολύ έξυπνο σύστημα μετακίνησης της πίσω σειρά καθισμάτων εμπρός-πίσω, καταφέρνουν να χαρίσουν άπλετους χώρους τόσο στους επιβάτες όσο και στον χώρο των αποσκευών που κυμαίνεται μεταξύ 270 και 300 λίτρων(ανάλογα με την θέση των καθισμάτων). Πάντως στη τρίθυρη έκδοση θα μπορούσε η πρόσβαση στα πίσω καθίσματα να είναι πιο εύκολή και οι τεράστιες πόρτες να άνοιγαν με ένα μηχανισμό που να ελέγχει πιο καλά τον τρόπο που ανοίγουν. Σε ότι αφορά τις μεγάλες και βαριές πόρτες- θα σας πω ότι μου συνέβη σε ένα πάρκινγκ πολυκαταστήματος να ανοίξω την πόρτα και μην μπορώντας να την συγκρατήσω εκείνη ακούμπησε στο διπλανό αυτοκίνητο-χωρίς ευτυχώς γρατσουνιές, αλλά σίγουρα ένοιωσα την τρομάρα ότι θα δημιουργήσω κάποια ζημία. Στο εσωτερικό τώρα ο πίνακας οργάνων περιλαμβάνει τα πάντα, ενώ τα νικελένια βραχιόλια που πλαισιώνουν τα βασικά όργανα με το λευκό φόντο, είναι όμορφα, σπορτίφ και ποιοτικά. Ψηλά στην κονσόλα υπάρχει ο κλασικός πίνακας με τις πολλαπλές ενδείξεις που συνεργάζεται και με το ενσωματωμένο ραδιο cd της Peugeot το ποίο διαθέτει εκτός από καλή απόδοση και χειριστήριο στην κολόνα του τιμονιού. Πιο χαμηλά υπάρχει ένας διζωνικός κλιματισμός, που όμως έχει μέτρια απόδοση. Τα υλικά του ταμπλό και της κονσόλας είναι μαλάκα στην αφή και δείχνουν ιδιαίτερα ποιοτικά και ανθεκτικά. Η ποιότητα συναρμολόγησης είναι εξίσου εντυπωσιακή και μόνο σε πολύ κακό οδόστρωμα μπορεί να ακουστούν κάποιοι μικροτριγμοί από τα πλαϊνά της πόρτας. Ο οκταβάλβιδος κινητήρας των 1360κ.εκ. με τους 75 κάνει ότι μπορεί για να κινήσει με αξιοπρέπεια το 207, αλλά παρόλο το γεγονός ότι χαμηλά έχει αρκετή ροπή, μου έδωσε την αίσθηση ότι πνιγόταν από τις μακριές σχέσεις του κιβωτίου ταχυτήτων. Σε ότι αφορά τις ψηλές στροφές… είπαμε ότι μιλάμε για τον κλασικό οκταβάλβιδο ΤU, του οποίου η σχεδίαση χάνεται στις αρχές της δεκαετίας του 90- οπότε μην περιμένετε θαύματα. Όταν το στροφόμετρο φτάσει στις 5,500 καλό θα είναι να αλλάξετε ταχύτητα γιατί διαφορετικά θα ζορίζετε τον παλαίμαχο κινητήρα χωρίς λόγο. Πάντως εάν έχετε υπομονή και επίμονη θα δείτε σχετικά εύκολα τα 180 χλμ/ω στο ταχύμετρο, κάτι που οφείλεται σίγουρα στην εξαιρετική αεροδυναμική του αμαξώματος! Φυσικό είναι βέβαια το πλαίσιο και οι αναρτήσεις να μένουν ασυγκίνητα από τον μικρό κινητήρα. Το 207 βασίζεται στο πλαίσιο του Citroen C3, οπότε η εμπρός ανάρτηση διαθέτει γόνατα Mac Pherson Peugeot, ενώ πίσω διαθέτει με τον γνωστό ημιάκαμπτο άξονα ρυθμισμένο όμως με τέτοιο τρόπο που να μην παρουσιάζει την υπερστροφικά διασκεδαστική συμπεριφορά στο άφημα του