Fabiatou.com

Sunday, April 01, 2007

Honda FR-V





Το Honda FR-V είναι ένα πολυμορφικό αυτοκίνητο έτοιμο να αντιμετωπίσει τις οικογενειακές σας ανάγκες. Στόχος της Ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας ήταν να κατασκευάσει ένα αυτοκίνητο με διάταξη καθισμάτων 3+3 όπως ακριβώς έκανε η πρωτοπόρος Fiat με το Multipla. Τα κύρια χαρακτηριστικά του FR-V είναι η άνεση, η ευελιξία και η ασφάλεια.Εξωτερικά το FR-V χάρη στον έξυπνο σχεδιασμό του, παρόλο που ανήκει στην κατηγορία των πολυμορφικών αυτοκινήτων- και με συνολικό μήκος που φτάνει τα 4285mm, μοιάζει σαν ένα καθημερινό αυτοκίνητο με μικρές εξωτερικές διαστάσεις. Η γραμμή του είναι απλή και συντηρητική, και μόνο το μεγάλο επιβλητικό σήμα «Η» στην μάσκα μαρτυρά την καταγωγή του.Εσωτερικά οι Ιάπωνες σχεδιαστές έχουν επιμεληθεί πολύ την όψη και την ποιότητα των υλικών. Στο ταμπλό δημιουργήσανε τρία διαφορετικά επίπεδα: στο πρώτο επίπεδο μια μεγάλη επιφάνεια επενδεδυμένη από μαλακό πλαστικό προσδίδει ένα τόνο πολυτέλειας, ενώ ακριβώς από κάτω μια μακρόστενη επιφάνεια από βυνήλιο πλαισιώνει με πρωτότυπο τρόπο τον πίνακα οργάνων, το ραδιο/CD και τους αεραγωγούς. Στο τρίτο επίπεδο του ταμπλό οι Ιάπωνες τοποθέτησαν σε ένα μεγάλο μεταλλικό πλαίσιο που περικλείει τον μοχλό των ταχυτήτων, το χειρόφρενο και τις ρυθμίσεις του κλιματισμού. Παντού μέσα στο αυτοκίνητο θα βρείτε έξυπνους αποθηκευτικούς χώρους για μικροπράγματα- κάτι που σίγουρα θα σας κάνει την ζωή πιο εύκολη. Με την τοποθέτηση του μοχλού ταχυτήτων στο κέντρο του ταμπλό οι σχεδιαστές φρόντισαν να φέρουν ακόμα πιο κοντά στον οδηγό όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου (χειρόφρενο, σασμάν κτλ), ενώ ταυτόχρονα απελευθέρωσαν τον απαραίτητο χώρο που απαιτείται προκειμένου να τοποθετήσουν ένα τρίτο κάθισμα εμπρός. Ενώ τα βασικά όργανα και διακόπτες βρίσκονται στις αναμενόμενες-και βολικές-θέσεις, η γενική εικόνα της εργονομίας χαλάει από ορισμένα «φαουλ» που έγιναν κυρίως από τους διακόπτες των παραθύρων και τον διακόπτη του ραδιο/CD που σε αναγκάζουν να σκύψεις αρκετά για να τους χρησιμοποιήσεις..Η εσωτερική διαρρύθιση του αυτοκινήτου δεν σταματάει φυσικά μόνο στο ταμπλό αφού -κακά τα ψέματα- οι μηχανικοί είχαν σαν κύριο στόχο την δημιουργία ενός αυτοκινήτου με χώρους για 6 επιβάτες και τις αποσκευές τους. Εάν σκεφτείτε ότι το συνολικό μήκος είναι περίπου 4,3 μέτρα οι χώροι των επιβατών και των αποσκευών θα σας καταπλήξουν καθώς είναι άνετοι και πολύ πρακτικοί σε κάθε τους χρήση. Όταν τις αποκριές χρειάστηκε να μετακινηθούμε στο κέντρο της Αθήνας 6 ενήλικες καρναβαλιστές, τα σχόλια που έγιναν από τους επιβαίνοντες για το αυτοκίνητο σε ότι αφορά τους χώρους και την άνεση, ήταν πραγματικά πολύ θετικά. Μόνο δύο φίλοι