Peugeot 207 GT
Όταν πριν από μερικούς μήνες είχα οδηγήσει το Peugeot 207 1,4 είχα εντυπωσιασθεί από το πολύ καλό πλαίσιο και τη ομοιογενή οδική του συμπεριφορά, αλλά είχα διαπιστώσει ότι οι δυνατότητες του συγκεκριμένου αυτοκίνητου θα αναδεικνύονταν με την χρήση ενός πιο δυνατού κινητήρα. Η έκδοση GT λοιπόν στην θεωρία είναι η πραγματοποίηση των ευχών μου, αλλά στην πράξη τα πράγματα δεν ήταν έτσι ακριβώς όπως τα είχα φανταστεί... Αρχικά το διακριτικό παρουσιαστικό του GT δεν διαφοροποιείται από την απλή έκδοση παρά μόνο στις ζάντες και την μεγαλύτερη εισαγωγή αέρα στον εμπρός προφυλακτήρα, τις όμορφες 17 αρες ζάντες και τη χρωμιομένη εξάτμιση πίσω. Στο εσωτερικό η εικόνα επίσης είναι η ίδια αφού τα όμορφα όργανα με το άσπρο φόντο παραμένουν- και μόνο κάποια φιλέτα απομίμησης ανθρακονημάτων και τα αλουμινένια πετάλια κάνουν ότι μπορούν για να δημιουργήσουν μια πιο σπορτίφ εικόνα.. Από την άλλη πλευρά ο εξοπλισμός είναι πληρέστατος με κερασάκι στην τούρτα την πανοραμική οροφή που φωτίζει το εσωτερικό του αυτοκινήτου. Το σύστημα διεύθυνσης, τα φρένα και η ανάρτηση παρέμειναν τα ίδια με την έκδοση των 110 ίππων και μόνο μια σκληρότερη αντιστρεπτική δοκός προσπαθεί να τιθασεύσει μέσα στην στροφή την επιπλέον δύναμη. Το μεγάλο ατού του GΤ βρίσκεται κάτω από το καπό, όπου βρίσκεται ένα τεχνολογικό διαμάντι που έχει εξελιχθεί από κοινού με τους μηχανικούς της BMW. Φυσικά εννοείται ότι αυτό τον κινητήρα θα τον βρείτε με λίγους ίππους παραπάνω και κάτω από το καπό του ΜΙΝΙ S... Τα 1,600 cc με την βοήθεια του μεταβλητού χρονισμού, του άμεσου ψεκασμού και ενός συστήματος υπερπλήρωσης(turbo) αποδίδει 150 ίππους στις 5,800 σαλ παρέχοντας ταυτόχρονα μια σταθερή ροπή της τάξης των 24,8 ΝΜ από τις 1,500-3,800. Στην πράξη αυτός ο κινητήρας χάρη στο σύστημα twin scroll εντυπωσιάζει με την ζωντάνια του και την γραμμική του λειτουργία. Το σύστημα twin scroll λειτουργεί συνδυάζοντας στην πολλαπλή εξαγωγής -πριν τον υπερσυμπιεστή- τα ζεύγη των κυλίνδρων 1-4 και 2-3. Με αυτό τον απλό τρόπο η ροή των καυσαερίων πριν τον υπερσυμπιεστή είναι ομαλή και συνεχής και έτσι το φαινόμενο της υστέρησης απόκρισης σχεδόν εξαλείφεται. Οδηγώντας τον GT - αν εξαιρέσεις το διακριτικό σφύριγμα -είναι πολύ δύσκολο να καταλάβεις ότι διαθέτει turbo, αφού τραβάει θετικά από τις 1,300 μέχρι και τις 6.100 σαλ όπου και περιέργως «λαχανιάζει». Το ότι ο κινητήρας δεν συνεχίζει να τραβά πάνω από αυτό το όριο είναι περίεργο για ένα μοτέρ με μεταβλητό χρονισμό και προφανώς η χαρτογράφηση της ηλεκτρονικής τον περιορίζει για να έχει νόημα η έκδοση RC με τους 180 ίππους!