Fabiatou.com

Saturday, June 23, 2007

TOYOTA Yaris 1.3 5d

Πριν από 5-6 χρόνια συμμετείχα στο Yaris Cup με ένα αυτοκινητάκι που λόγω χρώματος όλοι στην ομάδα το φωνάζαμε «το σκατ**λάκι μας». Με εκείνο έζησα μερικές από τις καλύτερες αγωνιστικές μου στιγμές όπως αδικίες, pole positions, τούμπες κτλ. Στις Σέρρες για παράδειγμα στις 5/11/2000 είχα κάνει τον καλύτερο χρόνο και θα ξεκινούσα από την πρώτη θέση εάν κάποιος «συναθλητής» μου στον γύρο προθέρμανσης στην Κ7 δεν με ακουμπούσε πίσω αριστερά ώστε να με "βοηθήσει" να τουμπάρω το αυτοκίνητο. Μέσα στα πέντε λεπτά που προβλέπονται «το σκατ**λάκι» επισκευάστηκε όπως –όπως και έτσι, με ραγισμένο παρμπρίζ, στραβωμένο εμπρός σύστημα και με ταινίες να κρατούν τις πόρτες, το καπό και τα φτερά, ξεκίνησα -όπως προβλέπεται- από την τελευταία θέση. Μέσα από το κράνος έκλαιγα και θύμωνα ταυτόχρονα για την αδικία που είχα υποστεί. Τα φώτα για τον καλύτερο αγώνα της ζωής μου άναψαν, όπου από τελευταία τερμάτισα 5 η και πολύ κοντά στον τέταρτο κάνοντας ταυτόχρονα και τον γρηγορότερο χρόνο του αγώνα! Αγαπώ τα Υaris και κάθε-μα κάθε- φορά που βλέπω ένα τέτοιο αυτοκινητάκι με δυσκολία κρατάω τον αναστεναγμό της νοσταλγίας εκείνων των ημερών. Και ξαφνικά μετά από χρόνια βρέθηκα να οδηγώ και πάλι ένα Yaris –αυτή την φορά όμως το νέο μοντέλο- και όπως ήταν φυσικό οι αναμνήσεις ξύπνησαν και πάλι…Αλλάζουν οι καιροί-όμως ορισμένες αξίες όπως είναι το Yaris, παραμένουν για να μας θυμίζουν ότι το μέλλον καθορίζεται από τις πράξεις του παρελθόντος. Το Yaris που μου διατέθηκε ήταν το πεντάπορτο μοντέλο με τον κινητήρα των 1300 cc ο οποίος αποδίδει 88 ίππους. Η εμφάνιση του νέου Yaris παρόλο που δεν έχει να επιδείξει κάτι το πρωτοποριακό, είναι φρέσκια και νεανική κερδίζοντας εύκολα το μάτι. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα εντυπωσιάσει τους μοντέρνους αλλά και δεν θα προκαλέσει τους συντηρητικούς. Αυτός είναι και ο γενικότερος χαρακτήρας του αυτοκινήτου που καταφέρνει να βρίσκεται στον μέσο όρο-και λίγό παραπάνω- σε όλες τις λεπτομέρειες του. Το σχήμα του είναι η λογική συνέχεια του προηγούμενου μοντέλου, δεν εντυπωσιάζει με την πίσω όψη του, ενώ το μούτρο του με τα μεγάλα φωτιστικά σώματα που ανεβαίνουν ψηλά στα φτερά και με τους μεγάλους αεραγωγούς στην μάσκα και τους προφυλακτήρες - σχηματίζουν ένα πλατύ χαμόγελο! Το χαμόγελο της σιγουριάς που οφείλεται στην αυτοπεποίθηση το νέου Yaris απέναντι στον ανταγωνισμό. Με πέντε αστέρια στα τεστ ασφάλειας το Yaris βρίσκεται στην κορυφή της κατηγορίας στα crash tests κάτι που οφείλεται σίγουρα στην εμπειρία της Toyota αλλά και στις αυξημένες κατά 110 χιλιοστά σε μήκος και 35 χιλιοστά σε πλάτος διαστάσεις του σε σχέση με το παλιότερο μοντέλο. Αυτό φυσικά εξαργυρώνεται με μια ουσιαστική βελτίωση του εσωτερικού χώρου και μια εντυπωσιακή αύξηση του χώρου αποσκευών που τώρα φτάνει τα 272 λίτρα, έχοντας επιπλέον και ένα απόλυτα εκμεταλλεύσιμο σχήμα. Από την άλλη πλευρά το αποτέλεσμα των αυξημένων διαστάσεων ήταν να εκτοξευτεί το βάρος στα 1100 κιλά κάτι που όπως θα δούμε πιο κάτω επηρεάζει τις επιδόσεις του μικρού Toyota.
