Fabiatou.com

Friday, July 20, 2007

Chevrolet Captiva 2.4 LS

Τα off road θηρία της Chevrolet με τα άγρια ονόματα όπως, Blazer, Tahoe και Trailblazer, έχουν βοηθήσει στο να διαδοθεί το αμερικάνικο όνειρο τη γηραιά ήπειρο, αλλά ποτέ δεν έπεισαν τον Ευρωπαίο καταναλωτή να τα αγοράσει μαζικά όπως αμερικανός συνάδελφος του. Κάτι τα υπερβολικά σε διαστάσεις και αισθητική αμαξώματα, κάτι οι αρχαίοι διβάλβιδοι V8 που ρουφάνε ασύλληπτες ποσότητες βενζίνης μολύνοντας ταυτόχρονα και το περιβάλλον έκανε τους πιο ραφιναρισμένους ευρωπαίους καταναλωτές να αδιαφορούν για τα προϊόντα της εταιρείας με τον χρυσό σταυρό στην μάσκα. Θέλοντας να αλλάξει αυτή την εικόνα το Ευρωπαϊκό τμήμα της Chevrolet εξέλιξε παράλληλα με την Opel (που ανήκει και εκείνη στον όμιλο της GM) ένα σύγχρονο αισθητικά SUV προκειμένου να κατακτήσει το ευρωπαϊκό κοινό. Το αισθητικό αποτέλεσμα δικαιώνει την εταιρεία καθώς το Captiva είναι ένα ελκυστικό αυτοκίνητο που γίνεται αμέσως αποδεκτό και προκαλεί ματιές θαυμασμού στο πέρασμα του. Με διαστάσεις 4,63Χ1,85μ. και με ύψος 1,75 μέτρα το SUV της Chevrolet μόνο μικρό δεν είναι, αλλά με κάποιο τρόπο χωρίς να καταφεύγει σε μαγικό τέχνασμα καταφέρνει να κρύβει τον όγκο του και να μην προκαλεί. Οι εσωτερικοί χώροι που διαθέτει το Cativa είναι οι κορυφαίοι στην κατηγορία που ορίζεται από την τιμή του αυτοκινήτου. Με ένα μεταξόνια που φτάνει τα 2,7 μέτρα το αυτό το SUV δεν αφήνει κανένα παραπονεμένο. Διατίθεται =και σε έκδοση με τρεις σειρές καθισμάτων- που μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι και 7 ενήλικές- ενώ το πλάτος του αμαξώματος εξασφαλίζει την άνεση των επιβατών. Ο χώρος των αποσκευών των 465 λίτρων(85 με τις τρεις σειρές καθισμάτων ανοικτές) είναι και μεγάλος και πρακτικός, ενώ το παράθυρο στην πίσω πόρτα που ανοίγει ξεχωριστά το κάνει και εύκολο στην χρήση του. Παράπονο είχα από την αίσθηση ποιότητας που δημιουργεί το εσωτερικό καθώς τόσο ο πίνακας των οργάνων όσο και το ταμπλό και κονσόλα στερούνται φαντασίας και ποιοτικών πλαστικών. Οι διακόπτες των φλας και των καθαριστήρων έχουν μια περίεργη αίσθηση στην λειτουργία τους, ενώ παρά τον σε γενικές γραμμές πλήρη εξοπλισμό μου φάνηκε περίεργη η απουσία ένος υπολογιστή ταξιδιού, ή έστω μιας ένδειξης για την εξωτερική θερμοκρασία. Αν εξαιρέσεις όμως την αρνητική εικόνα που δημιουργούν τα σκληρά πλαστικά και η μέτρια ποιότητατων υφασμάτων στα καθίσματα, η πραγματικότητα είναι ότι τίποτα δεν τρίζει στο εσωτερικό σε ότι έδαφος και οδήγησα το αυτοκίνητο- που σημειωτέον είχε και σχεδόν 30,000 δημοσιογραφικά χιλιόμετρα στην πλάτη του… Η εξωτερική εμφάνιση το αυτοκίνητου υπόσχεται με ένα διακριτικό τρόπο κάποιες «εκτός δρόμου» δυνατότητες. Μπορεί οι μεγάλοι τροχοί, τα 20 εκατοστά που απέχει το πάτωμα από το