Το 207 GT μπορεί να κινείται με μια ταχύτητα επάνω εκμεταλλευόμενο την ροπή και το καλά κλιμακωμένο πεντάρι κιβώτιο. Η γραμμική και χωρίς ξεσπάσματα λειτουργία του κινητήρα δημιουργεί την ψευδαίσθηση ότι το αυτοκίνητο δεν είναι γρήγορο και όμως τα νούμερα των επιδόσεων του μιλάνε από μόνα τους. Τα 1300 κιλά του GT επιταχύνουν στα 100 χλμ σε μόλις 8,2 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική που ξεπερνά τα 210 χλμ/ω σίγουρα αποτελεί ένα εντυπωσιακό νούμερο. Στον ανοικτό δρόμο ο κινητήρας διατηρεί με άνεση υψηλές ταχύτητες ενώ το μόνο που ενοχλεί τους επιβάτες είναι ο αεροδυναμικός θόρυβος που προέρχεται από την στάνταρ πανοραμική οροφή. Στο ταξίδι η κατανάλωση θα κυμανθεί από 8,5-9-5 λίτρα/100χλμ, ενώ μέσα στην πόλη θα χρειαστούν μέχρι και 12 λίτρα εάν το παρακάνετε. Η ανάρτηση στον ανοικτό δρόμο είναι άνετη και στις ανοικτές καμπές επιτρέπει στο αυτοκίνητο να παίρνει λίγο μεγαλύτερες κλίσεις από ότι θα περίμενε κανείς από ένα Peugeot GT. Η καλή γεωμετρία όμως και το στιβαρό πλαίσιο επιτρέπουν στο αυτοκίνητο να διατηρεί την τροχιά του και έτσι οι επιβάτες του απολαμβάνουν ένα γρήγορο και ασφαλές ταξίδι. Ονειρευόμουν να οδηγήσω το GT σε κάποια αγαπημένη διαδρομή με κλειστές στροφές για να θυμηθώ τις ήμερες που είχα το VTS -που όμως αναγκάστηκα να το αποχωριστώ όταν έμαθα ότι θα γίνω μητέρα... Τώρα πια που είμαι μητέρα- και που δεν πρέπει να οδηγώ με το «γάντι», αποφάσισα να πάω μόνη μου σε μία αγαπημένη κατηφορική διαδρομή με κλειστές στροφές και φουρκέτες για να θυμηθώ τα παλιά- τότε που το Saxo μου έστριβε μερικά μερικά μέτρα πριν την στροφή και πεταγόταν μπροστά στην ευθεία με «χίλία»! Είχα απενεργοποιήσει το ESP και πλησίαζα την δεξιά φουρκέτα με γεμισμένη τετάρτη, οπότε έπεσα στα φρένα και κατέβασα δύο ταχύτητες «φλικάροντας» το τιμόνι για πλασαριστώ στην στροφή όταν…..όταν παραλίγο να σκοτωθώ! Οι αντιπαθητικοί τριγμοί του ESP +ABS στο φρένο και στο τιμόνι διαπερασαν το νευρικό μου σύστημα και συνδυάσθηκαν με την απώλεια δύναμης από τον κινητήρα . Έτσι το αυτοκίνητο αντί να πλασαριστεί είχε αρχίσει να κινείται προς το παρακείμενο χωραφάκι… Τελευταία στιγμή αποφάσισα να αφεθώ στα ηλεκτρονικά και έστριψα το τιμόνι κρατώντας σταθερό το γκάζι. Το 207 τελικά έστριψε σχετικά άνετα, αλλά δυο φορές πιο αργά από ότι εγώ είχα υπολογίσει. Τι είχε συμβεί? Απλά στο 207 GT ακόμα και αν απενεργοποιήσεις το ESP μετά τα 50 χλμ/ω εκείνο αποφασίζει να ενεργοποιηθεί από μόνο του… βλέπετε έχει άποψη του πουλάκι μου! Σε ένα αυτοκίνητο με σήμα το λιοντάρι, που διαθέτει