Fabiatou.com

Friday, January 26, 2007

Opel Vectra 1.8 GTS 140hp

Το Vectra είναι ένα μεγάλο αυτοκίνητο για μεγάλους ανθρώπους. Με διαστάσεις που ξεπερνούν τα 4,6 και με ένα μεταξόνιο στα 2,7 μέτρα δεν νομίζω να φαντάζεται κανείς ότι οι εσωτερικοί του χώροι δεν είναι πελώριοι. Πέντε ενήλικες θα βολευτούν με μεγάλη άνεση μέσα στο αυτοκίνητο, ενώ εκεί που πραγματικά θα σας πέσει το σαγόνι είναι όταν αντικρύσετε τον χώρο αποσκευών-σπήλαιο με την δυνατότητα αποθήκευσης 1360λίτρων όταν τα πίσω καθίσματα αναδιπλωθούν.Αυτό που ξεχωρίζει το νέο Opel Vectra Sedan είναι η καινούργια αισθητική του εμπρός τμήματος που δηλώνει τον δυναμισμό και την οικογενειακή προσωπικότητα του μοντέλου. Οι βελτιώσεις είναι φανερές στον καπό, τους προφυλακτήρες και στα εμπρός φανάρια. Με τα κυλινδρικά, χρωμιωμένα φωτιστικά σώματα από διαφανές κρύσταλλο, και τους προβολείς μαζί με την φαρδιά χρωμιωμένη μπάρα με το μεγάλο έμβλημα της Opel εντυπωσιάζουν.Το εσωτερικό του Vectra συνδυάζει μια μάλλον συντηρητική εμφάνιση με μια υψηλής ποιότητας αισθητική που κερδίζουν το μάτι. Το επάνω μέρος του ταμπλό και των επενδυμένων θυρών έχουν σαγρέ εμφάνιση που μοιάζει με δέρμα. Το cockpit διαθέτει φινέτσα και στιλ, χάρη στο περίγραμμα του ταμπλό, τους αεραγωγούς και τα χρωμιωμένα χειριστήρια. Ο πίνακας των οργάνων είναι πλήρης και η οθόνη στο κέντρο του ταμπλό παρέχει χρήσιμές πληροφορίες και επειδή διαθέτει τα χειριστήρια της επάνω στο τιμόνι είναι και πρακτική.Μια πλούσια γκάμα σύγχρονων κινητήρων διατίθεται ήδη στο Vectra. Η Opel όμως αποφάσισε να συμπληρώσει στην γκάμα της τον κινητήρα των 1.800κ.εκ μια έκδοση με ιπποδύναμη 140ίππων αντί των 122hp. Παρόλο που οι 22 επιπλέον ίπποι ήταν απαραίτητοι, ο κινητήρας αυτός μοιάζει να πνίγεται από το μακρύ κιβώτιο ταχυτήτων και από την έλλειψη ροπής στις χαμηλές στροφές. Ο κινητήρας είναι αδύναμος κάτω από τις 4.500στρ ενώ μοιάζει να ξυπνάει από τις 5.000μέχρι και τις 6500στρ/λ αναζητώντας διαρκώς ένα ελαφρύτερο αμάξωμα για να δείξει τα δόντια του . Η αλήθεια είναι ότι εάν αυτός ο κινητήρας ήταν τοποθετημένος σε ένα Corsa θα «πέταγε», όμως φαίνεται ότι το βάρος του Vectra του κόβει τα φτερά. Μια λύση για να ζωντανέψει το Vectra θα ήταν φυσικά να τοποθετηθεί ένα κοντό εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων-κάτι που όμως δεν προβλέπεται ακόμη.
Από την άλλη πλευρά στον αυτοκινητόδρομο η δύναμη του κινητήρα στις υψηλές στροφές αποζημιώνει τον οδηγό του Vectra, επιτρέποντας του να διατηρεί με άνεση μια υψηλή μέση ταχύτητα ταξιδίου. Όταν όμως το αυτοκίνητο πάρει φόρα δεν θα δυσκολευτείτε να δείτε 220 χλμ στο κοντέρ του-κάτι που σίγουρα θα σας ενθουσιάσει. Βλέπετε, όσο απρόθυμος είναι ο κινητήρας στις χαμηλές στροφές, τόσο εντυπωσιάζει όταν λειτουργεί πάνω από τις 5,000σαλλ. Το παράδοξο με αυτό το αυτοκίνητο είναι ότι ενώ στα 180χλμ/ω μοιάζει να έχει δύναμη, μέσα στην πόλη και τους επαρχιακούς δρόμους θα χρειαστεί να προγραμματίζετε νωρίτερα τις κινήσεις σας, γιατί η έλλειψη ροπής πάνω σε ένα προσπέρασμα ρουτίνας, η μια βιαστική εκκίνηση σε ένα σταυροδρόμι, μπορεί να αποδειχθεί επικίνδυνη άσκηση. Παράλληλα ο άριστος αεροδυναμικός συντελεστής του αυτοκινήτου στις υψηλές ταχύτητες συμβάλλει τόσο στην στη μικρή κατανάλωση καυσίμου όσο και στην διατήρηση της ησυχίας μέσα στην καμπίνα των επιβατών.