ύψους 1,85 δεν κατάφεραν να βολευτούν στις μπροστινές θέσεις όταν χρειάστηκε να τεντώσουν τα πόδια τους- αφού ο χώρος εκεί είναι λίγο στενός και ιδιαίτερα στη θέση δίπλα στον οδηγό -όπου εκεί ακουμπάγανε τα γόνατα του στο ταμπλό. Οι πίσω όμως ήταν άνετοι και διασκέδασαν ιδιαίτερα αφού όλη την ώρα ο ένας πείραζε τον άλλον εκμεταλλευόμενοι την μικρή παρέα που είχαμε μέσα στο αυτοκίνητο. Οι έξι θέσεις μας φέρνουν πιο κοντά! Παράλληλα εάν χρειαστεί να φορτώσετε το FR-V με ένα αντικείμενο με μεγάλο μήκος θα διαπιστώσετε ότι θα χωρέσει με ευκολία εάν προηγουμένως έχετε ρίξει ένα από τα πίσω καθίσματα καθώς και το μεσαίο από τα μπροστινά. Οι χώροι είναι πρακτικοί και γενικά μπορείτε να επιβιβαστείτε 6άτομα και να φορτώσετε ότι φαντάζεστε χωρίς καμία αμφιβολία.Οι μηχανικοί της Honda έξυπνα προτίμησαν να τοποθετήσουν στο πολυμορφικό FR-V τον οικονομικότατο 16-βάλβιδο κινητήρα μεταβλητού χρονισμού i-VTEC 1.7κ.εκ που αποδίδει μόνο125ίππους αλλά έχει ροπή και ζωντάνια στις χαμηλές στροφές-κάτι που ταιριάζει στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Όμως με συνολικό βάρος που φτάνει τα 1.396κιλά το FR-V θα χρειαζόταν άλλους 20 ίππους παραπάνω και έτσι οι Ιάπωνες τοποθέτησαν και ένα μηχανικό 5αρι σασμάν με κοντή κλιμάκωση ώστε να μπορεί ο κινητήρας να κινήσει με αξιοπρέπεια το αυτοκίνητο. Πράγματι λοιπόν το FR-V ακόμα και φορτωμένο είναι ζωντανό και ασφαλές πληρώνοντας όμως το τίμημα στον τομέα του θορύβου, καθώς ο κινητήρας στον αυτοκινητόδρομο λόγω της κοντής πέμπτης περιστρέφεται σε ψηλές στροφές επηρεάζοντας την ησυχία της καμπίνας. Ευτυχώς που δεν υπάρχουν θόρυβοι από την κύλιση του οχήματος και από τον αέρα ώστε να επηρεάζεται η γενικότερη άνεση στο εσωτερικό.Το FR-V «ζει» στην πόλη και δείχνει τον χαρακτήρα του στις καθημερινές του μετακινήσεις, όπου με τις αναρτήσεις με τα γόνατα McPherson εμπρός και τα διπλά ψαλίδια πίσω κινείται με άνεση και ασφάλεια πάνω στους «βομβαρδισμένους» δρόμους της Αθήνας μας χωρίς να κουράζει τους επιβάτες του. Όλα πάνω του, από την εμφάνιση και τον κινητήρα του έως τους χώρους και την ανάρτηση, φωνάζουν ότι το FR-V είναι μια μηχανή φτιαγμένη για την μεταφορά μιας πολυμελούς οικογένειας- τίποτα παραπάνω, τίποτα λιγότερο. Το FR-V είναι μικρό σε μήκος και θα ελισσόταν μέσα στην πόλη με άνεση εάν δεν ήταν τόσο φαρδύ και εάν δεν είχε μια κάπως «περίεργη» θέση οδήγησης. Όταν παρέλαβα το αυτοκίνητο από την αντιπροσωπεία μου έκανε εντύπωση ότι η δεξιά πλευρά του αυτοκινήτου ήταν γρατσουνισμένη – κάτι που δεν άργησα να καταλάβω που οφείλεται, ευτυχώς χωρίς να χρειαστεί να προσθέσω και εγώ την γρατζουνά μου στο ποιοτικό χρώμα του πολυμορφυκού Hondα! Πιο συγκεκριμένα επειδή μπροστά χωράνε 3 επιβάτες, η θέση του οδηγού αναγκαστικά