γκαζιού. Αυτή η αντικοινωνική συμπεριφορά ανήκει πια στο παρελθόν- ή μάλλον καλύτερα στο 206 που διαθέτει το γνωστό αυτό παιχνιδιάρικο ταπεραμέντο! Το 207 είναι απόλυτα ασφαλές και ουδέτερο, με εξαιρετικά φρένα (δίσκοι παντού)και δεν θα τρομάξει ποτέ κανένα. Είναι ένα ώριμο αυτοκίνητο προσανατολισμένο στην ασφαλή μετακίνηση και όχι στους τρελαμένους. Ίσως για αυτό τον λόγο το 206 διατηρήθηκε ακόμα στην παραγωγή-για εμάς που όταν οδηγάμε θέλουμε να συμβαίνουν κάποια πράγματα που σε εκείνους που δεν ξέρουν φαίνονται κάπως τρομακτικά! Το 207 δεν θα ξαφνιάσει ποτέ τον οδηγό του, αντίθετα θα τον προστατέψει με κάθε τρόπο. Ακόμα και όταν έπεσα σε ένα ρυάκι με νερά που κυλούσε πάνω σε μια σκοτεινή φουρκέτα στο Πήλιο με αρκετά χιλιόμετρα, το 207 άνοιξε για λίγο την τροχιά του και μετά από λίγα μέτρα βρήκε την πρόσφυση για να συνεχίσει ανενόχλητο χωρίς να χρειαστεί να κάνω κάποια διόρθωση. Την ίδια στιγμή το πλαίσιο και η ρύθμιση της ανάρτησης χασμουριούνται με τους 75 ίππους του μικρού κινητήρα και ανυπομονούν- μαζί με εμένα-να συναντήσουν τον κινητήρα 1,6 αμέσου ψεκασμού που η PSA εξελίσσει από κοινού με την BMW και που θα αποδίδει περίπου 170 ζωντανά άλογα για να αναμετρηθούν μαζί τους. Στον αυτοκινητόδρομο το 207 είναι σταθερό και ήσυχο και αν πάρει φόρα μπορεί και ταξιδεύει με άνεση και οικονομία. Είναι σταθερό στις μεγάλες ταχύτητες και στις ανοιχτές στροφές, ενώ δεν παρουσιάζει ούτε έντονους αεροδυναμικούς θορύβους. Το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι θα μπορούσε να έχει λίγο καλύτερη αίσθηση και να ήταν πιο «γρήγορο» χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν προσφέρει αρκετή πληροφόρηση για τον δρόμο. Σε γενικές γραμμές το 207 1,4 είναι ένα πολύ καλό αυτοκίνητο που όμως δεν καταφέρνει να κατακτήσει την κορυφή της κατηγορίας εξαιτίας του παλιού και σχετικά αδύναμου κινητήρα ο οποίος αδυνατεί να προσφέρει στιγμές οδηγικής απόλαυσης που υπόσχονται τόσο η εμφάνιση όσο και το πλαίσιο. Είμαι σίγουρη επειδή γνωρίζω τα αυτοκίνητα της PSA - αφού και το αυτοκίνητο μου είναι ένα Saxo VTS που δεν το αλλάζω! -ότι η δυνατότερες εκδόσεις του 207 θα πλησιάζουν την τελειότητα. Από την άλλη πλευρά εάν δει κανείς το αυτοκίνητο με την απόλυτη λογική θα διαπιστώσει ότι η τιμή του είναι ιδιαίτερα χαμηλή σε σχέση με όλα αυτά που προσφέρει σε επίπεδο άνεσης, ποιότητας και ασφάλειας. Όλα αυτά σε συνδυασμό με την μοντέρνα εμφάνιση του αυτοκινήτου είναι πραγματικά πολύ δύσκολο να περάσουν απαρατήρητα σε κάποιον που σκέφτεται να αγοράσει ένα αυτοκίνητο σε αυτή την κατηγορία.