Το πλαίσιο σε συνδυασμό με τις αναρτήσεις πολλαπλών συνδέσμων προσφέρει καλό έλεγχο του αυτοκινήτου και ένα αξιόλογο επίπεδο άνεσης. Οι ρυθμίσεις της ανεξάρτητης ανάρτησης 4 συνδέσμων, καθώς και του συστήματος διεύθυνσης (ηλεκτροϋδραλικής υποβοήθησης), φροντίζουν έτσι ώστε το Vectra να κρατάει σταθερή την πορεία στη ευθεία και να εξαφανίζουν κάθε τάση υπερστροφής του αμαξώματος- κάτι που αναμφίβολα το κάνει ασφαλές για τον μέσο οδηγό. Τα φρένα είναι δυνατά, δεν κουράζονται και τα ABS, CBC, EBD και Brake Assist συνεργάζονται με επιτυχία για τη διατήρηση του ελέγχου. Παράλληλα το ESP ανιχνεύει οποιεσδήποτε ξαφνικές αλλαγές κατεύθυνσης, ή σπινάρισμα τροχών και παρεμβαίνει ελέγχοντας μέχρι και τρεις τροχούς ταυτόχρονα. Έτσι αν χρειαστεί μειώνοντας την ισχύ του κινητήρα και ενεργοποιώντας τα φρένα το αυτοκίνητο επανέρχεται στην τροχιά του. Πάντως για τα δικά μου γούστα το ηλεκτρονικό σύστημα επεμβαίνει πολύ στην οδήγηση- και επιπλέον δεν είναι δυνατόν να αποσυνδεθεί πλήρως.
Η οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου στις χαμηλές ταχύτητες χαρακτηρίζεται      άνετη χάρη στις μαλακές αναρτήσεις, τους μεγάλους τροχούς και τα δυνατά φρένα. Όταν όμως η ταχύτητα αυξάνεται και ιδιαίτερα σε στροφές με γλιστερό οδόστρωμα τα πράγματα αλλάζουν, αφού το τιμόνι μαλακώνει μέσα στην στροφή με αποτέλεσμα να μην παρέχει καλή πληροφόρηση, ενώ οι μαλακές αναρτήσεις επιτρέπουν κλίσεις στο αμάξωμα με αποτέλεσμα να δημιουργούνται κάποιες τάσεις υποστροφής- που ελέγχονται φυσικά από τα ηλεκτρονικά συστήματα.
Εάν χρειάζεστε ένα αυτοκίνητο για να ταξιδεύετε συχνά στους αυτοκινητόδρομους το Vectra με τον κινητήρα 1,800κ.εκ των 140ίππων θα αποδειχθεί ένας πολύτιμος συνεργάτης. Εάν όμως θελήσετε να μετακινηθείτε στο επαρχιακό δίκτυο και μέσα στην πόλη η έλλειψη δύναμης στις χαμηλές στροφές θα σας προβληματίσει. Τελικά το Vectra είναι ένα αυτοκίνητο που προσφέρει μεγάλους χώρους, άνεση, ασφάλεια και κορυφαία ποιότητα στο εσωτερικό του- και όλα αυτά με μόλις €20.700. Οι στόχοι της Opel ήταν να κατασκευάσει ένα αυτοκίνητο που να απευθύνεται στους ανθρώπους που θέλουν να κάνουν κυρίως ταξίδια στον αυτοκινητόδρομο με ασφάλεια, ησυχία και μεγάλη οικονομία. Κάτω από αυτό το πρίσμα η Opel με το Vectra 1.8 μοιάζει να έχει πετύχει τους στόχους της.



Δεν με ευχαρίστησαν
-Η έλλειψη δύναμης στις χαμηλές στροφές
-Το μακρύ κιβώτιο ταχυτήτων

Θα θυμάμαι
-Την ποιότητα κύλισης
-Το σπηλαιώδες πορτμπαγκάζ
Ισμήνη Φαμπιάτου

0 Comments:

Post a Comment



<< Home