Fabiatou.com

Sunday, March 11, 2007

Honda Civic 1.8i-Vtec sedan

Στην έκδοση Sedan το νέο Honda Civic δεν προκαλεί στο πέρασμα του τόσο όσο η πεντάθυρη έκδοση του ιαπωνικού best seller, όμως καταφέρνει να είναι πιο ελκυστική στο πιο συντηρητικό κοινό που συνήθως αγοράζει οικογενειακά αυτοκίνητα με τέσσερις πόρτες. Το Civic 1.8iVTEC sedan έχει μια κλασική, όμορφη εμφάνιση που δεν εντυπωσιάζει αλλά που με τον καιρό σε κερδίζει με την λειτουργικότητα και την αρμονία της. Η γυάλινη μάσκα και οι τριγωνικές εξάτμισης με τις οποίες ο Yoshiyuki Matsumoto προίκισε την πεντάθυρη έκδοση, εδώ έχουν δώσει την θέση τους στις αρμονικές καμπύλες και οι μεγάλους προβολείς που θυμίζουν έντονα ευρωπαίο κατασκευαστή. Κοιτώντας το αυτοκίνητο από πίσω τα φωτιστικά σώματα και το σχήμα του πορτμπαγκάζ θυμίζουν κάτι από σειρά 3 της BMW , ενώ το προφίλ του αυτοκίνητου ξεχωρίζει από το πρακτικό τρίγωνο τζάμι που ενσωματώνεται στην μπροστινή κολώνα. Το design αδικείται ελαφρά από την διάμετρο των τροχών, καθώς οι αναλογίες του αυτοκινήτου φωνάζουν για μεγαλύτερης διάστασης ζάντες. Το εμπρός τμήμα βοηθούμενο από τους φουσκωμένους προφυλακτήρες που ενσωματώνουν τους προβολείς ομίχλης είναι συμπαγές, καμπύλο και χαμηλό δίνοντας μια σπορτίφ νότα στο αυτοκίνητο. Στο εσωτερικό τα πράγματα μοιάζουν αρκετά με την πεντάθυρη έκδοση- και όπως είχα πει παλιότερα στην παρουσίαση του πεντάπορτου Civic- εντυπωσιάζουν και διχάζουν ταυτόχρονα… Προσωπικά το αισθητικό αποτέλεσμα με εκφράζει απόλυτα καθώς η πολύ όμορφη οδηγοκεντρική κονσόλα που φιλοξενεί το πολύ καλό ηχοσύστημα και το σύστημα κλιματισμού σε συνδυασμό με τα δύο ταμπλό( το αναλογικό και το ψηφιακό) κέρδισαν το μάτι μου. Οδηγώντας το αυτοκίνητο για μια εβδομάδα πάντως δεν μπόρεσα ποτέ να πω ότι με βόλεψε, καθώς είναι αδύνατο να δεις το ταχύμετρο και το στροφόμετρο με μια μάτια κάτι που σε αναγκάζει να παίρνεις το βλέμμα σου από τον δρόμο για παραπάνω χρόνο από όσο είναι επιτρεπτό. Φοβάμαι ότι εδώ η εμφάνιση κάθεται στο σβέρκο της πρακτικότητας-κάτι που δεν με βρίσκει σύμφωνη. Από την άλλη πλευρά η μεταφορά του χειρόφρενου δίπλα από τον μοχλό ταχυτήτων ήταν ιδιοφυής καθώς απελευθέρωσε χώρο για μικροπράγματα μεταξύ των δύο καθισμάτων. Απορώ πως δεν το έχει σκεφτεί κανείς άλλος μέχρι σήμερα καθώς εκτός από τους χώρους εμένα μου φάνηκε