Citroen C4 Picasso 1.8
H Citroen έχει παράδοση στην κατασκευή πολυμορφικών οχημάτων κάτι που σίγουρα οφείλεται στην πετυχημένη πορεία του Xsara Picasso, αλλά και στις λύσεις που έχουν προσφέρει τα αυτοκίνητα της στο παρελθόν-από το λατρεμένο 2CV μέχρι τον πρωτοποριακό «βάτραχο». Η κληρονομιά είναι βαριά λοιπόν και έτσι όταν ήρθε η στιγμή να παρουσιαστεί ο αντικαταστατής του Xsara Picasso τα χέρια των σχεδιαστών της Citroen σίγουρα θα έτρεμαν από την τεράστια ευθύνη που είχαν αναλάβει. Για καλή τους τύχη το νέο μοντέλο στηρίζεται πάνω στο πολύ πετυχημένο και δοκιμασμένο πλαίσιο του μεσαίου μοντέλου της εταιρείας- την γνωστή μας C4. To πάτωμα αυτό είναι τόσο στιβαρό που όταν σχεδιάσθηκε το νέο Picasso υπήρξε η δυνατότητα να παρουσιαστεί και σε επταθέσια (Grand Picasso) αλλά και σε πενταθέσια έκδοση- όπως είναι αυτή που έπεσε στα χέρια μου τις τελευταίες μέρες του Οκτωβρίου. Οι οπτικές διαφορές από την μακρύτερη κατά 12 εκατοστά έκδοση των επτά θέσεων εντοπίζεται στο πιο αεροδυναμικό σχήμα του αυτοκινήτου στο πίσω μέρος. Κατά τα άλλα η εμφάνιση του C4 Picasso χωρίς να μπορεί να χαρακτηρισθεί με απόλυτα κριτήρια ως όμορφη, παραμένει ιδιαίτερα φιλική και καταφέρνει να εκπέμπει έναν οικογενειακό χαρακτήρα που προσελκύει τους νέους οικογενειάρχες όπως το μέλι τις μέλισσες! Οδηγώντας το πρόσεξα ότι όλοι οι κάτοχοι αυτοκινήτων με σηματάκι “baby on board” στο πίσω μέρος το κοιτούσαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον… Στο εσωτερικό η εικόνα δικαιώνει την εμπειρία της Citroen στην κατασκευή οικογενειακών αυτοκίνητων αφού η αίσθηση της ευρυχωρίας και της απόλυτης εκμετάλλευσης των χώρων κυριαρχούν. Αρχίζοντας από τους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές(500-600 λίτρα) και φτάνοντας μέχρι τους αποθηκευτικούς χώρους στο ταμπλό και τα ντουλαπάκια στο πάτωμα. Η πίσω σειρά των καθισμάτων κινείται εμπρός πίσω, ενώ το ύψος του και το φάρδος της καμπίνας αλλά και τα τρία ξεχωριστά καθίσματα που διαθέτει πίσω το C4 εξασφαλίζουν την άνετη και χωρίς συμβιβασμούς μετακίνηση πέντε επιβατών. Μόλις καθίσεις στην θέση του οδηγού το κάθετο τιμόνι, η μετατοπισμένη προς τα εμπρός θέση οδήγησης και το κεντρικά τοποθετημένο καντράν αρχικά σε ξενίζουν. Την θέση οδήγησης την συνηθίζεις και λόγω του χαρακτήρα συγχωρείς την μέτρια πλευρική στήριξη των καθισμάτων. Επίσης συγχωρείς εύκολα και το κεντρικά τοποθετημένο καντράν τόσο επειδή είναι πλήρες και ευανάγνωστο, αλλά κυρίως γιατί είναι εκείνο που έδωσε την δυνατότητα στους σχεδιαστές να τοποθετήσουν δυο τεράστια ντουλάπια αριστερά και δεξιά του. Όμως δεν μπορείς να συγχωρέσεις με τίποτα το περίεργο τιμόνι με το κέντρο που δεν περιστρέφεται και που είναι κυριολεκτικά πηγμένο στα κουμπιά και στα λαμπάκια. Τα χέρια μου μπλέχτηκαν τόσες πολλές φορές επάνω στην κολώνα του τιμονιού που κουράστηκα να καταριέμαι αυτόν που το σκέφτηκε να κάνει τα απλά πράγματα... πολύπλοκα! Αλλά έτσι είναι η Citroen, και όπως μας έχει δείξει και στο παρελθόν με το άριστο οδηγικά CX, στην εργονομία της αρέσει να διαφέρει! Είχα μια