ένα κινητήρα διαμάντι, και μια ανάρτηση ικανή να χειρισθεί αυτή την δύναμη ένα τέτοιο σύστημα ESP είναι επιεικώς απαράδεκτο… Πόσο μάλλον εάν το σήμα GT ξυπνά μνήμες από «σαξοραλα»και σε προδιαθέτει για στιγμές ροκ! Τελικά το 207 GT δεν είναι GTI και σίγουρα δεν είναι 106 Rallye. Μόλις συνειδητοποιήσεις ότι ο χαρακτήρας του είναι άλλος από εκείνον που φανταζόσουν, αρχίζεις να κινείσαι πιο στρωτά, με γραμμές και χωρίς τιμονιές και το 207 σε αποζημιώνει αρχίζοντας να κινείται πολύ γρήγορα εκμεταλλευόμενο κάθε ίππο του μοτέρ του και τα δυνατά φρένα. Το 207 GT θα «πεταχτεί» χαλαρά μέχρι την Θεσσαλονίκη σε χρόνο μηδέν, ενώ θα κινηθεί με άνεση μέσα στην πόλη σεβόμενο τις σπονδυλικές στήλες των επιβατών του. Είναι ακριβώς αυτό που λέει το όνομα του: «Grant Tourismo”. Δεν φταίει εκείνο που εμείς κοιτώντας το ονειρευόμαστε τον αντικαταστάτη του 205 GTI. Από την άλλη δεν φταίμε και εμείς που μας λείπουν εκείνα τα αυτοκίνητα! Με μια τιμή στα €19,900 το 207 GT είναι μια πολύ ισορροπημένη πρόταση στην κατηγορία- ενώ για τους ανισόρροπους η Peugeot ήδη διαθέτει και το RC με 180 ίππους, πιο σκληρή ανάρτηση και ελπίζω με ένα ESP που τελικά απενεργοποιείται. Εγώ πάντως έχοντας κατατάξει τον εαυτό μου στην κατάλληλη κατηγορία έχω ήδη αρχίσει να ονειρεύομαι το 207 RC!
Το ESP που δεν απενεργοποιείται..
Το ESP που δεν απενεργοποιείται!
Δεν με ευχαρίστησε
Το ESP που δεν απενεργοποιείται!
Θα θυμάμαι
Τον δυνατό και οικονομικό κινητήρα.
Το όμορφο design και τους έξυπνους χώρους.
Το όμορφο design και τους έξυπνους χώρους.
ΙΣΜΗΝΗ ΦΑΜΠΙΑΤΟΥ
16 Comments:
"Το 207 GT θα «πεταχτεί» χαλαρά μέχρι την Θεσσαλονίκη σε χρόνο μηδέν"!! Αγαπητή Ισμήνη, με τον καινούριο κώδικα δεν το βλέπω και πολύ πιθανό, εκτός αν θέλεις να τους δώσεις το δίπλωμα σου(έτσι κι αλλιώς πιάνει χώρο στο σκιάδιο μαζί με τ'άλλα έγγραφα;). Είναι ν'αναριωτιέται κανείς, γιατί όλες οι εταιρείες έχουν φαγωθεί να βγάζουν γρήγορα αυτοκίνητα για το μέσο οδηγό. Άσε που και η βενζίνη σε λίγο καιρό θα στοιχίζει ο κούκος αηδόνι! Κανένα γρήγορο μοντέλο ηλεκτρικό ή υβριδικό βρε αδερφέ, υπάρχει?
insider
By Anonymous, at 1:11 PM
Ο άνθρωπος πάντα γοητευόταν με την ταχύτητα, οι εταιρέις από τα κέρδη που τα ειδικά προιόντα δημιουργούν και οι κυβερνήσεις από νέους τρόπους για να φορολογούν τους πολίτες για τα πάθη τους...
Ετσι είναι αυτά!
Θα βγούμε στην αντίσταση,θα ζούμε στα βουνά,αλλά θα υπερασπιστούμε το δικαίωμα μας να είμαστε ελευθεροι να ευχαριστίομαστε μικρά και χαζά πράγματα-'οπως πχ οι μοτοσικλέτες και τα γρήγορα αυτοκίνητα- για όσο περισσότερο καιρό μπορούμε!
