RENAULT TWINGO 1,2 16V
Δεν είναι μυστικό ότι η προηγούμενη αντιπροσωπεία της Renault με είχε διαγράψει από την λίστα των συνεργατών της καθώς ορισμένα στελέχη- που λίγα γνώριζαν από αυτοκίνητα- δεν ενέκριναν αυτά που έγραψα όταν δοκίμασα ένα μοντέλο της εταιρείας. Ευτυχώς σήμερα τα στελέχη αυτά έχουν την δυνατότητα να κατακρίνουν την σελίδα μου με την άνεση του οικιακού τους Η/Υ. Αντίθετα οι άνθρωποι οι οποίοι έχουν αναλάβει το δύσκολο έργο να επανορθώσουν τα λάθη του παρελθόντος- και κυρίως να χαράξουν το μέλλον της Renault στην Ελλάδα, με θυμήθηκαν και έτσι βρέθηκα να οδηγώ και πάλι ένα αυτοκίνητο με τον χαρακτηριστικό ρόμβο στο τιμόνι. Μου είχαν υποσχεθεί το GT, αλλά την τελευταία στιγμή βρέθηκα να παραλαμβάνω το 16βάλβιδο Twingo 1.2 με τους 75 ίππους. «Γιορτάζοντας» την επανασύνδεση μου με την γαλλική εταιρεία προσποιήθηκα ότι δεν με πειράζει- και παρέλαβα το μπλε Twingo που περίμενε υπομονετικά στο παρκινγκ της νέας αντιπροσωπείας στην Κηφισιά. Το Twingo στην δεκαετία του 90 είχε δημιουργήσει σχολή καθώς μαζί με το Espace και το Scenic βοήθησαν τον κόσμο να εξοικειωθεί με τα πολυμορφικά αυτοκίνητα. Οι πολυμορφικές λύσεις που προσέφερε συνδυασμό με το συμπαθητικό του design το έκαναν ιδιαίτερα αγαπητό στους Ευρωπαίους καταναλωτές- και έτσι 2,4 εκατομμύρια αυτοκίνητα πουλήθηκαν στα 15 χρόνια της κυκλοφορίας του. Το έργο του νέου μοντέλου ήταν δύσκολο από τα αποδυτήρια καθώς στα χρόνια που μεσολάβησαν ο ανταγωνισμός βλέποντας τις εντυπωσιακές πωλήσεις του γαλλικού μίνι «ξύπνησε» και συμπεριέλαβε στα μοντελα του τις καινοτομίες που είχε παρουσιάσει πρώτο το twingo (πχ. ταχύμετρο στο κέντρο του ταμπλό και πίσω κάθισμα που μετακινείται) κάνοντας το να μην μοιάζει πια και τόσο ξεχωριστό. Η Renault δεν χρειάστηκε να σκεφτεί πολύ για να βρει το πώς θα διαφοροποιηθεί- και έτσι πρόσθεσε στο νέο Twingo- κάτι που εκείνη ξέρει καλά -αλλά που λείπει από τα περισσότερα αυτοκίνητα της κατηγορίας: την χαρά της οδήγησης! Από πλευράς εμφάνισης το νέο Twingo σίγουρα δεν εντυπωσιάζει όσο εντυπωσίαζε το παλιό στην εποχή του, όμως είναι φιλικό στο περιβάλλον της πόλης ενώ οι κατά 15 εκατοστά μεγαλύτερες διαστάσεις του κρύβονται επιμελώς από το παιχνίδισμα των καμηλωτών γραμμών του αμαξώματος με τις ακμές των προφυλακτήρων. Το μόνο αμφιλεγόμενο τμήμα για το δικό μου γούστο είναι το τεράστιο μπροστινό σπόιλερ που δεν ταιριάζει με τον αστικό χαρακτήρα του υπόλοιπου αυτοκινήτου. Και όμως αυτό δεν είναι ένα λάθος που απλά ξέφυγε στους σχεδιαστές, αλλά αποτελεί έναν πρώτο οπτικό υπαινιγμό για την σπορτίφ συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Οι μεγάλες πόρτες ανοίγουν διάπλατα προφέροντας εύκολη πρόσβαση στα πίσω καθίσματα τα οποία με την σειρά τους μετακινούνται αν χρειαστεί προς τα πίσω χαρίζοντας άπλετο χώρο στα πόδια των πίσω επιβατών… εις βάρος πάντα του χώρου αποσκευών. Ο χώρος αποσκευών με τα 220 λίτρα βρίσκεται στον μέσο όρο της κατηγορίας, όμως εάν μετακινηθούν τα καθίσματα τελείως μπροστά μετατρέπεται στον μεγαλύτερο! Η ποιότητα και η εικόνα των σκληρών πλαστικών του εσωτερικού δεν με ικανοποίησε, όμως η πρωτότυπη διάταξη με το πολυόργανο