Fabiatou.com

Friday, July 27, 2007

Mazda 3 1.6 Sedan

H Mazda κατά την γνώμη μου φτιάχνει τα πιο όμορφα ιαπωνικά αυτοκίνητα- για αυτό και όταν το πρωτοαντίκρισα το μαύρο «3» δεν χαρίστηκα στην ομορφιά του. Παρόλο που είναι το μεσαίο καθημερινό αυτοκίνητο της διπλανής πόρτας, οι σχεδιαστές της Mazda βρήκαν και πάλι τον τρόπο να το διαφοροποιήσουν από την βαρετή πραγματικότητα της δημοφιλούς αυτής κατηγορίας. Χάρη στις αναλογίες που προσδίδει η μεγάλη πόρτα του χώρου αποσκευών το αυτοκίνητο κρύβει επιμελώς τον τρίτο όγκο του προσδίδοντας του μια πιο σπορτίφ γραμμή που φέρνει μνήμες από το θρυλικό 323F με τα αναδιπλούμενα φώτα. Τα φώτα του 3 sedan φυσικά δεν είναι αναδιπλούμενα... και πολύ καλά κάνουν αφού η εποχή της γραφικότητας έχει περάσει εδώ και καιρό! Οι προφυλακτήρες που ενσωματώνουν τους προβολείς ομίχλης ανεβαίνοντας ψηλά μέχρι τα φωτιστικά σώματα και οι μεγάλης διαμέτρου αλουμινένιες ζάντες πείθουν το μάτι του αγοραστή αυτής της κατηγορίας. Ανοίγοντας την πόρτα ο οδηγός βρίσκεται σε ένα πολυτελές και καλοφτιαγμένο εσωτερικό που τον προδιαθέτει για μια σπορτίφ οδική συμπεριφορά. Από την άλλη πλευρά η κεντρική κονσόλα με τον ηλεκτρονικό κλιματισμό και το MP3 player σε συνδυασμό με τους πολλούς και μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους επιβεβαιώνουν τον οικογενειακό χαρακτήρα του 3. Οι αναφορές στους δυο κόσμους (οικογένεια και σπορ οδήγηση) γεφυρώνονται από την λωρίδα βινιλίου που διατρέχει το ταμπλό και τις πόρτες ενώνοντας τους "σπορ" στρογγυλούς αεραγωγούς με τους τετράγωνους «οικογενειακούς» που βρίσκονται στην κορυφή της κονσόλας. Το τριάκτινο δερμάτινο τιμόνι έχει την σωστή διάμετρο και ενσωματώνει τα χειριστήρια του ηχοσυστήματος, ενώ τα τρία μεγάλα όργανα που φιλοξενούν με ευδιάκριτο τρόπο όλες τις ενδείξεις θυμίζουν το RX8- και αυτό εμένα μου άρεσε πολύ. Ο εντυπωσιακός μπλε φωτισμός του ταμπλό ολοκληρώνει την εικόνα και προετοιμάζει τον οδηγό αυτού του οικογενειακού αυτοκινήτου για να οδηγήσει σβέλτα. Δυστυχώς για εμένα που είχα φτιαχτεί από τις υποσχέσεις που αφήνει τόσο το design όσο και οι προδιαγραφές των αναρτήσεων με τους πολλαπλούς συνδέσμους στον πίσω άξονα, ήταν φρούδες! Βλέπετε το αυτοκίνητο της δοκιμής είχε πολλά «δύσκολα» (βλ δημοσιογραφικά) χιλιόμετρα που είχαν σαν αποτέλεσμα να έχουν καταστρέψει εντελώς τα αμορτισέρ. Το αυτοκίνητο