Τώρα για να απαντήσω στην ερώτηση σου, είχα παρουσιάσει πέρσι το Tesla Roadster (http://www.fabiatou.com/2006/08/tesla-motors-roadster-burn-rubber-not.html
) που είναι ένα ηλεκτρικό μοντέλο που ντροπίαζει σε επιδόσεις ακόμα και Ferrari. Το νέο είναι ότι τώρα μπορείς να το παραγγείλεις με... μόλις € 90,000 και να νοιώθεις ότι δεν ρυπάινεις το περιβάλλον! Τι θα κάνεις μετά από 3-4 χρόνια τις παλίες μπαταρίες κανείς δεν μας λέει...
Έτσι ο "μέσος εμείς" θα μπορέι τώρα έχει την συνείδηση του "καθαρή" ότι δεν ρυπάινει το περιβάλλον- και ας αδιαφορεί πόυ όσο χρειαστηκα εγώ για να γράψω αυτές τις γραμμές στο μακρινό Darfour πέθαναν από την πέινα μερικές δεκάδες παιδάκια ....
:(
Υγ. Είμαι σίγουρη ότι καταλαβες πως αυτά που γράφω δεν είναι προσωπικά για εσένα, αλλά ότι έτσι απλά αυτές οι σκέψεις έπεσαν στο μυαλό μου και είπα να τις γράψω..
By if, at 4:01 PM
Dear Ismini(να μην επαναλαμβανόμαστε κιόλας;), διάβασα το άρθρο σου για το μικρό ηλεκτρκίνητο πύραυλο ε! όχημα ήθελα να πω και το σημείο στο οποίο στάθηκα ήταν το σχόλιό σου για τον Conan(a.k.a. Swart... αυτόν τέλος πάντων) και σκέφτηκα πόσο δίκιο έχεις όταν γράφεις για την αδιαφορία της καταστροφής του περιβάλοντος. Όταν η τεχνολογία έχει φτάσει σε αυτό το επίπεδο και μπορεί να κατασκευάσει ένα ηλεκτροκίνητο όχημα επιδόσεων, το συμφέρον των πετρελαιοεταιρειών υψώνει το εμπόδιο και το εγχείρημα (γνωστό και στη νεοελληνική ως project;) πέφτει στο κενό. Ήρθε και ο Al Gore προχθές για να μας δείξει πως να γίνουμε πιο συνειδητοποιημένοι οικολογικά!:ο Ποιός! Αυτός που ήταν αντιπρόεδρος στην κυβέρνηση που ισοπέδωσε το Ιράκ στέλνοντας ένα σωρό αμάχους στον παράδεισο ενός κόσμου χωρίς πετρέλαιο. Θα σκέφτηκε ότι όσο λιγότεροι είναι αυτοί που χρησιμοποιούν πετρέλαιο, τόσο καλύτερο θα κάνουμε στο περιβάλλον!! Νομίζω ότι αρχίζω να πλατιάζω και δε θέλω να το κάνω forum (όπου κάθε πικραμένος βγάζει τα σώψυχά του;)και λέω να σταματήσω κάπου εδώ. Έτσι κι αλλιώς εσύ είπες να γράψεις μια γνώμη για το 207, όχι να αρχίσεις μια συζήτηση για το μέλλον της ανθρωπότητας (αν και νέα μητέρα, έχεις τις ανησυχίες σου :).
Υ.Γ. don't worry. Καταλαβαίνω!
ινσάϊντερ
By Anonymous, at 5:01 PM
Όσο για το Hummer του Swart... αυτουνού πες του να το πάει στο συνεργείο γιατί είδα αυτό :
Summary:
CERTAIN TRUCKS, SPORT UTILITY VEHICLES, AND VANS EQUIPPED WITH BOSCH HYDRO-BOOST BRAKE ASSEMBLIES, THE HYDRAULIC BRAKE BOOSTER PRESSURE ACCUMULATOR MAY CRACK AND SEPARATE FROM THE HYDRO-BOOST ASSEMBLY DURING NORMAL OPERATING CONDITIONS.