είναι τέρμα αριστερά με αποτέλεσμα ο οδηγός να μην μπορεί να υπολογίσει ακριβώς τις διαστάσεις του αυτοκινήτου και ασυναίσθητα να περνά ξυστά τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα από την δεξιά πλευρά Προς το τέλος της εβδομαδιαίας μου συμβίωσης πάντως, είχα συνηθίσει τις διαστάσεις και δεν είχα κανένα πρόβλημα. Το σύστημα πέδησης είναι εφοδιασμένο με τέσσερις δίσκους και ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου EBD+EBA+ABS, αλλά η απουσία του ESP θεωρείται σοβαρό μειονέκτημα για τον οικογενειακό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Η οδήγηση του FR-V δεν κρύβει εκπλήξεις και θα έλεγα ότι δεν θα αιφνιδιάσει αλλά ούτε και θα ενθουσιάσει τον οδηγό του, καθώς μέσα στην στροφή είναι από ουδέτερο έως ελεγχόμενα υποστροφικό σε όλες τις περιπτώσεις. Δυστυχώς όμως οι μεγάλες κλίσεις που παίρνει το όχημα λόγω της μαλακής ανάρτησης, σε συνδυασμό με την μάλλον φτωχή πλευρική στήριξη των καθισμάτων δεν εμπνέουν τον οδηγό να περάσει στο επόμενο στάδιο- εκείνο της διασκέδασης στην οδήγηση. Στον αυτοκινητόδρομο η μεγάλη πλευρική επιφάνεια σε συνδυασμό με την μαλακή ανάρτηση κάνουν το FR-V ευαίσθητο στους πλευρικούς ανέμους, αλλά από την άλλη πλευρά το αυτοκίνητο καταφέρνει να μένει σταθερό στις παρατεταμένες στροφές του εθνικού δικτύου. Το πολυμορφικό της Honda διαθέτει όλα τα σύγχρονα συστήματα παθητικής ασφάλειας κάτι που φαίνεται και στα κολακευτικά τα πορίσματα της EURO NCAP -όπου το FR-V κατέκτησε τα τέσσερα από τα πέντε αστέρια σε πλάγια/μετωπικά ατυχήματα.Οι μηχανικοί εστιάσανε στους χώρους, αφήνοντας να τους διαφύγουν πολλά άλλα σημαντικά στοιχειά που χαρακτηρίζουν μια κατηγορία που έχει αρχίσει πια να καθιερώνεται στην συνείδηση των καταναλωτών της κατηγορίας. Απευθύνεται σε οικογενειάρχες που θα το αγοράσουν με κύριο κριτήριο την δυνατότητα μεταφοράς έξι ατόμων με ασφάλεια και που δεν τους απασχολεί καθόλου η έλλειψη σπορ χαρακτήρα. Υπάρχουν πολλοί τέτοιοι οδηγοί…Συνολικά θα έλεγα ότι το Honda FR-V με μπέρδεψε αρκετά καθώς δεν μπόρεσα να καταλάβω ακριβώς τον χαρακτήρα του. Επειδή σε λίγες ημέρες θα έρθει στον κόσμο μας και το δικό μου παιδί, ίσως τότε να μπορέσω-μαζί με πολλά άλλα πολύ πιο σημαντικά πράγματα - να καταλάβω καλύτερα την φιλοσοφία κατασκευής του Honda FR-V, αλλά και την νοοτροπία του οικογενειάρχη. Μέχρι τότε… επιφυλάσσομαι!


Δεν με ευχαρίστησε
-Η έλλειψη σπορ χαρακτήρα.
- Η περίεργη θέση οδήγησης και οι φτωχές επιδόσεις .
Θα θυμάμαι
-Τον πρότυπο σχεδιασμό και την ποιότητα κατασκευής.
- Την άνεση και τους χώρους στο εσωτερικό του .

Ισμήνη Φαμπιάτου

1 Comments:

  • ο κινητήρας στα 1700 κυβικά είναι VTEC και όχι i-VTEC

    By Anonymous Anonymous, at 5:47 PM  

Post a Comment



<< Home