στο κέντρο του ταμπλό και το στροφόμετρο σίγουρα ξεχωρίζουν- και τουλάχιστον σε ότι αφορά την τοποθέτηση του στροφόμετρου- μου άρεσε κιόλας! Η ποιότητα συναρμογής από την άλλη είναι υποδειγματική καθώς στο εσωτερικό δεν τρίζει τίποτα και το πλαίσιο μοιάζει να είναι –και είναι ιδιαίτερα στιβαρό. Ανάμεικτα συναισθήματα μου προκάλεσε η περίεργη τοποθέτηση του ηχοσυστήματος -που αν εξαιρέσω τις αναφορές στο παρελθόν της εταιρείας, είναι μάλλον άβολο και ελαφρά ρετρόlook. Υπάρχουν πολλοί αποθηκευτικοί χώροι και ποτηροθήκες, αλλά υπάρχουν και κάποιες ανεξήγητες ελλείψεις- όπως για παράδειγμα δεν θα βρείτε πουθενά ένα κρεμαστάρι για να κρεμάσετε το σακάκι σας. Τα καθίσματα είναι κάπως σκληρά παρέχουν όμως ικανοποιητική πλευρική στήριξη, ενώ η θέση οδήγησης είναι από τις καλύτερες της κατηγορίας. Τα χέρια βολεύονται αμέσως, τα χειριστήριά είναι εκεί που πρέπει, ενώ η ορατότητα είναι πολύ καλή προς όλες τις κατευθύνσεις. Εάν ήθελα να γκρινιάξω λίγο(…που πάντα θέλω!!) θα έλεγα ότι η ορατότητα προς το ταχύμετρο είναι ελαφρά προβληματική για ψηλούς οδηγούς και ότι οι πλαϊνοί καθρέπτες θα έπρεπε να είναι μεγαλύτεροι. Το τιμόνι στο αυτοκίνητο της δόκιμης ήταν ενδεδυμένο με δέρμα και χωρίς να είναι βαρύ καταφέρνει να παρέχει εξαιρετική πληροφόρηση σε ότι αφορά την θέση των εμπρός τροχών. Τα πετάλια του συμπλέκτη και του φρένου ακλουθούν την ίδια κατεύθυνση όντας μαλακά και με καλή αίσθηση, ενώ αντίθετα ο μοχλός των ταχυτήτων ακλουθεί την δική του οπισθοδρομική πορεία θυμίζοντας σε αίσθηση εκείνον του παλιού μοντέλου. Είναι ασαφής και με μεγάλες διαδρομές, αλλά τουλάχιστον έχει πολύ κοντές σχέσεις, κάτι που έχει σαν αποτέλεσμα να παρουσιάζεται ο κινητήρας ιδιαίτερα ζωηρός στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Ο τετρακύλινδρος 16βάλβιδος κινητήρας των 1.149 με τον ένα εκκεντροφόρο επικεφαλή αποδίδει 76 ίππους στις 5500 σ.α.λ. και ροπή 10,9 χγμ στις 4250 σ.α.λ.. Το μεγάλο πλεονέκτημα όμως του Twingo είναι το χαμηλό βάρος των 950 κιλών, κάτι που μεταφράζεται σε οικονομία και επιδόσεις επιτρέποντας στο βάρους 950 αμάξωμα να επιταχύνει από 0-100 χλμ/ώρα σε 12” και να επιτυγχάνει τελική ταχύτητα 170 χλμ/ώρα. Στην πράξη ο κινητήρας- βοηθούμενος από τις πολύ κοντές σχέσεις - τραβάει θετικά από τις 1500 σαλ, γίνεται εντυπωσιακός για τον κυβισμό του στις μεσαίες και λειτουργεί χωρίς να κρεμάει μέχρι λίγο πριν τον κόφτη των 6.400σαλ κάνοντας το αυτοκίνητο να φαίνεται πιο ζωντανό από ότι τα νούμερα μαρτυρούν. Στην ανάρτηση δεν έγινε καμία επανάσταση -και θα συναντήσετε την αγαπημένη και πετυχημένη συνταγή της κατηγορίας: McPherson και ημιάκαμπτος άξονας. Η διαφοροποίηση έρχεται από την ρύθμιση της καθώς τα αμορτισέρ, τα ελατήρια και οι αντιστρεπτικές βρίσκονται σε αρμονία χαρίζοντας μια σφικτή σπορ συμπεριφορά χωρίς όμως μεγάλους συμβιβασμούς στην άνεση. Αυτό μόνο οι γάλλοι ξέρουν να το κάνουν! Μέσα στην πόλη οι κοντές σχέσεις, τα μαλακά χειριστήρια και ο ελαστικός κινητήρας βρίσκονται στο στοιχείο τους κάνοντας την ζωή της οδηγού πολύ πιο ευχάριστη, Το ηλεκτρουδραυλικό τιμόνι έχει αργή κλιμάκωση (3 ¼ στροφές από άκρη σε άκρη) αλλά «κόβει» πολύ, την