και πολύ πρακτικό. Οι χώροι για τους επιβάτες τόσο εμπρός όσο και πίσω είναι ικανοποιητικοί και τα μεγάλα παράθυρα και η καλή ορατότητα τους κάνουν να μοιάζει ακόμα πιο άνετοι-ενώ ο μεγάλος χώρος αποσκευών συμπληρώνει την εικόνα. Η ποιότητα των υλικών και συναρμολόγησης στο εσωτερικό είναι απλά ιαπωνική. Όπως είχα διαπιστώσει και στην παρουσίαση του Civic Hybrid IMA η απόλυτη απουσία τριγμών ακόμα και στους γνωστούς ελληνικούς καρόδρομους δεν αφήνει περιθώρια για αμφισβητήσεις σε αυτόν τον τομέα. Η θέση οδήγησης είναι καλή με το τιμόνι και το κάθισμα να ρυθμίζονται προς όλες τις κατευθύνσεις. Ιδιαίτερη εντύπωση μου προκάλεσε το πόσο όμορφος είναι ο σχεδιασμός του τριάκτινου δερμάτινου τιμονιού με τα χειριστήρια του ραδιοφώνου και του cruise control στις οριζόντιες ακτίνες και το φιλέτο αλουμινίου στην κάθετη, καθώς και η πρακτικότητα του μικρού φιλιστρινιού στην μπροστινή κολόνα. Ο κινητήρας i-VTEC τραβάει από χαμηλά και φυσικά σεβόμενος το όνομα της Honda αποδίδει τον καλύτερο του εαυτό στις ψηλές στροφές χωρίς όμως να χάνει πουθενά την γραμμικότητα του. Εκεί γυρω στις 6,300 σαλ- με λίγο παραπάνω θόρυβο από όσο θα ήθελα- αποδίδει 140 ολοζώντανους ίππους και λίγο πριν στις 4,300 σαλ προσφέρει 17,7 κιλά ροπής τα οποία καλούνται να αντιμετωπίσουν τα 1,300 κιλά που ζυγίζει το νέο Civic.Η αποστολή του κίνητρα επιτυγχάνεται με άνεση και οικονομία , αφου καταναλώνοντας κατά μέσο όρο το πολύ μέχρι 9 λίτρα στα εκατό χιλιόμετρα το αυτοκίνητο είναι ταυτόχρονα και ιδιαίτερα οικονομικό. Στον δρόμο η κοντή κλιμάκωση της ηλεκτρικής κρεμαγιέρας (2,2 στροφές) και η σωστή ρύθμιση της σκληρότητας της ανάρτησης σε κάνουν να νοιώθεις ασφαλής από τα πρώτα μέτρα χωρίς να κουράζεσαι από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Η κοντή κλιμάκωση των 6 σχέσεων φροντίζει ώστε να αναδεικνύεται η ποιοτική λειτουργία του κινητήρα, ενώ η μακριά έκτη βοηθά στο να επιτυγχάνεται ησυχία στο ταξίδι. Για να γκρινιάξω λίγο θα πω ότι το κιβώτιο έχει μια περίεργη λαστιχένια αίσθηση- που δεν συνηθίζεται σε Honda -καθώς στις γρήγορες αλλαγές από δευτέρα σε τρίτη καμία φορά ο μοχλός «σκαλώνει». Ο ημιάκαμπτος πίσω άξονας που προσέδιδε μια περίεργη νευρικότητα και κάποιες αναπηδήσεις στις λακκούβες στην πεντάθυρη έκδοση, αντικαταστάθηκε στο sedan με πολλαπλούς συνδέσμους που εκτός