Δεν με ευχαρίστησαν
· Ο αδύναμος και ο απρόθυμος στις ψηλές στροφές κινητήρας.
· Η δύσκολη πρόσβαση στο πίσω κάθισμα στην τρίθυρη έκδοση της δόκιμης
Θα μου μείνουν αξέχαστα
· Το στήσιμο της ανάρτησης που συνδυάζει άνεση και σπορ συμπεριφορά
· Η αίσθηση πολυτέλειας του εσωτερικού.
Ισμήνη Φαμπιάτου
4 Comments:
Plaka eixe to videaki . kathe mhna exeis kainouries idees!
Serg
By Anonymous, at 8:53 PM
H εικόνα που παρουσιάζει αυτή η σελίδα θα πρέπει να προβληματισει όλους τους συναδέλφους που εργάζονται στον ΅ειδικό τύπο΅. Είναι ζωντανή, έχει εικονα, ήχους, προσωπικό στύλ, μια σοβαρή δόση άποψης που δικαιολογείται από ένα αγωνιστικό βιογραφικό, είναι δωρεάν και για την ώρα δεν έχει διαφημήσεις. Για εμένα δεν έχει σημασία ποιός συμφωνεί και ποίος διαφωνεί, αλλα να καταλάβουμε όλοι ότι την ώρα που το έντυπο και η τηλεόραση αργοπεθαίνουν το ίντερνετ γεννίεται και δυναμώνει.Μπράβο στην Ισμήνη που για την ώρα τουλαχιστον κάνει μια δουλεια επαγγελματική σε όλα τα επίπεδα.Όταν κάτι γίνεται με αγάπη και με γνώση για το αντικείμενο το αποτέλεσμα δεν μπορεί παρα να διακώνει αυτόν που τολμά. Εγώ παρακολουθώ την προόδο σου και χαίρομαι που επιτέλους κάποιος άφησε τα περιοδικά και την τηλεόραση και δεν φοβήθηκε να κάνει το πρώτο βήμα για κάτι ξεχωριστό...
Δ.Τζανής
By Anonymous, at 2:23 AM
Καταρχήν σας ευχαριστώ για όσα γράφετε. Θα ήθελα όμως να ξεκαθαρίσω ότι το fabiatou.com είναι μια προσωπική σελίδα-όπου όλα γίνοται από εμένα-και έτσι δεν θα μπορούσε σε καμία περίπτωση να χαρακτηριστεί ως επαγγελματική. Πράγματι το internet δυναμώνει όπως λέτε, αλλά πιστεύω ότι τόσο τα περιοδικά όσο και η τηλεόραση έχουν ακόμα πολύ μέλλον μπροστα τους. Ο λόγος που σταμάτησα να εμφανίζομαι στην τηλεόραση και τα περιοδικά φέτος είναι προσωπικός και έχει να κάνει με το ότι δεν θα μπορούσα να ταξιδέψω στις παρουσιάσεις στο εξωτερικο. Του χρόνου ελπίζω να επιστρέψω σε κάποιο άλλο κανάλι σε μια άλλη εκπομπη που παραλίγο να γινόταν φέτος αλλά μου προέκυψε κάτι πολύ σοβαρο, αλλα και πολύ-πολύ ευχάριστο. ;)
Σε κάθε περίπτωση πάντως σας ευχαριστώ παρα πολύ!
ΙΦ
By if, at 3:28 PM
Ισμήνη, πολύ καλά όσα γράφεις, ωστόσο νομίζω πως αρκετές φορές παραλείπεις δοκιμές πολλών αξιοπρόσεχτων εκδόσεων.Στην προκειμένη, νομίζω πως ένα review για το Peugeot 207 1,6 120 PS, θα ήταν αρκετά διαφωτιστικό για πολλούς από εμάς ή.... τουλάχιστον για εμένα.Φιλικά και χωρίς ίχνος κακοπροαίρετης διάθεσης, συνέχισε αυτή την ενασχόληση σου.
Παναγιώτης Σ.
By Anonymous, at 1:06 AM
Post a Comment
<< Home