Fabiatou.com

Saturday, September 15, 2007

Opel Corsa 1.4 5d Sport

Το ολοκαίνουριο Opel Corsa διαθέτει μια εντυπωσιακή εμφάνιση που εκπέμπει δυναμισμό και που στην έκδοση Sport που είχα στην διάθεση μου υπόσχεται και οδηγικές συγκινήσεις. Με ένα πονηρό χαμόγελο να πλημμυρίζει την μάσκα του αυτοκίνητου η τέταρτη γενιά του Corsa μοιάζει να έχει βρεθεί στην καλύτερη σχεδιαστική στιγμής της ιστορίας της. Ακόμα και στο πεντάθυρο μοντέλο οι σπορ πινελιές γίνονται εύκολα ορατές και καταφέρνουν με ευκολία να αιχμαλωτίσουν το μάτι. Στην έκδοση σπορ της δοκιμής με τις extra πανέμορφες ζάντες που φορούν ελαστικά 215/45/17 (!!!) το αμάξωμα μοιάζει να «σφίγγει » όλα τα σημαντικά μηχανικά μέρη σε μια όμορφη και συνάμα λιτή αγκαλιά. Οι πιο σκουρόχρωμοι προβολείς – εκτός από διαφορετική εμφάνιση-έχουν και κατευθυνόμενες δέσμες φωτισμού στις στροφές, με αποτέλεσμα να αποδίδουν εξαιρετικά κάνοντας την νυκτερινή οδήγηση πιο ασφαλή και ευχάριστη. Οι πιο παρατηρητικοί θα δούνε ότι το μοντέλο Sport εκτός από την χρωμιομένη εξάτμιση κάθεται 18 χιλιοστά μπροστά και 15 χιλιοστά πίσω χαμηλότερα από το απλό μοντέλο- κάτι που οπωσδήποτε προσθέτει επιπλέον δυναμισμό. Για να μην συνεχίσω θα πω μόνο ότι το νέο Corsa Sport είναι όμορφο…πάρα πολύ όμορφο! Στο εσωτερικό τα πράγματα συνεχίζουν να εντυπωσιάζουν καθώς τα ημι-bucket καθίσματα παρέχουν καλή πλευρική στήριξη και σπορτίφ σχεδιασμό, ενώ το δερμάτινο τιμόνι με ενσωματωμένα τα χειριστήρια του MP3 είναι όμορφο και έχει καλό grip. Ο πίνακας οργάνων δεν διαφέρει από την απλή έκδοση και είναι πλήρης και εντυπωσιακός με τα αλουμινένια δακτυλίδια να πλαισιώνουν τα όργανα. Η κεντρική κονσόλα είναι επενδυμένη με μια καλόγουστη απομίμηση αλουμινίου και στο επάνω μέρος της περιλαμβάνει την οθόνη του υπερπλήρη υπολογιστή ταξιδιού, ενώ χαμηλότερα υπάρχουν οι στρογγυλοί αεραγωγοί και το περίπλοκο- για εμένα- σύστημα κλιματισμού. Οι χώροι για μικροπράγματα είναι πολλοί και έξυπνοι με αποκορύφωμα το σύστημα Dual Floor που ουσιαστικά δημιουργεί ένα δεύτερο πάτο στον χώρο αποσκευών- που όταν δεν χρησιμοποιείται επιστρέφει στο κατώτερο επίπεδο του χώρου αποσκευών. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 300 λίτρα και κρίνεται εντυπωσιακός για ένα αυτοκίνητο με μήκος μικρότερο των 4 μέτρων-ενώ το ενσωματωμένο συστημα μεταφοράς ποδηλάτων είναι έξυπνο και πολύ πρακτικό. Στο εσωτερικό θα χωρέσουν χωρίς συμβιβασμούς στα γόνατα και τα κεφάλια τέσσερις επιβάτες οι οποίοι θα απολαύσουν μια φωτεινή και μοντέρνα καμπίνα.Τις βραδινές ώρες μάλιστα οι επιβάτες θα απολαύσουν και τον extra διακριτικό φωτισμό της καμπίνας που δίνει μια άλλη πιο “disco” διάσταση στο εσωτερικό. Οι αναρτήσεις σχεδιαστικά δεν ξεφεύγουν από την πεπατημένη της κατηγορίας με McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Οι χαμηλωμένες αναρτήσεις με τα πιο σκληρά ελατήρια επιβαρύνουν την άνεση, ενοχλούν τους επιβάτες όταν το αυτοκίνητο συναντά ανωμαλίες .