έδαφος και οι μικροί πρόβολοι να προϊδεάζουν για τον εκτός δρόμου χαρακτήρα του αυτοκινήτου, αλλά η πραγματικότητα είναι τόσο διαφορετική που στην υπόλοιπη Ευρώπη η βασική έκδοση του αυτοκινήτου είναι δικίνητη. Στην Ελλάδα βέβαια η αντιπροσωπεία εισάγει μόνο την τετρακίνητη έκδοση, όμως είναι καλό να γνωρίζουμε ότι ο προσανατολισμός του αυτοκίνητου είναι κυρίως η άσφαλτος- και αυτό για εμένα όταν γίνεται με τόσο σωστό τρόπο μόνο καλό είναι! Το σύστημα τετρακίνησης αποτελείται από δύο διαφορικά και ένα ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη -και συνήθως μεταφέρει την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Όταν οι αισθητήρες του ABS/ ESP ανιχνεύσουν διαφορά στην ταχύτητα περιστροφής μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα, τότε ένας υγρός πολύδισκος συμπλέκτης μέσα σε λιγότερο από 100 χιλιοστα του δευτερολέπτου μεταφέρει μέχρι και το 50% της ροπής στον πίσω άξονα. Το σύστημα θυμίζει πολύ στην λειτουργία του εκείνο του νέου RAV και είναι γρήγορο και εξίσου αποτελεσματικό ξεπερνώντας σε λειτουργία τις προδιαγραφές του. Για τις απότομες και γλιστερές κατηφόρες υπάρχει ένα ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της ολίσθησης των τροχών το οποίο προσπαθεί να -με μέτρια αποτελεσματικότητα- να διατηρεί σταθερή την ταχύτητα του αυτοκινήτου σταθερή όταν γλιστρούν οι τροχοί. Η πίσω ανάρτηση με τους πολλαπλούς συνδέσμους μπορεί να νοιώθει άβολά στο χώμα χάνοντας συχνά την επαφή της με το έδαφος καθώς διαθέτει μικρή ελευθερία άρθρωσης και σχετικά μικρές διαδρομές, αλλά στην άσφαλτό δίνει τα ρέστα της και παίρνει πίσω το αίμα της. Εκεί η ανάρτηση του Captiva είναι άνετη και ταυτόχρονα ασφαλής αδιαφορώντας για τις κακοτεχνίες του δρόμου και παρέχει-πάρα τις μεγάλες κλίσεις - πολύ καλό έλεγχο του αυτοκινήτου. Η αίσθηση του τιμονιού μπορεί να είναι επιεικώς μέτρια όμως το SUV της Chevrolet κινείται εκπληκτικά τόσο ταξιδεύοντας στον αυτοκινητόδρομό όσο και σε δρόμους με κλειστές στροφές. Το διακριτικό ESP, η τετρακίνηση και η καλή γεωμετρία σε συνδυασμό με την μάλλον μικρή ιπποδύναμη του κινητήρα δημιουργούν ένα απόλυτα ασφαλές και ουδέτερο σύνολο. Εάν πάρει φόρα το Captiva θα αρχίσει να κινείται με εκπληκτικές ταχύτητες, με πολύ μικρές ποσότητες υποστροφής και με ανύπαρκτη υπερστροφή. Σε κατηφορικές διαδρομές που η έλλειψη δύναμης δεν ενοχλεί το Captiva πραγματικά με ενθουσίασε και με εξέπληξε με τις δυνατότητες του. Δυστυχώς όμως ενθουσιασμός χάθηκε γρήγορα καθώς τα φρένα κουράζονται γρήγορα από τον πολύ μεγάλο βάρος του αμαξώματος και έτσι επανήλθα στην τάξη χωρίς παρατράγουδα. Ο κινητήρας είναι ένα «περίεργο τρένο»! Είναι τετρακύλινδρος, δεκαεξαβάλβιδος με 2400 κ.