Fabiatou.com

Wednesday, December 27, 2006

Nissan Micra SR 160

Το 1976 η Nissan Νικ.Ι.Θεοχαράκης δημιούργησε την «Sporteam», μια από τις παλιότερες αγωνιστικές ομάδες με εμπλοκή στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Αν και αυτό από την μια σήμαινε πολλά έξοδα και πολύ χρόνο για την εταιρεία και τους μηχανικούς της, από την άλλη πλευρά η εταιρεία κέρδισε μεγάλη εμπειρία και μέσα από τα διάφορα μικροπροβλήματα βρήκε λύσεις και απέκτησε μια ξεχωριστή αυτοπεποίθηση που φαίνεται να την οδηγεί ακόμα και στις εμπορικές της επιλογές. Έτσι λοιπόν καθώς τα χρόνια περνούσαν το 2000 αρκετοί οδηγοί- παραλίγο και εγώ-αποφάσισαν να συμμετάσχουν στο “Micra Challenge Cup” με το γνωστό σε όλους μας Nissan Micra. Εκεί γνώρισα και οδήγησα στην αγωνιστική του έκδοση αυτό το όμορφό αυτοκίνητο χωρίς όμως ποτέ να μου έχει δοθεί η ευκαιρία να το ζήσω στον δρόμο.Ενώ λοιπόν μέχρι και σήμερα το Micra συμμετέχει με επιτυχία στους αγώνες, αυτό το εξαιρετικά γλυκό αυτοκινητάκι τελικά έπεσε στα χέρια μου μόλις πριν από λίγο καιρό χωρίς τις αγωνιστικές του αναρτήσεις, αλλά με ένα πολύ δυνατό κινητήρα 1600 κ.εκ. και με αρκετά σπορτίφ εμφάνιση.Με την πρώτη ματιά αμέσως ενθουσιάζει αφού ο σχεδιασμός του είναι πρωτοποριακός και «μοδάτος» τραβώντας το μάτι όλων των νέων- και κυρίως των γυναικών. Θα τολμούσα να πω ότι από πλευράς design είναι στην ίδια κατηγορία με το Bettle και το ΜΙΝΙ.-τόσο όμορφο είναι! Τα τεράστια φωτιστικά σώματα φτάνουν μέχρι επάνω στο μπροστινό μέρος του καπό και φωτίζουν δυνατά το βράδυ, ενώ οι συμπαγείς καμπυλωτοί και μαζεμένοι όγκοι του το βοηθούν στους ελιγμούς και στο παρκάρισμα. Το Micra είναι εντυπωσιακό σε ύψος (1540mm) και σε πλάτος ενώ παρόλο το μικρό μήκος του που φτάνει τα 3.719εκ. προσφέρει χώρους μαζί με ορισμένες πολύ πρακτικές λύσεις . Ο χώρος αποσκευών είναι αρκετά μεγάλος(235 λίτρα) και το πίσω διαιρούμενο κάθισμα μπορεί να συρθεί εμπρός πίσω διαμορφώνοντας έτσι το μέγεθος του πορτμπαγκάζ ανάλογα με τις ανάγκες σας. Το εσωτερικό είναι ιδιαίτερα φιλόξενο και φωτεινό προσφέροντας άνεση χώρων τόσο στους εμπρός όσο και στους πίσω επιβάτες. Όσο για την εργονομία του και τους αποθηκευτικούς του χώρους, απλά θα σας καταπλήξει! Σκεφτείτε ότι στη θέση του συνοδηγού βρίσκεται ένας κρυφός και αρκετά βαθύς αποθηκευτικός χώρος όπου αποκαλύπτεται στα μάτια του ιδιοκτήτη τραβώντας απλά ένα κορδονάκι στην βάση του καθίσματος. Παντού υπάρχουν θήκες για μικροαντικείμενα και το ντουλαπάκι είναι μεγάλο και πρακτικό. Ο σχεδιασμός των καθισμάτων είναι συνήθης-χωρίς ιδιαίτερες σπορ καταβολές, εκπλήσσει όμως με το υλικό που έχει επιλεχθεί για τα εμπρός καθίσματα αφού έχουν ενσωματώσει έξυπνα στα ακριανά τμήματα τους ένα τμήμα με ελαστικά «μπιμπίκια» που προσφέρουν εξαιρετική πλευρική στήριξη χωρίς το κάθισμα να είναι μπάκετ. Δεν ξέρω το καλοκαίρι με κοντό παντελόνι ή φούστα πως θα νοιώθει κάνεις όταν κάθεται σε αυτό, όμως τώρα τον χειμώνα η αίσθηση είναι υπέροχη. Στο τιμόνι υπάρχουν πέντε κουμπιά που ελέγχουν τις λειτουργίες του ραδιοφώνου και του υπολογιστή ταξιδίου που δίνει ενδείξεις όπως εξωτερική θερμοκρασία/κατανάλωση καυσίμου κ.