Φαίνεται ότι το κόστος της σπορ εμφάνισης το πληρώνουν τελικά … τα οπίσθια των επιβατών! Το πιο μεγάλο πρόβλημα όμως στο Corsa το δημιουργούν τα πελώρια ελαστικά. Είναι αδιανόητο ένα αυτοκίνητο με μόνο 90 άλογα να φοράει ελαστικά διαστάσεων 215/45/17, διότι απλά ότι κερδίζει σε εμφάνιση το χάνει σε επιδόσεις και τελικά σε κράτημα. Και εδώ επιτρέψτε μου να εξηγηθώ καλύτερά… Τα φαρδιά ελαστικά λόγω τριβών περιορίζουν τις επιδόσεις του μικρού κινητήρα εξανεμίζοντας το πλεονέκτημα που θεωρητικά του δίνει η πιο κοντή σε σχέση με το απλό μοντέλο κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων, ενώ παράλληλά γίνεται και πιο ευαίσθητα σε φαινόμενα υδρολίσθησης που επηρεάζουν το αυτοκίνητο τόσο κατά την κίνηση όσο και κατά την επιβράδυνση. Επιταχύνοντας ο κινητήρας δυσκολεύεται να επιταχύνει το αυτοκίνητο που μοιάζει να αρνείται να ξεπεράσει τα 150 χλμ/ω και που καταναλώνει πολύ καύσιμο προκριμένου να υπερνικήσει την τριβή που έχουν τα υπερβολικά ελαστικά.. Επιπλέον το τιμόνι μεταβλητής κλιμάκωσης μοιάζει να μην βρίσκεται σε αρμονία με τα ελαστικά δημιουργώντας μια ασάφεια που οδηγεί σε μια περίεργη «πλεύση» πάνω από τις διαμήκεις ανωμαλίες του δρόμου. Με λίγα λόγια το αυτοκίνητο δεν έχει καλή αίσθηση στην ευθεία και για αυτό φταίνε μόνο τα ελαστικά- και τίποτε αλλό! Χωρίς να μασάω τα λόγια μου τα 17αρια καταστρέφουν τον χαρακτήρα ενός κατά τα αλλά πολύ καλού αυτοκινήτου και νομίζω ότι είναι προτιμότερο- και φτηνότερο-να παραγγείλετε το αυτοκίνητο με τα μικρότερα και στενότερα 16άρια τα οποία ταιριάζουν στον κινητήρα του αυτοκίνητου. Προσπάθησα να οδηγήσω πιο γρήγορα για να βρω εάν στις υψηλές ταχύτητες τα πράγματα γίνονται καλύτερα και δυστυχώς η απάντηση είναι όχι. Στην ευθεία με μεγάλες ταχύτητες η ασάφεια είναι ακόμα πιο ενοχλητική, ενώ στις στροφές οι ελάχιστες κλίσεις της ανάρτησης δεν μπορούν να βρουν αντίκρισμα από την έλλειψη δύναμης του κινητήρα. Σε δρόμους με κλειστές στροφές η αρχική υποστροφή θα μετατραπεί για πολύ λίγο σε υπέρστροφη και στην συνέχεια απότομα το αυτοκίνητο επιστρέφει στην πορεία του λόγω έλλειψης δύναμης- κάτι που εμένα με τρομάζει. Τελικά η σκληρή ανάρτηση και τα φαρδιά ελαστικά χρειάζονται οπωσδήποτε και ένα ισχυρό κινητήρα για να μπορέσει να σπάσει προοδευτικά την πρόσφυση και να επιτρέψει την ασφαλή οδήγηση με το πλάι. Οδήγησα το αυτοκίνητο ενός φίλου με τα πιο μικρά ελαστικά και δεν είχε καμία σχέση με αυτό της δόκιμης. Μπορεί να ήταν και εκείνο αργό λόγω του αδύναμου κινητήρα, αλλά τουλάχιστον είχε μια ελέγξιμη και διασκεδαστική συμπεριφορά που ταίριαζε πιο πολύ στον χαρακτήρα του. Σε ότι αφορά τέλος τα φρένα στην αρχή είναι δυνατά αλλά μετά από λίγο λόγω των πίσω ταμπούρων κουράζονται και επιβάλλουν τον ρυθμό τους. Πολλές φορές μερικοί φίλοι μου λένε ότι οδηγώ τα αυτοκίνητα πολύ κοντά στα όρια τους και ότι ο αγοραστής τους δεν θα τα οδηγήσει πότε έτσι. Σωστό και αυτό, αλλά επιτέλους(!) κάποιος πρέπει να τα οδηγεί και λίγο πιο γρήγορα- ειδικά όταν η εμφάνιση και οι προδιαγραφές της ανάρτησης σε προκαλούν να το κάνεις! Το αυτοκίνητο της δοκιμής με τα 17αρια είναι ίσως το πιο όμορφο supermini στην αγορά, αλλά εξαιτίας των υπερβολικών ελαστικών που προσθέτουν πολύ στην εμφάνιση, χάνει την αρμονία που κάνει το μοντέλο με τα 16 αρια να ξεχωρίζει- και που εγώ προσωπικά θα διάλεγα… Οι χώροι είναι έξυπνοι και κορυφαίοι, η ποιότητα κατασκευής δεν αφήνει στο εσωτερικό τίποτα να τρίξει παρά την πολύ σκληρή ανάρτηση, ενώ ο κινητήρας είναι και τεχνολογικά προηγμένος και δυνατός, αλλά πνίγεται από το βάρος του σαμαξώματος και τα τεράστια ελαστικά. Με περίπου €14,500 το Corsa Sport περιλαμβάνει τα πάντα σε ότι αφορά τον εξοπλισμό ασφάλειας και άνεσης, ενώ επιπλέον είναι πανέμορφο και είναι Opel!