Consequence:
IF A SEPARATION OCCURRED AND THE HOOD OF THE VEHICLE WERE OPEN, FRAGMENTS FROM THE ACCUMULATOR COULD CAUSE INJURY TO PEOPLE IN THE IMMEDIATE AREA. THE PRESENCE OF THIS CRACK OR FRACTURED SURFACE COULD ALLOW THE HYDRAULIC FLUID TO LEAK FROM THE ACCUMULATOR CIRCUIT OF THE BOOSTER ASSEMBLY. THE LOSS OF FLUID WOULD CAUSE INCREASED STEERING AND BRAKING EFFORT AND A CRASH MAY OCCUR WITHOUT PRIOR WARNING
καλή ξεκούραση:)
insider
By Anonymous, at 5:05 PM
Αγαπητή Ισμήνη, πιστεύεις ότι θα ταίριαζε στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο μία αλλαγή σε ζάντα-ελαστικά , π.χ. 16άρα ζάντα, προφίλ ελαστικού 50 ή 55?
By konak, at 11:48 AM
Νομίζω ότι το αυτοκίνητο έχει μια πολύ καλή ισορροπία όπως είναι- και ότι εάν αρχίσεις να παίζεις με ζαντολάστιχα και αναρτήσεις θα το χαλάσεις.Από την αλλη πλευρά εαν κάποιος μπορούσε να βρει τον τρόπο που αποσυνδέται το ESP θα ήταν καλό να τον μοιράστει και με τους υπόλοιπους!
By if, at 8:04 PM
Ισμήνη, τελικά το 207GT πόσο "άνετο" είναι στο δρόμο? όλοι οι δημοσιογράφοι του ειδικύ τύπου (όπως και εσύ) το περιγράφουν ως πολύ άνετο, καμία σχέση με GTI και σαν να του δίνεται κατά παραχώρηση ο χαρακτηρισμός GT.Δηλαδή τι είναι εν τέλει, ένα άνετο οικογενειακό (αν είχε περισσότερους χώρους) με 150 άλογα?
By konak, at 10:28 AM
Είναι όσο άνετο πρέπει να είναι ένα αυτοκίνητο που είναι φτιαγμένο για καθημερινή χρήση. Δεν είναι όπως τα Rally του παρελθόντος που σου έπεφταν τα δόντια στις λακκούβες και που γυρνούσαν το πίσω μέρος τους με το παραμικρό άφημα του γκαζιού. Οι καιροί άλλαξαν και οι κατασκευαστές πρέπει να βάζουν πολλά πράγματα μέσα στο «πακέτο» ενός αυτοκινήτου. Εάν λέγοντας GTI αναφέρεσαι στο VW θα ήθελα να βάλεις στην συνάρτηση και την διαφορά των €12κ + στην τιμή, οπότε θα μπορούσες να σκέφτεσαι και το RC που διαθέτει και πιο σκληρή η ανάρτηση για να το χαρείς σε ένα δρόμο με στροφιλίκια και που απενεργοποιείται το ESP(που όπως είπα είναι και το βασικό πρόβλημα του GT). Το GT έχει τους χώρους που χρειάζεται για να χαρακτηρισθεί σαν ένα άνετο- και γρήγορο- οικογενειακό αυτοκίνητο. Το θέμα είναι τι θα του ζητήσει ο οδηγός του, γιατί στις περισσότερες περιπτώσεις οι δυνατότητες του GT ξεπερνούν κατά πολύ τις ικανότητες –όχι μονό του μέσου- αλλά και του… «γγλήγγορου» οδηγού!
By if, at 11:02 AM
Μμμ, μάλιστα.
Μήπως ξέρεις πως μπορώ να βρω 70000 ευρώπουλα που μου λείπουν για να αγοράσω την καινούρια Μ3?
Λέμε και κανένα αστείο για να πάει καλά η μέρα.
By konak, at 11:34 AM
Το Τζοκερ έχει πιθανότητες 1/13,000,000...
χμ....