Περνώντας στο εσωτερικό εκείνο που σου τραβάει την προσοχή- όπως και στο προηγούμενο μοντέλο- είναι η κεντρική τοποθέτηση του πίνακα οργάνων με τις ηλεκτρονικές ενδείξεις και ο αριθμός των διαφόρων θηκών και ντουλαπιών που διαθέτει. Θήκες παντού! Πάνω, κάτω, στους αεραγωγούς, στην κονσόλα, στις πόρτες –και όπου αλλού μπορείτε να φανταστείτε! Η τοποθέτηση των οργάνων στο κέντρο ποτέ δεν μου άρεσε, αλλά έχω αρχίσει να συμβιβάζομαι με την εμμονή των κατασκευαστών να την προτιμούν στα μικρά μοντέλα. Σίγουρα περιορίζει το κόστος κατασκευής αφού δεν χρειάζεται να φτιάχνουν δυο ταμπλό(αριστεροτίμονο και δεξιοτίμονο) αλλά για να δεις τις ενδείξεις το βλέμμα πρέπει να φύγει από τον δρόμο και αυτό δεν είναι ότι καλύτερο. Ειδικά στο Yaris που έχει ηλεκτρονικές ενδείξεις τα πράγματα γίνονται αρκετά πιο στενάχωρά. Παρόλα αυτά όλα τα χειριστήρια βρίσκονται στην θέση που πρέπει, ενώ παράλληλα παρέχουν και πολύ καλή εργονομία.(εδώ θα πρέπει να εξαιρέσω το πλήκτρο του υπολογιστή ταξιδιού που για να το φτάσεις πρέπει να έχεις τα χέρια του …Τιραμόλα!). Η συναρμολόγηση των πλαστικών βρίσκεται στο γνωστό επίπεδο της Toyota και φυσικά τίποτα δεν τρίζει στο εσωτερικό. Επιπλέον τα πλαστικά παρόλο που είναι κάπως σκληρά και σκουρόχρωμα είναι ευχάριστα στην αφή και δημιουργούν μια ευχάριστη ατμόσφαιρα. Οι ρυθμίσεις του τιμονιού και του καθίσματος βοηθούν στο να βρεθεί αμέσως η ιδανική θέση οδήγησης ενώ παράλληλα οι χώροι είναι απόλυτα ικανοποιητικοί τόσο για τους εμπρός όσο και για τους πίσω επιβάτες. Γυρνώντας το κλειδί της μίζας ανάβει το ηλεκτρονικό ταμπλό και κινητήρας έρχεται στην ζωή με τον ήχο του να πνίγεται από την πολύ καλή ηχομόνωση. Ο κινητήρας νοιώθει πιο άνετα μετά τις 2500 στροφές και η λειτουργία του είναι απόλυτα γραμμική μέχρι τον κόφτη. Το τιμόνι έχει πολύ καλή αίσθηση και το πεντάρι κιβώτιο ταχυτήτων έχει μακριές σχέσεις μετάδοσης αλλά πολύ θετικό κούμπωμα και μικρές διαδρομές. Αυτό που είναι απαράδεκτο είναι η αφή του καλύμματος που βρίσκεται κάτω από την «μπίλια» του λεβιέ που είναι τουλάχιστον ανατριχιαστική στο άγγιγμα του. Το σκέφτομαι και ανατριχιάζω!!! Πρόκειται για ένα κραυγαλέο και ανεξήγητο φαουλ! Η ανάρτηση με γόνατα MacPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω είναι προσανατολισμένη στην άνεση, αλλά σε καμία περίπτωση δεν είναι χαλαρή. Κρατάει το αυτοκίνητο σταθερό ακόμα και όταν κινείται στον αυτοκινητόδρομο με ταχύτητες κοντά στην τελική, ενώ παράλληλα δεν επηρεάζεται όταν έρχεται σε αντιπαράθεση με τις κακοτεχνίες των δρόμων μας. Σε γρήγορες παρατεταμένες στροφές το αυτοκίνητο θα γείρει αρκετά και τελικά θα αρχίσει να υποστρέφει σχετικά νωρίς, αλλά το πίσω μέρος θα μείνει στην τροχιά του ακόμα και αν βρει κάποια εγκάρσια ανωμαλία. Στις πιο κλειστές στροφές εάν εξαιρέσεις την μέτρια ελκτική πρόσφυση(που μάλλον οφείλεται στα ελαστικά και όχι στην γεωμετρία της ανάρτησης) το Yaris διατηρεί κάποια στοιχεία από την διασκεδαστική συμπεριφορά του παλιού μοντέλου. Μπορείς να παίξεις προκαλώντας την υπερστροφή -και χάρη στα πραγματικά πολύ δυνατά και ανθεκτικά φρένα μπορείς να κινηθείς σε κατηφορικά κομμάτια με πολύ γρήγορους ρυθμούς. Στις ανηφόρες τα πράγματα είναι …«κάπως αργά» καθώς οι ίπποι δεν μπορούν να φέρουν σε δύσκολή θέση ο στιβαρό πλαίσιο του νέου Yaris και κινητήρας μοιάζει να μην επαρκεί. Οι επιδόσεις του (0-100 σε 12,8) θα μπορούσαν να ήταν σαφώς καλύτερες εάν υπήρχε ένα πιο κοντό κιβώτιο, αλλά από την άλλη πλευρά η οικονομία καυσίμων βρίσκεται κυριολεκτικά σε μια δική της κατηγορία. Με μια πραγματική μέση κατανάλωση της τάξης των 7 λίτρων /100χλμ το νέο Yaris με άφησε άφωνη με την οικονομία καυσίμων τόσο μέσα όσο και έξω από την πόλη. Σε σχέση με το παλιό μοντέλο(που του είχα πιει το αίμα και όμως δεν είχε πάθει τίποτα) εκτός από την αξιοπιστία, το νέο Yaris είναι ένα πιο ώριμο αυτοκίνητο που εντυπωσιάζει με τον ισορροπημένο σχεδιασμό του. Η τιμή του αυτοκινήτου μπορεί να είναι κάπως τσιμπημένη, αλλά με την οικονομία στα καύσιμα ,την 7ετή εγγύηση και την υψηλή μεταπολιτική αξία το Yaris αποτελεί ίσως την πιο τίμια πρόταση στην αγορά.

