Ford Focus MY 2008- 1.6
Η εντυπωσιακή αλλαγή του νέου Ford Focus φαίνεται από μακριά. Αντί να αλλάξει ένα προφυλακτήρα ή μία μάσκα όπως πολλοί κατασκευαστές κάνουν, η σχεδιαστική ομάδα της Ford, υιοθέτησε μία μέθοδο συνολικής μεταμόρφωσης, την λεγόμενη «κινητική σχεδίαση», με αποτέλεσμα να πετύχει ένα σχεδόν νέο αμάξωμα.
Εξωτερικά το πρώτο πράγμα που προσέχει κάποιος είναι το εμπρός τμήμα και κυρίως το δυναμικό νέο σχήμα του καπό καθώς και τον μεγάλο κάτω τραπεζοειδή αεραγωγό, μαζί με τους ανάγλυφους προβολείς. Στο πλάι, μία έντονη γραμμή συνδέει το εμπρός με το πίσω τμήμα – πλαισιωμένη από του χαρακτηριστικούς θόλους τροχών της Ford – που συνθέτουν ένα καλαίσθητο προφίλ. Στο πίσω τμήμα του Focus, κυρίαρχα στοιχεία είναι το μεγαλύτερο πλάτος, μία νέα, ανάγλυφη πίσω πόρτα και παρμπρίζ, ενώ έντονα, νέα πίσω φώτα LED συνοδεύουν στάνταρ τα προαιρετικά συστήματα φωτισμού AFS ή HID Xenon. Μία νέα πίσω αεροτομή – στο χρώμα του αμαξώματος για τις εκδόσεις Ghia και Titanium – ενισχύει το οπτικό αποτέλεσμα. Η συνολική εντύπωση ολοκληρώνεται από μία νέα γκάμα σχεδίων ζαντών 15- μέχρι προαιρετικά 18-ιντσών, που ‘δένουν’ με την προσωπικότητα κάθε έκδοσης.
Έμφαση δόθηκε στο εσωτερική του νέου Focus βελτιώνοντας τόσο την ποιότητα των υλικών όσο και την άνεση. Αυτό είναι κάτι που το βλέπεις και το νοιώθεις, χάρη στην απαλή αίσθηση των άνω επενδύσεων των θυρών, στο νέο ταμπλό οργάνων, στο ανανεωμένο κεντρικό τμήμα του ταμπλό και στους ανασχεδιασμένους διακόπτες παραθύρων και καθρεπτών.
Το νέο Focus κυκλοφορεί σε πέντε εκδόσεις – η έκδοση Ambiente είναι το βασικό μοντέλο, ακολουθεί το Trend, και στην κορυφή βρίσκεται το Ghia για κλασική πολυτέλεια και το Titanium για αίσθηση ‘techno’ μαζί με την έκδοση υψηλών επιδόσεων ST. Οι αγοραστές μπορούν να αναβαθμίσουν και εξατομικεύσουν περαιτέρω τα οχήματά τους με τα προαιρετικά πακέτα 'X' στα μοντέλα Ghia και Titanium, και μία πληθώρα προαιρετικών, θεματικών πακέτων που ικανοποιούν ειδικές ανάγκες πελατών – Sport, Comfort, Style και Business (διαθεσιμότητα ανάλογα με την αγορά). Η Ford με το νέο Focus συνεχίζει να διατηρεί την αξιόπιστη λίστα στάνταρ χαρακτηριστικών ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, με την οποία έχει κερδίσει 5 αστέρια στο θεσμό EuroNCAP, και η οποία περιλαμβάνει στάνταρ ABS, Emergency Brake Assist, και άκαμπτο, ενισχυμένο κλωβό επιβατών. Μία πλούσια γκάμα προαιρετικού εξοπλισμού που προάγει το πακέτο ασφαλείας, περιλαμβάνει σύστημα προβολέων αλογόνου AFS, θερμαινόμενο εμπρός παρμπρίζ Quickclear της Ford, και προβολείς Xenon - High Intensity Discharge που προσφέρουν σχεδόν διπλάσια ένταση φωτισμού σε σχέση με τους συμβατικούς.