αρχισε να δουλεύεις, ή λύσε την εξίσωση:
(ΟΠΛΟ+ΤΡΑΠΕΖΑ)* ΤΥΧΗ= M3*
* λαβε υπόψη παράμετρο
ΦΥΛΑΚΗ-Μ3= ΦΥΛΑΚΗ...
Συνεπώς...φοβαμαι ότι
Μ3= πιο πολύ δουλεία, ή φυλακή!=λιγότερη ελευθεριά!
Μπα... δεν θα πάρω!
By if, at 12:11 PM
de 8elw na sas stenaxwrhsw oute kai na sas protrepsw na kanete lhsteies alla to joker exei pi8anothtes 1/25.000.000 kai to lotto 1/13.000.000 kai mia aporia to 207RC einai programmatismeno pote 8a to dokimaseis?sugxarhthria gia thn selida sou..!!
By Anonymous, at 11:14 AM
Lol!
Προσωπικά δεν μπορώ να ξεχωρίσω το τζοκερ από το πόκερ και το λότο από το πρότο είμαι άσχετη! Όταν έγραφα το σχόλιο ήξερα ότι θα βρισκόταν εύκολα κάποιος με περισσότερες γνώσεις από εμένα ή στα τυχερά παιχνίδια, ή στα μαθηματικά!
To RC το είχα παραμελήσει αλλά τώρα που μου το θυμίσατε για να δω τι θα κάνω…
:)
By if, at 9:56 PM
ωραιο το gt αλλα δεν θα το αλλαζα με το 405 mi16 μου!
By thomasmi16, at 1:49 PM
ismini ti les????golf gt h 207 gt???pes moy thn apopsh soy.....aris....
By Anonymous, at 5:17 PM
Έχω εδώ και περίπου έξι μήνες το 207 Rallye, το οποίο είναι στην ουσία ένα GT με αυτοκόλλητα και χωρίς πανοραμική οροφή, αισθητήρες πίεσης ελαστικών και ημιδερμάτινα καθίσματα. Όλα τα άλλα ίδια. Είναι εξαιρετικό στο δρόμο, αν δεν κοιτάζεις το κοντέρ χάνεις την αίσθηση της ταχύτητας για το λόγο ότι πηγαίνεις πολύ πιό γρήγορα από ότι νομίζεις, έχει απίστευτο κράτημα και φρενάρισμα, άνεση ανάρτησης και κατανάλωση απόλυτα αποδεκτή για το χαρακτήρα του. Μειονέκτημα αποτελεί η αποσταθεροποίηση του πίσω μέρους στο φρενάρισμα από "πάρα πολλά", αλλά εκεί παραφυλάει το ESP και... η αποσταθεροποίηση μένει μόνο σαν ιδέα. Και κάποιοι αεροδυναμικοί θόρυβοι μετά τα 150χλμ/ώρα. Όσον αφορά τον κινητήρα τραβάει πολύ καλά από τις 2400 έως τις 5000στρ/λεπτό, αλλά από εκεί και πάνω ψοφάει σε σημείο που λες δεν έχει κανένα νόημα να συνεχίσω να πατάω το γκάζι, πραγματικά απογοητευτική λειτουργία. Κάτω από τις 2400στρ/λεπτό λειτουργεί σαν κλασικός ατμοσφαιρικός άμεσου ψεκασμού, δηλαδή έχει χειρότερη ροπή κι από 16βάλβιδο ατμοσφαιρικό πολλαπλού ψεκασμού, αλλά δεν απογοητεύει. Σαν συμπέρασμα είμαι απόλυτα ευχαριστημένος, καλύπτει πολλές από τις απαιτήσεις μου και είναι μια πάρα πολύ καλή επιλογή για την τιμή του.
By amafic, at 8:53 PM
please test 207 RC. Pragmatika den exw dei kanena sovaro review gia ayto to aytokinhto. Eimai se skepseis gia na to agorasw san deytero aytokinhto kai eimai anamesa se ayto kai to OPC. Opote kai mia mini sygkrish kalh 8a htan. Alla pragmatika m fainetai periergo oti oso kai an psaxnw dn yparxei kapoios p na exei grapsei ena sovaro review re gmt:<
By Anonymous, at 10:08 PM
Post a Comment
<< Home