από άνεση κατάφεραν να «καρφώσουν» και το πίσω μέρος στον δρόμο- κάτι που μεταφράζεται σε απόλυτη ασφάλεια για τον μέσο οδηγό. Από την άλλη πλευρά δημιουργεί ερωτηματικά η απουσία του ESP που θα προστατεύσει τον μέσο οδηγό από την υποστροφή που έρχεται σε αρκετά μεγάλες ποσότητες όταν γλιστράει το οδόστρωμα. Περίεργες επιλογές-ιδίως εάν σκεφτήτε ότι ενώ στην αυτόματη έκδοση είναι στάνταρ στην χειροκίνητη δεν προβλέπεται ούτε στην λίστα των έξτρα...Πάντως εάν κρατήσεις ένα ρυθμό μέσα στην στροφή και δεν είσαι απότομος με το γκάζι το Civic 1,8 θα σε εντυπωσιάσει με την ουδέτερη συμπεριφορά του και θα σε μεταφέρει με άνεση, ταχύτητα και ασφάλεια στον προορισμό σου. Πάντως ακόμα και όταν γίνεις άτσαλος με το γκάζι και ξεπεράσεις το όριο πρόσφυσης των εμπρός τροχών, η υποστροφή που θα παρουσιαστεί έρχεται προοδευτικά και ελέγχεται ευκολα με το αφήμα του γκαζιού. Η πίσω ανάρτηση με διπλά ψαλίδια πολλαπλών συνδέσμων δεν θα προβληματιστεί από το απότομο άφημα του γκαζιού- ακόμα και εάν πατήσετε φρένο μέσα σε βρεγμένη στροφή. Το Honda Civic έχει μια ισορροπία στον χαρακτήρα του και στη συμπεριφορά του στον δρόμο που- παρόλο τις διαφορές σε απόλυτες τιμές, θυμίζει κατά κάποιο περίεργο τρόπο μια ιαπωνική BMW. Στην ευθεία το αυτοκίνητο είναι ακλόνητο στους πλευρικούς ανέμους, ενώ τα τέσσερα δισκόφρενα(282mm/260mm) φρενάρουν με δύναμη και αποτελεσματικότητα. Το Civic με την overdrive 6η του ταξιδεύει ήσυχα με 160 και 4,200 σαλ και ο κινητήρας ξεδιπλώνει τα ταλέντα του καθώς στις υψηλές ταχύτητες έχει πολλά αποθέματα ισχύος Τα 9 δευτερόλεπτα που απαιτούνται για τα πρώτα 100 χλμ και η τελική ταχύτητα των 200 χιλιομέτρων τοποθετούν το Civic στην κατηγορία των σβέλτων αυτοκινήτων. Η Honda με τις δύο τόσο διαφορετικές εκδόσεις του Civic καταφέρνει να συγκινήσει τους Ευρωπαίους καταναλωτές προσφέροντας προχωρημένο design και ιαπωνική ποιότητα κατασκευής. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που το συμπαθείς όλο και περισσότερο όσο ζεις μαζί του. Η τιμή των €23,940 του αυτοκινήτου της δοκιμής μπορεί να ακούγεται κάπως τσιμπημένη, αλλά μην ξεχνάτε ότι τα Honda δεν ήταν ποτέ φτηνά.. Το όνομα της Honda και η επταετής εγγύηση της αντιπροσωπίας υπόσχονται μια μακροχρόνια και απροβλημάτιστη συμβίωση με το νέο Civic 1.8i 4d που σίγουρα αξίζει την προσοχή σας.