όπως είναι αναμενόμενο έπλεε πάνω στην «ουζαρισμένη» ανάρτηση, επηρεαζόταν από τους πλευρικούς ανέμους και γενικά έδινε μια δυσάρεστη εικόνα που σίγουρα δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Για τον λόγο αυτό και δεν θα αναφερθώ καθόλου στην οδική συμπεριφορά- που από ότι ακούω είναι ουδέτερη και ασφαλής. Οι χώροι για τους επιβάτες-λοιπόν- είναι κοντά στην κορυφή με την θέση οδήγησης να είναι αρκετά καλή, αφού το κάθισμα του οδηγού ρυθμίζεται προς όλες τις κατευθύνσεις παρέχοντας ταυτόχρονα και ικανοποιητική πλευρική στήριξη. Οι πίσω επιβάτες θα βρουν ότι ο χώρος για τα γόνατα και το κεφάλι είναι επαρκέστατος, ενώ τα 410 λίτρα του χώρου αποσκευών καλύπτουν και με το παραπάνω τις ανάγκες μιας οικογένειας. Ο κινητήρας με τους 105 ίππους δεν ακολουθεί την σπορ εμφάνιση με αποτέλεσμα σε ανηφορικές διαδρομές φορτωμένο το "3" να δυσκολεύεται τις προσπεράσεις. Πολλές φορές- και επειδή λόγω χαλασμένων αμορτισέρ δεν μπορούσα να «μαζέψω» φόρα, ματαίωσα τις προσπεράσεις που επιθυμούσα και αναγκάστηκα να κινηθώ με αρκετά χαμηλούς ρυθμούς. Ο κινητήρας από την άλλη πλευρά έχει ομαλή απόδοση χωρίς εξάρσεις και είναι ιδιαίτερα οικονομικός. Το κιβώτιο ταχυτήτων έχει καλή αίσθηση και κόντες διαδρομές αλλά δυστυχώς η μακριά διάταξη των σχέσεων, ή το μακρύ γρανάζωμα του διαφορικού, δυσκολεύει ακόμα περισσότερο το έργο του κινητήρα. Το μεγαλύτερο παράπονο που είχα αφορούσε τον θόρυβο που παράγεται μετά τις 4,000 σαλ που γίνεται ενοχλητικός στα μεγάλα ταξίδια. Το «3» είναι ένα μεγάλο αυτοκίνητο που μοιάζει τόσο πολύ με το «6» σε εμφάνιση όσο και σε διαστάσεις, που πραγματικά θα πρέπει ο αγοραστής να προβληματιστεί πιο από τα δύο μοντέλα της Mazda να διαλέξει.Και εδώ είναι το μυστικό του «3» που έρχεται και μπαίνει σφήνα μεταξύ δυο κατηγόριων όχι μόνο της Mazda αλλά και του υπόλοιπου ανταγωνισμού. Γνωρίζοντας την υψηλή μεταπολιτική αξία και την αξιοπιστία των μοντέλων της ιαπωνικής εταιρείας και χάρη στην ανταγωνιστική του τιμή το Mazda 3 αποτελεί σίγουρα μια τίμα πρόταση στην κατηγορία.
Δεν με ευχαρίστησαν
  • Τα χαλασμένα αμορτισέρ του αυτοκινήτου της δόκιμης που δεν μου επέτρεψαν να βγάλω ασφαλή συμπεράσματα για την οδική συμπεριφορά.
  • Ο θορυβώδης κινητήρας.
Θα θυμάμαι
  • Το όμορφο Design και την ποιότητα κατασκευής.
  • Τους μεγάλους χώρους για τους επιβάτες.
Ισμήνη Φαμπιάτου