Δεν μου άρεσαν
  • Οι υπερβολικοί 17αρηδες τροχοί που δεν προσφέρουν τίποτε, αλλά αντίθετα αφαιρούν την αρμονία στην οδική συμπεριφορά ενός πολύ καλού αυτοκίνητου..
  • Οι μέτριες επιδόσεις και τα πίσω ταμπούρα.
Θα θυμάμαι
  • Το κουκλίστικο Design(ειδικά στο κόκκινο χρώμα).
  • Την άριστη εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων.
Ισμήνη Φαμπιάτου

5 Comments:

  • Με χαρά ανακάλυψα και γω την σελίδα σου και αφιέρωσα ένα 3ωρο το πρωί μιας Κυριακής να χαζεύω τις δοκιμές και τα νέα που προσφέρεις. Με μια λέξη: συγχαρητήρια! Με μια φράση: σε ευχαριστώ πολύ και ελπίζω να συνεχίσεις!
    Στο προκείμενο: θέλω να αγοράσω ένα μικρό, δεύτερο αυτοκίνητο πόλης για την γυναίκα μου και έχουμε καταλήξει στο corsa sport (τώρα είμαστε σε διαφορετικές πόλεις της Ελλάδας οπότε έχουμε 2 πρώτα). Το οδήγησα και ενώ συνολικά έμεινα ικανοποιημένος, θα ήθελα να φορά κινητήρα με 120 περίπου άλογα για να το έπαιρνα με κλειστά μάτια. Το δίλλημά μου λοιπόν είναι μεταξύ του sport και του gsi (1.600, 150 Hp) με παράπονο να μην μπορώ να βρω για το τελευταίο, διαθέσιμο αυτοκίνητο για test drive, ούτε καν ένα review στις σελίδες του διαδικτύου ή των περιοδικών. Μετρώ στα μείον του gsi την κατανάλωση (>= 2 λίτρα/100 Km, turbo γαρ), τα +4.500 ευρώ που θα χρειαστούν (βάζω esp στο sport) φτάνοντας στο gsi στα 20.600 (αρκετά για μικρό ε? εκείνη δεν θέλει με τίποτα μεγαλύτερο αμάξωμα) και το γεγονός ότι δεν τα πολυπροσέχει τα αυτοκίνητά της (lol), ενώ στα συν τα πίσω δισκόφρενα, τις σκληρότερες αναρτήσεις (δεν θα της πολυαρέσουν αφού έρχεται από 206), τα 150 άλογα και την απόλαυση που θα προσφέρει σε μένα (όταν οι συνθήκες μας φέρουν κάτω από την ίδια στέγη)! Θα ήθελα την άποψή σου.
    Σωκράτης