α. σε μια οθόνη στο κέντρο του πίνακα οργάνων. Η ποιότητα στο ταμπλό μπορεί να μην είναι κορυφαία όμως χάρη στα ανοιχτόχρωμα πλαστικά ξεκουράζει το μάτι κα μαζί με την ψευδαίσθηση του χώρου που δημιουργούν λειτουργούν ως αγχολυτικό "χάπι" στον οδηγό της πόλης. Ο πίνακας οργάνων περιέχει όλα τα βασικά όργανα που πλαισιώνονται από αλουμινένια δακτυλίδια με το κόκκινο στο στροφόμετρο να ξεκινά στις 7,000 στροφές και το αισιόδοξο ταχύμετρο να δείχνει τα 220 χλμ. Στο κεντρικό τμήμα της κονσόλας υπάρχει ένα πολύ καλό υποσύστημα με CD Changer 6 δίσκων. Στο μεσαίο μέρος της κονσόλας θα βρείτε τα πολύ όμορφα στρογγυλά χειριστήρια του αυτόματου κλιματισμού- που όμως η απόδοση του είναι μέτρια, ενώ πιο χαμηλά στο κάτω τμήμα της θα βρείτε μια πολύ έξυπνη αναδιπλούμενη θήκη για ποτήρια. Το 160 SR κάθεται πάνω σε 16αρες ζάντες ελαφρού κράματος αλουμινίου οι οποίες συνδυάζονται με ελαστικά χαμηλού προφίλ που το κάνουν να ξεχωρίζει αμέσως από τις ταπεινές εκδόσεις. Έτσι σε συνδυασμό με την αεροτομή στο πίσω παράθυρο και το σήμα «160 SR» στο πίσω μέρος καταφέρνει και σε ψαρώνει και να σε κάνει να νομίζεις ότι πρόκειται για ένα μικρό τέρας με 160 άλογα κάτω από το καπό. Όμως τα πράγματα δεν είναι έτσι...και 1600αρης της NISSAN αποδίδει μόνο(!) 119 ζωντανά και ροπάτα άλογα που κινούν το Micra με άνεση και σβελτάδα. Ο κινητήρας ανεβάζει ομαλά στροφές μέχρι τις 6,000 στροφές και από εκεί μέχρι τον κόφτη μοιάζει να λαχανιάζει λίγο. Έτσι και αλλιώς δεν υπάρχει λόγος να λειτουργεί κανείς τον κινητήρα σε αυτές τις στροφές γιατί δεν προσφέρει κάποιο ουσιαστικό όφελος στις επιδόσεις. Το ESP επεμβαίνει με πολύ ομαλό τρόπο και κάνει σπάνια την εμφάνιση του βοηθώντας τον οδηγό να χαλαρώσει και να οδηγήσει με μεγαλύτερη ασφάλεια. Η κλιμάκωση του κιβωτίου είναι αρκετά πυκνή βοηθώντας τον κινητήρα να λειτούργει ακόμα πιο ξεκούραστα και οικονομικά . Το μοναδικό παράπονο για το κιβώτιο έρχεται από την αίσθηση του λεβιέ που είναι λαστιχένια και ασαφής, θυμίζοντας κάτι από αυτοκίνητο προηγούμενης δεκαετίας. Οι επιδόσεις μπορεί να μην είναι «εξωπραγματικές» με 184 χλμ τελικής και με τα πρώτα 100 χιλιόμετρα να έρχονται σε λιγότερα από 10 δευτερόλεπτα, όμως η αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός είναι ότι πρόκειται για ένα πιο γρήγορο αυτοκίνητο από ότι πραγματικά