Δεν με ευχαρίστησε
  • Το κεντρικά τοποθετημένο ταμπλό και κυρίως… η αφή στο κάλυμμα του λεβιε ταχυτήτων.
  • Οι μέτριες επιδόσεις-λόγω βάρους.

Θα θυμάμαι …

  • Την οικονομία στα καύσιμα και την πολύ καλή εκμετάλλευση των χώρων.
  • …για πάντα τις στιγμές που έζησα με το «το σκατ**λάκι» μου- το δικό μου αγωνιστικό Yaris!
Ισμήνη Φαμπιάτου

5 Comments:

  • Αγαπητή Ισμήνη, τις τούμπες με το Yaris νομίζω ότι τις έφερες στις 5/11/2000 και όχι 5/11/2006. Επί τη ευκαιρία μπορείς να μου λύσεις μια απορία? Γιατί τον κύριο που υπέγραψε "Ιωάννης ο πραματευτής" τον αποκαλούσες "πραβατευτή? Θα με διευκόλυνες πάρα πολύ αν απαντούσες. Δε ξέρεις πόσο με έχει απασχολήσει. Ευχαριστώ ανυπερθέτως

    By Blogger insider, at 12:27 PM  

  • Ευχαριστώ για την παρατήρηση, το άλλαξα ήδη. Ο λόγος που χρησιμοποίησα το «Πρα β ατευτής είναι για να αστειευτώ επειδή εκείνος είχε γράψει κατά λάθος το όνομα μου με «β» αντί με «μπ», δηλαδή… Φαβιάτου.

    By Blogger if, at 1:39 PM  

  • Πως άραγε να συγκρίνεται αυτό με το νέο και ελαφρύ Mazda 2...

    Αν θυμάμαι καλά οι 4Τ τα σύγκριναν πρόσφατα και βρήκαν και τα δύο πολύ καλά.

    By Blogger Unknown, at 12:09 PM  

  • Δεν έχω οδηγήσει το Mazda 2 ακόμα και θα ήθελα να μην βιαστώ να εκφέρω την γνώμη μου-αν και συγκρίνοντας τις προδιαγραφές των δύο αυτοκίνητων δεν είναι δύσκολο να φανταστείτε τι πιστεύω…
    ;)

    By Blogger if, at 12:37 PM  

  • Δηλαδή ανάμεσα στα δύο μάλλον καλύτερο το mazda,εε?

    By Anonymous Anonymous, at 12:47 AM  

Post a Comment



<< Home