Στη παρουσίαση της Ford που έγινε στην Καβάλα είχα την ευκαιρία να οδηγήσω το νέο Focus με τoν κινητήρα Duratec των 1.600κ.εκ με τους 115 ίππους. Το αυτοκίνητο ήταν εντυπωσιακά ουδέτερο τόσο στις γρήγορες στροφές τις Εγνατίας οδού όσο και στις πιο σφικτές των επαρχιακών δρόμων. Η ποιότητα κύλισης με εντυπωσίασε αφού το αυτοκίνητο με την πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων κατάπινε τις ανωμαλίες πριν προλάβουν να ενοχλήσουν τους επιβάτες. Στις στροφές το νέο Focus εμφανίζεται ουδέτερο και όσο οδηγούσα στρωτά και με γραμμές μου έδωσε την εντύπωση ότι δεν θα παρουσιάσει υπερστροφή ή υποστροφή. Η ασφαλής και ξεκούραστη αυτή συμπεριφορά μου άνοιξε την όρεξη να κάνω περισσότερα χιλιόμετρα από τα προγραμματισμένα γι αυτό και κατέληξα στην όμορφη Ξάνθη. Εκεί στα γραφικά καφενεδάκια της παλιάς πόλης απήλαυσα καφέ ελληνικό και γλυκό σεκέρ-παρέ και καζάν ντι πί. Η ρύθμιση της ανάρτησης τύπου Mc Pherson μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω με μειωμένη απόσταση από το έδαφος κατά 10mm και 8mm αντίστοιχα, έδειχνε ανεπηρέαστη στις γρήγορες παρατεταμένες και στα χαλάσματα του δρόμου. Ωστόσο πολύ ενδιαφέρον είχαν και τα φρένα που παρά την πίεση που τους άσκησα δεν έδειξαν σημάδια κόπωσης. Το μόνο που με ενόχλησε- παρόλο που η Ford το βελτίωσε στο νέο Focus- ήταν ο αεροδυναμικός θόρυβος που προερχότανε κυρίως από το παρμπρίζ. Ο κινητήρας των 1.600κ.εκ και των 115 ίππων με 155Nm ροπή ταιριάζει «γάντι» στο νέο Ford Focus κάνοντας την καινούργια μόδα των υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων 1.400κ.εκ να δείχνει ανούσια. Τραβάει από χαμηλά μέχρι βαθειά στα κόκκινα με γραμμικότητα και χωρίς ξεσπάσματα. Προσφέρει πραγματική οικονομία καυσίμων και επιδόσεις, αλλά δυστυχώς είναι μάλλον θορυβώδης. Το κιβώτιο ταχυτήτων έχει καλή αίσθηση και κοντές διαδρομές, προσωπικά όμως δεν με βόλεψε η θέση που είναι τοποθετημένος ο λεβιές. Η τελική ταχύτητα των 193km/h και τα 10,8δευτ που χρειάζεται για να πιάσει τα 100km/h είναι απόλυτα ικανοποιητικά κάνοντας το νέο Focus σβέλτο και ασφαλές.
Η Ford αντί να κάνει ένα απλό Face lift στο επιτυχημένο Focus προχώρησε στην ουσιαστική μεταμόρφωση της εμφάνισης τόσο του εσωτερικού όσο και του εξωτερικού σχεδιασμού του αυτοκινήτου.
Κατά την άποψή μου το αποτέλεσμα είναι πετυχημένο καθώς το αυτοκίνητο δείχνει φρέσκο και δυναμικό διατηρώντας με αυτό τον τρόπο την θέση του ως ένα από τα πιο ανταγωνιστικά και καλοπουλημένα μοντέλα της κατηγορίας
Δεν μου άρεσε
Θα θυμάμαι
Ισμήνη Φαμπιάτου
Εξωτερικά το πρώτο πράγμα που προσέχει κάποιος είναι το εμπρός τμήμα και κυρίως το δυναμικό νέο σχήμα του καπό καθώς και τον μεγάλο κάτω τραπεζοειδή αεραγωγό, μαζί με τους ανάγλυφους προβολείς. Στο πλάι, μία έντονη γραμμή συνδέει το εμπρός με το πίσω τμήμα – πλαισιωμένη από του χαρακτηριστικούς θόλους τροχών της Ford – που συνθέτουν ένα καλαίσθητο προφίλ. Στο πίσω τμήμα του Focus, κυρίαρχα στοιχεία είναι το μεγαλύτερο πλάτος, μία νέα, ανάγλυφη πίσω πόρτα και παρμπρίζ, ενώ έντονα, νέα πίσω φώτα LED συνοδεύουν στάνταρ τα προαιρετικά συστήματα φωτισμού AFS ή HID Xenon. Μία νέα πίσω αεροτομή – στο χρώμα του αμαξώματος για τις εκδόσεις Ghia και Titanium – ενισχύει το οπτικό αποτέλεσμα. Η συνολική εντύπωση ολοκληρώνεται από μία νέα γκάμα σχεδίων ζαντών 15- μέχρι προαιρετικά 18-ιντσών, που ‘δένουν’ με την προσωπικότητα κάθε έκδοσης.