είναι. Από την άλλη πλευρα η οικονομία στην κίνηση μέσα και έξω από την πόλη είναι απολύτως εντυπωσιακή με τον μέσο όρο μέσα στην πόλη να μην ξεπερνά τα 7.5 λίτρα ανά 100 χλμ. Το τιμόνι παρέχει καλή αίσθηση χωρίς να είναι σκληρό ενώ η ανάρτηση με τον ημιάκαμπτο πίσω άξονα- παρά τα σκληρότερα ελατήρια και αντιστρεπτική, επιτρέπει στο αμάξωμα να παίρνει κλίσεις στις στροφές καταφέρνοντας με αυτόν τον τρόπο να μην κουράζει τους επιβάτες στις λακκούβες της πόλης. Παράλληλα οι επεμβάσεις στην ανάρτηση καταφέρνουν να ελέγχουν με αξιοπρέπεια το SR ακόμα και σε δρόμους με γρήγορες στροφές, αρκεί να ξέρει κανείς τι ακριβώς οδηγεί και τι ζητάει . Το Micra 160 SR δεν πρόκειται να σου χαρίσει αξέχαστες στιγμές οδήγησης- και ούτε είναι φτιαγμένο με αυτό τον στόχο. Με το ESP σε λειτουργεία είναι σχεδόν αδύνατο να γλιστρήσει είτε το εμπρός είτε το πίσω μέρος. Όταν κλείσεις το ESP το Micra γίνεται ένα ασφαλές, τυπικά υποστροφικό αυτοκίνητο που πολύ δύσκολα θα τρομάξει τον οδηγό με απότομες υπερστοφικές αντιδράσεις μέσα στην στροφή. Εάν πιέσεις ακόμα περισσότερο το αυτοκίνητο τότε θα αρχίσει να παρουσιάζει μια πιο παιχνιδιάρικη συμπεριφορά που όμως δεν μπορεί να διαρκέσει για πολύ ώρα αφού τα φρένα με τα ταμπούρα στον πίσω άξονα θα κουραστούν και θα σε αναγκάσουν να μειώσεις ρυθμό. Το Micra δεν έχει έρθει για να ανταγωνιστεί τα C2 VTS και τις άλλες αντίστοιχες μικρές «βόμβες» της κατηγορίας των μικρών GTI παρόλο που με €17,000 που κοστίζει μοιραία θα τα βρει στον δρόμο του. To Micra είναι ένα πραγματικά μικρό αυτοκίνητο που χωράει παντού και ελίσσεται με ευκολία στην πόλη, ενώ την έχει αδιαμφισβήτητη Ιαπωνική ποιότητα στο τσεπάκι του. Το Micra είναι όμορφο και έχοντας ένα πολύ γλυκό-σχεδόν θηλυκό design καταφέρνει το αδύνατο: να αρέσει δηλαδή σε όλες ανεξαιρέτως τις νέες γυναίκες-και όχι μόνο. Αν θέλετε λοιπόν κάτι ξεχωριστό για την πόλη, με πολύ στυλ και πρακτικότητα το 160SR παρά την κάπως αλμυρή τιμή του αποτελεί μια πρόταση με μοναδικά πλεονεκτήματα.



Δεν με ευχαρίστησαν


  • Η λαστιχένια ασαφής αίσθηση στο μοχλό ταχυτήτων.

  • Η μάλλον αλμυρή τιμή.


Θα θυμάμαι


  • Το πολύ όμορφο Design .

  • Την πολύ μικρή κατανάλωση καυσίμων και τον «κοφτερό» κινητήρα .

Ισμήνη Φαμπιάτου

3 Comments:

  • Καλά Χριστούγεννα και ευχομαι και του χρόνου να συνεχίσεις με τόση όρεξη. Ta video βελτιώνονται συνέχεια. Μπραβο Ισμήνη.
    Δ. τζανής

    By Anonymous Anonymous, at 4:19 AM  

  • Kalo to test kai to video, bravo! To aytokinito den moy aresei alla to kalo na legetai.
    KK

    By Anonymous Anonymous, at 4:56 PM  

  • Το αυτοκίνητο σε εμφάνιση είναι επιεικώς απαράδεκτο(για τα γούστα μου)

    By Anonymous Anonymous, at 10:45 PM  

Post a Comment



<< Home