Δεν με ευχαρίστησε
-Η αίσθηση του μοχλού ταχυτήτων και περίεργη εργονομία του ταμπλό,
-Η απουσία ΕSP και η κάπως τσιμπημένη τιμή.
Θα θυμάμαι
-Την όμορφη εσωτερική και εξωτερική εμφάνιση
-Την ποιότητα κατασκευής και την οικονομία καυσίμων του κινητήρα.
Ισμήνη Φαμπιάτου

13 Comments:

  • Δεν ξέρω αν ένα ευχαριστώ είναι αρκετό , εγώ πάντως θέλω να σε ευχαριστήσω για την εξαιρετικές δοκιμές που μας παρουσιάζεις.

    By Blogger yannis, at 4:55 PM  

  • Αυτή την περίοδο που δεν μπορώ να τρέχω σε αγώνες λόγω εγκυμοσύνης, το να δοκιμάζω και να γράφω για αυτοκίνητα πραγματικά μου προσφέρει μεγάλη ευχαρίστηση- παρόλο που δεν επιτρέπεται να τα οδηγήσω όσο γρήγορα θα ήθελα..(9ος μήνας βλέπεις!) Στο μέλλον που ελπίζω να μπορώ να οδηγώ στο όριο, θα προσπαθήσω κάποια μοντέλα που αξίζουν να τα παρουσιάζω μέσα στην πίστα –και αυτό θα έχει πιο πολύ πλάκα!
    Τελικά …εγώ ευχαριστώ που διαβάζεις τις απόψεις μου.
    ΙΦ

    By Blogger if, at 11:35 AM  

  • Σε παρακαλώ, Ισμήνη, θέλω να μου πεις αν οι 140 ίπποι θα είναι πάντα αρκετοί για μια γρήγορη προσπέραση και με φορτωμένο το αυτοκίνητο με 4-5 άτομα και αποσκευές. Δηλαδή, μπορεί να με κρεμάσει την ώρα που θα το χρειαστώ; Επίσης, ευχαρίστως θα ακούσω την πρότασή σου, συμβουλή σου για ένα άλλο πιο γρήγορο και ασφαλές οικογενειακό στα 1800 κ.ε. με ποιότητα κύλισης και ηχομόνωσης. Δυστυχώς φοβάμαι το οικονομικό βάρος του 2λιτρου, αλλιώς θα πήγαινα μετά χαράς να κλείσω το Octavia 5 RS.

    By Blogger Antigonos, at 11:04 AM  

  • Το Civic έχει ένα κιβώτιο 6 ταχυτήτων και έτσι σε μια γρήγορη προσπέραση θα είναι αρκετά εύκολο να διατηρήσετε τον κινητήρα στην ωφέλιμη περιοχή- που είναι πάνω από τις 4,000 σαλ. Πάνω από αυτές τις στροφές ο κινητήρας «ξυρίζει» και έτσι δεν θα έχετε κανένα πρόβλημα σε κάποια προσπέραση. Αναρωτιέμαι εάν η διάφορα σε ετήσια βάση της συντήρησης ενός δίλιτρου είναι τόσο μεγαλύτερη σε σχέση με ένα 1,800 που να το κάνει απαγορευτικό?
    Πάντως εάν ψάχνετε για κάτι πιο γρήγορο σε αυτά τα κυβικά και με ακόμη λιγότερα χρήματα, τότε το Octavia
    GT (http://www.fabiatou.com/2007/02/skoda-octavia-gt193-hp.html#links) αποτελεί μια πολύ καλή λύση. Αρκεί να του συγχωρέσετε την εμφάνιση και την μεγάλη του όρεξη για κατανάλωση καυσίμου. Μια ακόμα καλή λύση σε αυτά τα χρήματα είναι το Golf GT (http://www.fabiatou.com/2006/03/golf-gt-14-twincharger.html).

    By Blogger if, at 4:33 PM  

  • ισμηνη το civic δεν εχει πολλαπλους συνδεσμους πισω. μονο ψαλιδι εχει.

    By Anonymous Anonymous, at 3:30 PM  

  • Η honda περιγάφει την πίσω ανάρτηση σαν "ανάρτηση με διπλά ψαλίδια πολλαπλών συνδέσμων" και εγω για συντομία- και μάλλον λανθασμένα- έγραψα πολλάπλων συνδέσμων. Το αλλάζω αμέσως!
    Thanks
    :)

    By Blogger if, at 4:39 PM  

  • telika to civic moiazei na min exei kai toso antagonismo stin timi tou..

    By Anonymous Anonymous, at 3:39 PM  

  • Απο την αρχή του 2007 ολα τα 4 θυρα χειροκινητα Civic ερχονται με ESP και
    αναδιπλουμενους καθρεπτες.
    Συγχαρητηρια για το site.Πολυ καλο!