βδομάδα να μάθω τα κουμπιά που είναι σκορπισμένα στο τιμόνι και δεν τα κατάφερα! Κόντεψα να τρακάρω όταν έψαχνα με μανία να βρω την κόρνα στο κέντρο του τιμονιού για να ειδοποιήσω μια κυρία «ζογκλέρ» -που με το Audi Q7 περνούσε ατάραχη το Stop ενώ ταυτόχρονα χτενιζόταν και μιλούσε κινητό καπνίζοντας- για να μάθω ότι τελικά η κόρνα βρίσκεται σε ένα πλήκτρο κάτω από το τιμόνι περιτριγυρισμένη από τους διακόπτες της ανακύκλωσης και του ραδιοφώνου... Έλεος! Τα ίδια ισχύουν και με τον χειρισμό του αποδοτικού κλιματισμού όπου ο συνοδηγός ενώ μπορεί να ρυθμίσει την θερμοκρασία μόνος του, είναι αδύνατον να ρυθμίσει το μοτέρ του αερισμού και να επιλέξει την κατεύθυνση του αέρα αφού τα χειριστήρια είναι από την αριστερή πλευρά του οδηγού σε ένα «prive» πίνακα …Ότι χρειάζεται για να σου σπάει τα νεύρα ο/η συνοδηγός δηλαδή με τα «βαλέ πιο πολύ/λίγο αέρα» και με τα «κρυώνουν τα πόδια του/της»! Και εκεί που έχεις φρικάρει ξαφνικά αντιλαμβάνεσαι το πόσο φωτεινό είναι το εσωτερικό του αυτοκίνητου και ενθουσιάζεσαι. Ο οδηγός κάθεται σε ένα χώρο που μοιάζει με το πιλοτήριο ελικόπτερου, καθώς το παρμπρίζ ανεβαίνει μέχρι πολύ ψηλά, η γυάλινη ηλιοροφή εκτείνεται σε όλο το μήκος του ψηλοτάβανου αυτοκινήτου, την ίδια ώρα που τα μπροστινά πλαϊνά παράθυρα δίνουν μια άλλη διάσταση στην έννοια «περιφερική ορατότητα». Νοιώθεις οδηγώντας το αυτοκίνητο μια ελευθερία που δεν σου την προσφέρει ούτε ένα ανοικτό αυτοκίνητο, αφού για παράδειγμα μπορείς να κινείσαι στην πόλη και να βλέπεις με άνεση τα κτήρια και τον ουρανό. Αίσθηση ελευθερίας δηλαδή! Ενθουσιάστηκα τόσο πολύ που ξέχασα αμέσως τα εργονομικά φάουλ που έγιναν στον βωμό της διαφορετικότητας και «μηδένισα» το κοντέρ της κρίσης μου για να ζήσω την οδηγική εμπειρία που προσφέρει το αυτοκίνητο με ένα πιο «αντικειμενικό» μάτι! Το Picasso είναι εφοδιασμένο με έναν σύγχρονο δεκαεξαβάλβιδο κινητήρα 1800cc που αποδίδει 127 ίππους μέσω ενός κοντού κιβωτίου (87 χλμ με δευτέρα στον κόφτη) που του δίνει μια ικανοποιητική ζωντάνια. Το τίμημα είναι φυσικά ο αυξημένος θόρυβος πάρα την κάπως πιο μακριά πέμπτη. Ο θόρυβός του κινητήρα βρίσκει εύκολα τον δρόμο του προς το εσωτερικό του αυτοκίνητου και ιδιαίτερα στις 3,700-3,900 σαλ- που αντιστοιχούν σε 140 χλμ στον αυτοκινητόδρομο -δημιουργείται ένας συντονισμός που εμένα προσωπικά με ενόχλησε αρκετά.. Σε αυτές τις ταχύτητες παρά την μαλακή ανάρτηση και το μεγάλο ύψος το C4 Picasso παραμένει σταθερό και ανεπηρέαστο από τους πλευρικούς ανέμους, ενώ παράλληλα παρά τις κλίσεις «στρίβει …με όσα έρχεται»! Τα φρένα όπως είναι αναμενόμενο είναι θεϊκά! Τι να πω… Τέλεια αίσθηση, φοβερή δύναμη και πραγματικά ακούραστα… άριστα! Σε πιο κλειστές διαδρομές οι μεγάλες κλίσεις δεν οδηγούν σε πρόωρη υποστροφή- και όταν αυτή κάνει την εμφάνιση της τότε ελέγχεται με ασφάλεια χάρη στο ESP. Η εικόνα χαλάει από τον πίσω ημιάκαμπτο άξονα που κάνει αισθητή την παρουσία του με κάποιες αναπηδήσεις και μετακινήσεις του πίσω μέρους στις ανωμαλίες τόσο στην στροφή όσο και στην ευθεία. Μέσα στην πόλη η άνεση της ανάρτησης καταπίνει