εκ. αποδίδοντας 136 ίππους στις 5,000 σαλ, αλλά παρά τον αριθμό των βαλβίδων του, μετά τις 5,500 σαλ αρνείται να ανεβάσει τις στροφές του κάνοντας με αρχικά να νομίζω ότι ήταν οκταβάλβιδος. Τραβάει πολύ καλά στις μεσαίες στροφές κάνοντας σε να περιμένεις ένα ξέσπασμα στις ψηλές το οποίο όμως δεν έρχεται ποτέ... Το κιβώτιο ταχυτήτων με την σειρά του δεν κάνει τίποτα για να βοηθήσει την κατάσταση αφού έχει πολύ μακριά κλιμάκωση των σχέσεων, έχει μια ασαφή λειτουργία και ο λεβιές έχει τεράστιες διαδρομές που θυμίζουν … φορτηγό τόσο σε αίσθηση όσο και στην ταχύτητα των αλλαγών. Έτσι ο οδηγός αρχίζει να υποτάσσεται στον τίμιο χαρακτήρα του αυτοκινήτου- που δείχνει τις προθέσεις του από την πρώτη στιγμή-και αρχίζει να κινείται ήρεμα και χαλαρά. Το Captiva με χαλαρούς ρυθμούς ανταμείβει τον ιδιοκτήτη του με μια πολύ μικρή κατανάλωση που δύσκολά ξεπερνά τα 12,5 λίτρα στην πόλη και που πέφτει ακόμα πιο χαμηλά στο ταξίδι. Παρά τα εμφανή του μειονεκτήματα αυτό το SUV μου άρεσε και μάλιστα πολύ! Το τελικό αποτέλεσμα είναι ισορροπημένο και εάν δεν ήταν το μηχανικό σύνολο και τα μέτρια πλαστικά στο εσωτερικό, τότε οι χώροι του, η οδική του συμπεριφορά στην άσφαλτο και η οικονομία του, θα αρκούσαν για να το τοποθετούσουν πολύ ψηλά στην κατηγορία του- πολύ κοντά δηλαδή στην X3. Με μια σύγχρονη εμφάνιση, την άριστη οδική συμπεριφορά στην άσφαλτό και με το πρεστίζ που δίνει ο χρυσός σταυρός της Chevrolet στην μάσκα του είναι προφανές ότι πολλοί καταναλωτές με το δίκιο τους θα το προτιμήσουν από άλλες κορεάτικες, αλλά και από μερικές ιαπωνικές κατασκευές οι οποίες αδυνατούν να το συναγωνιστούν ακόμα και στο επίπεδο της τιμής κτήσης …
Δεν μου άρεσαν
  • Τα μέτρια ποιοτικά υλικά του εσωτερικού και οι περίεργες ελλείψεις του εξοπλισμού.
  • Ο αδύναμος στις ψηλές στροφές κινητήρας και το «δύστροπο» κιβώτιο ταχυτήτων.
Θα θυμάμαι
  • Την άριστη και ασφαλή οδική συμπεριφορά στην άσφαλτο.
  • Την οικονομία καυσίμων και τους άπλετους χώρους του εσωτερικού.
Ισμήνη Φαμπιάτου

2 Comments:

  • Chevrolet has always kept their reputation of producing most envious cars, with excellent finish in their design. General Motors announced at the launch of Tavera Neo 3 that the company would launch the facelift version of Chevrolet Captiva in the next two to three weeks. The new Captiva will be powered by a 2.2-liter diesel engine driving a power of 184 BHP. GM also has Sail hatchback, Sail sedan and Enjoy MPV lined up for launch in 2012.

    By Anonymous Chevrolet Captiva, at 3:48 PM  

  • Casino and Sportsbook - KSNV
    Casino and Sportsbook. Casino 당진 출장안마 in San Diego, 울산광역 출장안마 California. 부산광역 출장안마 This 당진 출장안마 venue provides the 경기도 출장안마 latest casino and sportsbook services and allows loyalists  Rating: 5 · ‎1 vote

    By Blogger odilcacchione, at 2:40 AM  

Post a Comment



<< Home