Έμφαση δόθηκε στο εσωτερική του νέου Focus βελτιώνοντας τόσο την ποιότητα των υλικών όσο και την άνεση. Αυτό είναι κάτι που το βλέπεις και το νοιώθεις, χάρη στην απαλή αίσθηση των άνω επενδύσεων των θυρών, στο νέο ταμπλό οργάνων, στο ανανεωμένο κεντρικό τμήμα του ταμπλό και στους ανασχεδιασμένους διακόπτες παραθύρων και καθρεπτών.
Το νέο Focus κυκλοφορεί σε πέντε εκδόσεις – η έκδοση Ambiente είναι το βασικό μοντέλο, ακολουθεί το Trend, και στην κορυφή βρίσκεται το Ghia για κλασική πολυτέλεια και το Titanium για αίσθηση ‘techno’ μαζί με την έκδοση υψηλών επιδόσεων ST. Οι αγοραστές μπορούν να αναβαθμίσουν και εξατομικεύσουν περαιτέρω τα οχήματά τους με τα προαιρετικά πακέτα 'X' στα μοντέλα Ghia και Titanium, και μία πληθώρα προαιρετικών, θεματικών πακέτων που ικανοποιούν ειδικές ανάγκες πελατών – Sport, Comfort, Style και Business (διαθεσιμότητα ανάλογα με την αγορά). Η Ford με το νέο Focus συνεχίζει να διατηρεί την αξιόπιστη λίστα στάνταρ χαρακτηριστικών ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, με την οποία έχει κερδίσει 5 αστέρια στο θεσμό EuroNCAP, και η οποία περιλαμβάνει στάνταρ ABS, Emergency Brake Assist, και άκαμπτο, ενισχυμένο κλωβό επιβατών. Μία πλούσια γκάμα προαιρετικού εξοπλισμού που προάγει το πακέτο ασφαλείας, περιλαμβάνει σύστημα προβολέων αλογόνου AFS, θερμαινόμενο εμπρός παρμπρίζ Quickclear της Ford, και προβολείς Xenon - High Intensity Discharge που προσφέρουν σχεδόν διπλάσια ένταση φωτισμού σε σχέση με τους συμβατικούς.
Στη παρουσίαση της Ford που έγινε στην Καβάλα είχα την ευκαιρία να οδηγήσω το νέο Focus με τoν κινητήρα Duratec των 1.600κ.εκ με τους 115 ίππους. Το αυτοκίνητο ήταν εντυπωσιακά ουδέτερο τόσο στις γρήγορες στροφές τις Εγνατίας οδού όσο και στις πιο σφικτές των επαρχιακών δρόμων. Η ποιότητα κύλισης με εντυπωσίασε αφού το αυτοκίνητο με την πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων κατάπινε τις ανωμαλίες πριν προλάβουν να ενοχλήσουν τους επιβάτες. Στις στροφές το νέο Focus εμφανίζεται ουδέτερο και όσο οδηγούσα στρωτά και με γραμμές μου έδωσε την εντύπωση ότι δεν θα παρουσιάσει υπερστροφή ή υποστροφή. Η ασφαλής και ξεκούραστη αυτή συμπεριφορά μου άνοιξε την όρεξη να κάνω περισσότερα χιλιόμετρα από τα προγραμματισμένα γι αυτό και κατέληξα στην όμορφη Ξάνθη. Εκεί στα γραφικά καφενεδάκια της παλιάς πόλης απήλαυσα καφέ ελληνικό και γλυκό σεκέρ-παρέ και καζάν ντι πί. Η ρύθμιση της ανάρτησης τύπου Mc Pherson μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω με μειωμένη απόσταση από το έδαφος κατά 10mm και 8mm αντίστοιχα, έδειχνε ανεπηρέαστη στις γρήγορες παρατεταμένες και στα χαλάσματα του δρόμου. Ωστόσο πολύ ενδιαφέρον είχαν και τα φρένα που παρά την πίεση που τους άσκησα δεν έδειξαν σημάδια κόπωσης. Το μόνο που με ενόχλησε- παρόλο που η Ford το βελτίωσε στο νέο Focus- ήταν ο αεροδυναμικός θόρυβος που προερχότανε κυρίως από το παρμπρίζ. Ο κινητήρας των 1.600κ.