6 Comments:

  • Είναι κρίμα που η Αντιπροσωπεία σας παραχώρησε ένα αυτοκίνητο με ελαττωματική ανάρτηση λόγω φθοράς που επήλθε απο εκτεταμένη χρήση.
    Εγώ όμως που θέλω να αγοράσω αυτό το αυτοκίνητο έχω επηρεαστεί δυσμενώς σε σημείο να σκέφτομαι να αναθεωρήσω την απόφαση μου.
    Τελικά θα πρέπει να υποθέσω ότι Είναι υποδεέστερο ενός Ceed η Hyundai i30???
    Αν θέλετε μου απαντάτε με PM στο altkon@hol.gr .

    By Anonymous Anonymous, at 7:49 PM  

  • Φυσικά και δεν πρέπει να αναθεωρήσετε λόγω της δικής μου άποψης- π'οσ μαλλόν όταν οι προδιαγραφές της ανάρτησης είναι τέτοιες που είναι σίγουρο ότι με καινούρια αμορτισέρ το αυτοκίνητο θα είναι άριστο.

    By Blogger if, at 11:47 PM  

  • Εξακολουθω να μην αντιλαμβάνομαι το πως είναι δυνατόν μέσα
    σε ένα τόσο μικρό χρονικό διάστημα ενος test drive να έχουν αχριστευθεί
    τα αμορτισέρ ενός αυτοκινήτου αυτής της κατηγορίας και με τέτοιες προδιαγραφές
    αναρτησης ενώ οι εταιρίες που φτιάχνουν αμορτισέρ υποστηρίζουν ότι αντέχουν για μια ολόκληρη ζωή.
    Συγκεκριμενα η Koni διαφιμηζει ότι

    Built For A Lifetime

    KONI shock absorbers are built to last a lifetime. Once KONIs are installed on a vehicle, they will usually outlive it! KONI street shocks carry a lifetime warranty to the original purchaser for as long as they own their car.

    Διορθωστε με εάν κανω λάθος ...... Εκτός και αν ο προηγούμενος χρήστης τα κατάστρεψε και δεν ενημέρωσε την εταιρία.

    By Anonymous Anonymous, at 2:39 PM  

  • Η λέξη κλειδί εδώ είναι: «δημοσιογραφικά» χιλιόμετρα.. «Δημοσιογραφικά» χιλιόμετρα είναι εκείνα τα χιλιόμετρα όπου ένας οδηγός με απωθημένα προσλαμβάνεται ως δημοσιογράφος , μπαίνει μέσα σε ένα αυτοκίνητο έχοντας την διάθεση να δοκιμάσει τα όρια του- χωρίς να τον διαφέρει για το τι θα συμβεί μετά. Έτσι επειδή γουστάρει! Απόδειξη των όσων λέω είναι τα άρθρα του τύπου: «με ΒΜW M3 στην διαδρομή του ράλι Ακρόπολις», ή « βουλιάζουμε το νέο C4 διπλά στον Τιτανικό και μετά γυρνάμε την Ευρώπη». Αυτά τα αυτοκίνητα που με τόσο ακραία και υπερβολικά παραδείγματα περιέγραψα, αφού τελειώσουν τα περιοδικά μαζί τους έρχονται στα χέρια μου . ¨ότι έχει μείνει από αυτά παρουσιάζεται στις σελίδες του Ιντερνέτ-αφού συμφωνά ,με τις εταιρείες προώθησης αυτή είναι η σειρά προτεραιότητας . Όσο οι δημοσιογράφοι δεν σέβονται την περιουσία των εταιρειών που τους διατίθεται για τεστ, όλα είναι δυνατά!

    Αυτά ελπίζω να σας απαντούν στην ερώτηση

    ΙΦ

    By Blogger if, at 10:50 PM  

  • Μου απαντούν και μου ικανοποιούν απολύτως.
    Απο περιέργεια όμως αλήθεια στα πόσα χλμ. το παραλάβατε και πόσα διανύσατε.??
    Επίσης αν διαπιστώσατε τον τύπο και την μάρκα τον αμορτισέρ που φοράει.
    Ευχαριστώ

    By Anonymous Anonymous, at 12:58 PM  

  • Το παρέλαβα με 25.000 χλμ και έκανα περίπου 1,000.
    Δεν είδα τα αμορτισέρ οπότε δεν έχω απάντηση..
    ΙΦ

    By Blogger if, at 3:38 PM  

Post a Comment



<< Home