τις κακοτεχνίες, ενώ τα φρένα με το σύστημα συγκράτησης του αυτοκίνητου στις εκκινήσεις σε ανηφόρα αφαιρούν αρκετό το άγχος του οδηγού. Το ηλεκτρικό χειρόφρενο από την άλλη δεν βοηθά πολύ στην χρήση του και απαιτεί συνήθεια. Η μέση κατανάλωση καυσίμων κυμαίνεται στα 10-10,5 λίτρα στην πόλη ενώ πέφτει γύρω στα 9 στο ταξίδι κάτι που κάνει το πολυμορφικό της Citroen να βρίσκεται στην κορυφή της κατηγορίας σε ότι αφορά την οικονομία καυσίμων. Το Picasso είναι ένα τίμιο αυτοκίνητο με ένα ιδιαίτερο design και προσφέρει στο σύγχρονο οικογενειάρχη μια πρωτόγνωρη αίσθηση άνεσης και ελευθερίας στην μετακίνηση. Πρόκειται στα σίγουρα για ένα αυτοκίνητο που θα πρέπει να το βάλετε στην λίστα των προτιμήσεων σας, αφού παρά την ιδιόμορφη εργονομία του εσωτερικού του εξακολουθεί να προσφέρει κορυφαίους χώρους σε σχέση με το μήκος του αμαξώματος του. Στον δρόμο του το C4 Picasso θα συναντήσει έντονο ανταγωνισμό τόσο από τους συμπατριώτες της Renault όσο και από τους γερμανούς, αλλά η επιλογή του είναι μια τίμια κίνηση που εν μέρει προκύπτει και από την συμφέρουσα τιμή και την αξιοπιστία των γαλλικών αυτοκίνητων της PSA.
Δεν με ευχαρίστησε
- Τα πολλά «φαουλ» στην εργονομία του ταμπλό.
- Οι αναπηδήσεις του πίσω άξονα στις ανωμαλίες.
Θα θυμάμαι
- Τους χώρους και την εξαιρετική ορατότητα και φωτεινότητα της καμπίνας.
- Τα τέλεια φρένα και την ασφαλή συμπεριφορά.
Ισμήνη Φαμπιάτου
6 Comments:
απλα σε ενημερωνω οτι το c4 2.0vts καταργηθηκε.. αν θες βγαλτο απο τιμοκαταλογους κτλ
By Anonymous, at 12:49 AM
Πότε έγινε αυτό? Δεν είχα καμία τέτοια ενημέρωση από την αντιπροσωπεία. Επίσης το κατάλληλο μέρος για να σχολιάσετε το C4 VTS δεν είναι άλλο από το αντίστοιχο άρθρο στο ακόλουθο Link: http://fabiatou.com/2008/03/citroen-c4-20-vts.html
By if, at 1:05 AM
ετσι ειναι.. αν ρωτισεις σε αντιπροσωπεια θα σου το πουν.. τους εχουν μεινει κανα δυο κομματια στοκ. δεν δεχονται παραγγελιες κ συγχαρητιρια για την εξαιρετικη σου δουλεια..
να κ για την καταργηση
https://www.greekcitroenclub.gr/forum/viewtopic.php?t=3911
By Anonymous, at 1:13 AM
Σαν χρήστης - οδηγός Citroen από το 1975 ως και τώρα και πραγματικά κολλημένος με τη Citroen, έχω να πω πως είναι αυτοκίνητα που ή τα ερωτεύεσαι ή τα μισείς. Εγώ έχω ερωτευτεί αυτές τις μικροιδιοτροπίες στην εργονομία που λες, αλλά σκέψου τη μακριά ιστορία της εταιρείας στα θέματα αυτά (GS με το χειρόφρενο στη θέση του ραδιοφώνου και ανάποδα, να κόβεται η Xantia από το ΚΤΕΟ για χειρόφρενο αφού τα ξουράφια του ΚΤΕΟ δε σκέφτηκαν να το μετρήσουν μπροστά(!!!)και άλλα τέτοια που τα κάνουν μοναδικά). Anyway, συγχαρητήρια για το τεστ και για την παρουσίαση του αυτοκινήτου αυτού που τώρα το έχω κι εγώ (Grand Picasso). Πραγματικά καταπληκτική δουλειά.
By Αράπης, at 11:24 PM
Εγώ είμαι από αυτούς που τα μίσησαν
Πρόβλημα εβαπορετα πρόβλημα αισθητήρας λάμδα πρόβλημα αντλία βενζίνης πρόβλημα πρόβλημα πρόβλημα κλπ
By ioanis, at 2:14 PM
Το πρόβλημα με το πίσω άξονα πως φτιάχνει; Στην αρχή νόμιζα πως έφταιγε η δεξαμενή υγραερίου
By ioanis, at 2:20 PM
Post a Comment
<< Home