εκ και των 115 ίππων με 155Nm ροπή ταιριάζει «γάντι» στο νέο Ford Focus κάνοντας την καινούργια μόδα των υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων 1.400κ.εκ να δείχνει ανούσια. Τραβάει από χαμηλά μέχρι βαθειά στα κόκκινα με γραμμικότητα και χωρίς ξεσπάσματα. Προσφέρει πραγματική οικονομία καυσίμων και επιδόσεις, αλλά δυστυχώς είναι μάλλον θορυβώδης. Το κιβώτιο ταχυτήτων έχει καλή αίσθηση και κοντές διαδρομές, προσωπικά όμως δεν με βόλεψε η θέση που είναι τοποθετημένος ο λεβιές. Η τελική ταχύτητα των 193km/h και τα 10,8δευτ που χρειάζεται για να πιάσει τα 100km/h είναι απόλυτα ικανοποιητικά κάνοντας το νέο Focus σβέλτο και ασφαλές.
Η Ford αντί να κάνει ένα απλό Face lift στο επιτυχημένο Focus προχώρησε στην ουσιαστική μεταμόρφωση της εμφάνισης τόσο του εσωτερικού όσο και του εξωτερικού σχεδιασμού του αυτοκινήτου.
Κατά την άποψή μου το αποτέλεσμα είναι πετυχημένο καθώς το αυτοκίνητο δείχνει φρέσκο και δυναμικό διατηρώντας με αυτό τον τρόπο την θέση του ως ένα από τα πιο ανταγωνιστικά και καλοπουλημένα μοντέλα της κατηγορίας
Δεν μου άρεσε
- - Ο αεροδυναμικό θόρυβος στο εσωτερικό.
- - Η θέση του λεβιέ ταχυτήτων.
Θα θυμάμαι
- - Τον όμορφο σχεδιασμό και έξυπνη εκμετάλλευση των χώρων
- - Την ουδέτερη και ασφαλή οδική συμπεριφορά.
Ισμήνη Φαμπιάτου
5 Comments:
Μηπως ξερεις την τιμη του συγκεκριμενου μοντελου που οδηγησες?
Γιατι με ενδιαφέρει.
By Anonymous, at 1:30 PM
Από € 17,124 έως €18,935 ανάλογα τον εξοπλισμο.
By if, at 3:41 PM
Ισμήνη καλησπέρα και συγχαρητήρια για την προσπάθεια που κάνεις να παρέχεις σωστή πληροφόρηση.
Επειδή κατά 99% το Focus 1.6 θα είναι το επόμενο μου αυτοκίνητο, ήθελα να σε ρωτήσω αν είχες την ευκαιρία να το οδηγήσεις τόσο με την "κανονική" ανάρτηση του όσο και με την σπορ. Το ρωτώ διότι η Trend που με ενδιαφέρει και δίνει ηλιοροφή, δεν δίνει αυτόματο κλιματισμό, ενώ η Sport έχει αυτόματο κλιματισμό αλλά φοβάμαι μην τυχόν παραείναι σκληρή. Για πληροφορία σου, οδηγώ ένα Megane 1.6 του 2004 το οποίο δεν με ικανοποιεί καθώς "πλέει" αρκετά για τα γούστα μου.
Σ' ευχαριστώ.....
By dali9803, at 8:10 PM
Συγχαρητήρια αρχικά για την σελίδα σου.
ΤΟ Ford Focus 1.6 115HP η έκδοση Sport είναι μέσα στις επικρατέστερες επιλογές μου για νέο αυτοκίνητο.