    By Anonymous Anonymous, at 4:20 AM  

  • Ισμήνη καλησπέρα! Σ'ευχαριστούμε για τις πολύτιμες (για εμάς) δοκιμές που παραθέτεις! Μες στο μήνα θα υπάρξει αγορά νέου αυτοκινήτου στην οικογένεια και θα ήθελα τη γνώμη σου...! Το Civic 1.8 πιθανώς να είναι η επιλογή μας και το ερώτημα που τίθεται είναι: 4d ή 5d; Αφήνοντας στην άκρη το ζήτημα της αισθητικής, ποιο θεωρείς πιο "ολοκληρωμένο" ως σύνολο; Αν ήσουν σε αυτό το δίλημμα, ποιο θα επέλεγες; Επίσης, θεωρείς ότι το νέο Mazda 6 μπορεί να υπερέχει ως πρόταση απέναντι στο Civic;

    By Anonymous Anonymous, at 7:51 PM  

  • Καλησπέρα Νίκο,

    Καταρχήν εσάς ευχαριστώ για τα καλά που γράφετε για την σελίδα μου… Τα χρειάζομαι!!

    Εάν βγει ο παράγοντας εμφάνιση(και αυτό γιατί το 5πορτο είναι πολύ πιο όμορφο) από τα θέματα που σας απασχολούν τότε νομίζω ότι το 4πορτο είναι μονόδρομος. Έχει πολύ καλύτερους χώρους, το ίδιο εντυπωσιακό ταμπλό και ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση-κάτι που μεταφράζεται σε πιο ασφαλή και ουδέτερη συμπεριφορά στις στροφές αλλά και μεγαλύτερη άνεση στις λακούβες των δρόμων μας. Αν εξαιρέσετε ότι δεν έχει το όνομα της Honda(που για εμένα η Honda είναι η Ιαπωνική BMW) το Mazda 6 έχει μια εξαιρετική πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, μεγαλύτερους χώρους και πιο νεανικό design- οπότε δικαίως είστε προβληματισμένος.. Δεν μπορώ να απαντήσω ευθέως την ερώτηση για αυτό σκέφτηκα να κάνω το δίλλημα σας … τρίλλημα! Το Ford Mondeo http://fabiatou.com/2007/09/ford-mondeo-20-sedan-ghia.html το είδατε?

    By Blogger if, at 11:37 PM  

  • Μετά την απάντηση σου, μάλλον το sedan Civic γίνεται φαβορί, το οποίο είναι και αυτό που επιθυμεί ο πατέρας μου (είναι ο... χρηματοδότης, όπως καταλαβαίνεις), καθώς δε μου άφησες πολλά περιθώρια να επιχειρηματολογήσω υπέρ του 5θυρου! :)
    Το Mondeo συγκεντρώνει ελάχιστες πιθανότητες κυρίως λόγω των τεράστιων διαστάσεών του, που το καθιστούν... δυσκίνητο για την πόλη, και κατα δεύτερο, ότι κοιτάμε κυρίως προς... Ιαπωνία. Τελευταία υποψηφιότητα είναι το Accord, αν και εφόσον πετύχουμε κάποια έκπτωση, μιας που μέσα στο 2008 αναμένεται το νέο. Αξίζει άραγε την προσοχή μας (και τα παραπάνω χρήματα) ή το Civic, ως πιο καινούριο, υπερέχει;
    Σε ευχαρίστώ πολύ για τις απαντήσεις και το χρόνο σου!

    By Anonymous Anonymous, at 6:18 PM  

  • To Accord είναι ένα φανταστικό αυτοκίνητο με μια από τις πιο ενδιαφέρουσες συμπεριφορές στον δρόμο. Εαν μπορείτε να το "φτάσετε" από budget τότε δεν υπάρχει συζήτηση!

    Το link:
    http://www.fabiatou.com/2007/05/honda-accord-20.html

    By Blogger if, at 4:11 PM  

  • Βασικά η ποιότητα κατασκευής εσωτερικού μόνο ιαπωνική δεν είναι..Τα πλαστικά είναι καλά όμως η συναρμολόγηση δεν..Χράτς και χρούτς νομίζεις πως εν καιρό θα σου μείνουν στα χέρια. Είναι φτιαγμένα στη τουρκία.

    By Anonymous Anonymous, at 12:59 AM  

Post a Comment



<< Home