    By Anonymous Anonymous, at 10:25 AM  

  • Αν δεις τις πραγματικές ανάγκες( δεύτερο αυτοκίνητο, για την πόλη , που θα το οδηγάει κυρίως η γυναίκα σου) τότε θα συμφωνήσεις μαζί μου ότι οι δυνατοί κινητήρες δεν αποτελούν προτεραιότητα. Εάν δεις το θέμα με το μάτι μιας γυναίκας τότε το Corsa 1,4-που είναι ίσως το πιο όμορφο μικρό- αποτελεί την κορυφαία επιλογή. Εάν το πάρεις μόνο φρόντισε να το πάρεις με τους κανονικούς τροχούς και όχι με τα 17’’ που καταστρέφουν τον χαρακτήρα του αυτοκίνητου. Ευχαριστω για τα καλά λόγια.

    By Blogger if, at 11:25 AM  

  • ΜΠΡΑΒΟ ΙΣΜΗΝΗ.ΙΣΩΣ ΑΠΟ ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΕΣΤ ΝΤΡΑΙΒ ΠΟΥ ΕΧΩ ΒΡΕΙ ΣΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ.ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΤΗΝ ΚΑΛΗ ΔΟΥΛΕΙΑ.

    By Anonymous Anonymous, at 6:38 AM  

  • Συγχαριτήρια για τι σαιτ σας . Μόλις πριν λιγο καιρό αγόρασα ένα opel corsa cosmo χρυσαφί.Το χρώμα του καταπληκτικό,αλλά και το εσωτερικό και το εξωτερικό deseign με ενθουσίασαν αλλά και με κατέπληξαν .Μόλις το είδα για πρώτη φορά με εντυπωσίασε,και πήγα για να το δω.Τελικά χωρίς αμάξι μπήκα και με αμάξι βγήκα,οι επιδόσεις καταπληκτικές αλλά με μία προιπόθεση,στην αρχή επειδή το αμάξι δεν τραβούσε και υπερβολικά καλά το πήγα στην εταιρία και μου είπαν ότι πρέπει να συμπληρώσει τα 5.000 χλμ για αν ανοίξει ο κινητήρας και να έχει τις μέγιστες επιδόσεις.έτσι κιέγινε .Είμαι πολύ ικανοποιημένος και θα συνεχίσω να παινεύω το κόρσα για΄πάντα. Επείσης όποιος θέλει να το αγγοράσει του προτείνω το χρυσαφί!είναι τέλειο

    By Anonymous Anonymous, at 11:08 PM  

  • Ισμήνη καλησπέρα και συγχαρητηρια για τη σελίδα σου.Παρατήρησα ότι δεν έχεις τεστάρει το Honda jazz,Πώς και έτσι;
    Είχα ένα jazzaki αλλά τράκαρα και τεσπα, ψαχνομαι και άλλο, ποιο είναι το καλύτερο υποκατάστατο λες;
    Να σαι καλά!

    By Anonymous Xristina, at 5:53 PM  

Post a Comment



<< Home