Οι άλλες 2 επιλογές είναι το Opel Astra / Astra GTC 1.6 115 HP, και το Subaru Impreza 1.5.
Ποιά πιστεύεις είναι η πληρέστερη επιλογή ;
By Anonymous, at 5:12 PM
Αγαπητή Ισμήνη καλημέρα.Είμαι εντυπωσιασμένος από την ειλικρίνειά σου στην αξιολόγηση των αυτοκινήτων, καθώς έχω οδηγήσει δεκάδες αυτοκίνητα και διαπιστώνω πως οι απόψεις μας είναι ταυτόσημες. Επειδή είμαι στη φάση αγοράς ΙΧ και είμαι ιδιαίτερα απαιτητικός αλλά και μπερδεμένος παράλληλα, σε παρακαλώ δώσε μου την συμβουλή σου. Θέλω ένα 5θυρο hatchback γρήγορο, οικονομικό(όταν κινούμαι νορμάλ στην εθνική)και με πολύ καλή οδηγική συμπεριφορά.Έχω ξεχωρίσει τα παρακάτω αυτ/τα : 1.Ford focus 1.6 (με προβληματίζει που είναι θορυβώδες και έχω την αίσθηση,διότι είχα το Mondeo το 1.8 και το 2.0, ότι το 2 λιτρο εκτός απο σαφώς γρηγορότερο, είναι πολύ πιό ήσυχο, αλλά πιθανότατα είναι και πιό οικονομικό στην εθνική γιατί ο κινητήρας πιέζεται ελάχιστα.Εδώ με προβληματίζει ο κυβισμός του μοτέρ που συνοδεύεται από αυξημένα τέλη κυκλοφορίας, ασφάλεια, η έλλειψη 6ης σχέσης στο σαζμάν για οικονομία, κλπ. Μήπως θα μπορούσες να βρεις και να με πληροφορήσεις εάν οι σχέσεις μετάδοσης στο 1.6 και το 2.0 είναι ίδιες ή διαφορετικές?
2. Honda 1.8 5d sport. Πολύ καλό, οικονομικό σε καύσιμα (έχει 6άρι σαζμάν όχι αρκετά μακρύ βέβαια) και σε χρήση,με πολύ πλούσιο εξοπλισμό, αλλά απέχει ακόμα από το κράτημα του Focus.
3. Seat Leon 1.8 TSI. Είναι το μόνο από τα 3, που μου άρεσε το μοτέρ του και η συμπεριφορά του (το focus έχω την αίσθηση ότι πατά καλύτερα), είναι όμως Turbo και με προβληματίζει η αξιοπιστία του , η πιθανή ημερομηνία λήξης του μοτέρ,καθώς επίσης το πολύ φτηνό σε αίσθηση και ποιότητα εσωτερικό του , καθώς και η μεγάλη απαξίωση της φίρμας σε τυχόν πώλησή του.
4.Το νέο Mazda 3 για το οποίο δεν ξέρουμε ακόμα πολλά εκτός από κάποιες φωτογραφίες, όμως το τωρινό που οδήγησα σε 1.6 ίσως είναι οδηγικά το καλύτερο από όλα τα παραπάνω (πραγματικά ένα κομμάτι στις στροφές που σε εμπνέει να ανακαλύψεις τα όριά του που είναι πολύ υψηλά), έχει όμως και αυτό τα μειονεκτήματα του Focus, με το οποίο είναι αδερφάκι, με την εξαίρεση ότι το focus είναι πολύ πιο ποιοτικό και με αρκετά σημαντικό εξοπλισμό από την βασική έκδοση. Πιστεύω ότι τα πράγματα θα διορθωθούν στο νέο Mazda 3, εάν παραδειγματισθούμε από το 6άρι.Δεν συζητώ για το Golf, που είναι εξαιρετικό, γιατί έχω την ίδια γνώμη με σένα για τα μοτέρ 1.4 turbo και γενικά μια επιφυλακτικότητα γι΄αυτά ιδιαίτερα εάν είναι μικρού κυβισμού. Το ξέρω ότι σε κούρασα, εάν έχεις την καλοσύνη βοήθησέ με να κάνω μια όσο γίνεται πιό σωστή επιλογή.
By Anonymous, at 1:42 PM
Post a Comment
<< Home