ώρα που οι μαζεμένες διαστάσεις κάνουν το αυτοκίνητο να τρυπώνει εκεί που δεν φαντάζεστε! Η κατανάλωση σε αστικές συνθήκες κυμαίνεται περίπου στα 8-8,5 λίτρα που είναι απόλυτα αποδεκτή για την κατηγορία χωρίς όμως να εντυπωσιάζει όπως ό ιαπωνικός ανταγωνισμός (βλ. Yaris / Sirion). Στον αυτοκινητόδρομο είναι εντυπωσιακά σταθερό ακόμα και σε ταχύτητες κοντά στην τελική, αδιαφορώντας για πλευρικούς ανέμους και ανωμαλίες του οδοστρώματος παρά το κοντό μεταξόνιο του αμαξώματος. Το μόνο που ενοχλεί είναι ο θόρυβος από τον κινητήρα που γίνεται έντονος λόγω της κοντής κλιμάκωσης του κιβωτίου που αναγκάζει τον κινητήρα να περιστρέφεται σε υψηλές σαλ. Η κατανάλωση στο ταξίδι κυμαίνεται στα 7 λίτρα /100 χλμ, ενώ η συμπεριφορά στις ανοικτές καμπές βρίσκεται μάλλον στην κορυφή της κατηγορίας. Και όταν επιτέλους το Twingo βρεθεί σε δρόμους με στροφές ο οδηγός νοιώθει ικανοποιημένος με την επιλογή των γάλλων να διαφοροποιηθούν από τον ανταγωνισμό μέσω της διασκεδαστικής συμπεριφοράς. Το αυτοκίνητο της δοκιμής δεν ήταν εξοπλισμένο με ESP κάτι που χρεώνεται στις σοβαρές ελλείψεις, όμως ακόμα και εάν είχε εγώ θα το είχα μονίμως κλειστό! Το αυτοκίνητο έχει μια ελαφριά αίσθηση μέσα στην στροφή καθώς, το μικρό βάρος, οι σκληρές αντιστρεπτικές και τα σφικτά αμορτισέρ συνδυάζονται με αρμονία μέσα στην στροφή περιορίζοντας τις κλίσεις και την αίσθηση της μεταφοράς βάρους. Το πάτημα του μπροστινού μέρους είναι τόσο καλό που δεν φοβάμαι να πω ότι είναι εφάμιλλο ενός Panda 100, ενώ το πίσω μέρος είναι εξίσου παιχνιδιάρικο, αλλά λιγότερο απότομο στις αντιδράσεις του. Με αλλά λόγια το αυτοκίνητο υποστρέφει δύσκολά και όταν χρειαστεί πατώντας λίγο φρένο δεν θα πει όχι να γυρίσει την ουρίτσα του για να τοποθετηθεί στην στροφή. Ωραία πράγματα… Τα φρένα είναι ανθεκτικά και αποτελεσματικά, όμως δεν με ικανοποίησαν στην αίσθηση του πεντάλ.! Μετά από την οδήγηση του ατμοσφαιρικού Twingo μου άνοιξε η όρεξη για το Twingo GT που είχαν υποσχεθεί από την Renault- και αυτό ίσως αποτελεί το μεγαλύτερο προσόν του μικρού Twingo. Το νέο Twingo είναι ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο που προσφέρει χώρους και πολυμορφικές λύσεις σε προσιτή τιμή -όπως ο προγονός του, με μια μεγάλη διαφορά: Είναι Fun 2 drive!
Δεν με ευχαρίστησαν
Δεν με ευχαρίστησαν
- Ο επιλογέας ταχυτήτων και η έλλειψη ESP στον εξοπλισμό.
- Τα μετρία ποιοτικά πλαστικά και η γενικότερη εικόνα του ταμπλό.
- Την σπορ και ασφαλή οδική συμπεριφορά.
- Τον ζωντανό και ελαστικό κινητήρα.
Ισμήνη Φαμπιάτου
2 Comments:
Άτυχη είστε κυρία Φαμπιάτου που σάς θυμήθηκαν και πάλι. Είχα ένα ΚΛΙΟ παλαιότερα, ούτε να τους ξαναδώ αυτούς και τα αμάξια τους.
By Anonymous, at 4:01 PM
Για όσους θέλουν αυτοκίνητο στο segment A (δηλαδή στη μικρότερη κατηγορία) θα έλεγα ότι το Twingo είναι κορυφαία επιλογή από κάθε άποψη (κινητήρας, κράτημα, διαστάσεις, άνεση). Είναι κρίμα που οι περισσότεροι αγοράζονου Hyundai i10, Fiat Panda & Toyota Aygo κλπ. Η διαφορά είναι ότι το Twingo είναι πραγματικό αυτοκίνητο εντός και εκτός πόλης. Απλά πρέπει κανείς να έχει τα μάτια του λίγο ανοιχτά...
By Anonymous, at 5:46 PM
Post a Comment
<< Home