Fabiatou.com

Monday, January 19, 2009

Ford Fiesta 1.4 5d MY 08

Το αισθητικό αποτέλεσμα που πέτυχαν οι άνθρωποι του Ευρωπαϊκού σχεδιαστικού κέντρου της Ford με το νέο Fiesta, είναι πέρα από κάθε διάθεση αμφισβήτησης θετικό! Το αυτοκίνητο είναι φρέσκο -και χωρίς να θυμίζει σε τίποτα το μοντέλο της προηγούμενης γενιάς, καταφέρνει εύκολα να βρίσκεται σε πλήρη αρμονία με την νέα οικογενειακή γραμμή της Ford. Αν ωστόσο κάτι σας λέει ότι το νέο Fiesta θυμίζει κάποιο αυτοκίνητο που έχετε ξαναδεί-δεν έχετε άδικο αφού ουσιαστικά το περσυνό αυτοκίνητο της χρονιάς μοιράζεται μαζί του το ίδιο αμάξωμα. Παρόλα αυτά οι διαφορές με το Mazda 2 είναι πολλές και εντοπίζονται- εκτός από τις διαφορές στο design των φωτιστικών σωμάτων, στα διαφορετικά μηχανικά σύνολα, στην ρύθμιση των αναρτήσεων και κυρίως στο εντελώς διαφορετικό εσωτερικό. Το μουντό εσωτερικό που με είχε «χαλάσει» στο κατά τα αλλά φανταστικό Mazda 2, εδώ έχει δώσει την θέση του σε ένα εντυπωσιακό από πλευράς ποιότητας υλικών και σχεδιασμού ταμπλό. Ο πίνακας οργάνων με τα δύο «χωστά» όργανα θυμίζει από την αρχή στον οδηγό ότι κάθεται σε ένα Ford την ίδια στιγμή που η πρωτότυπη κεντρική κονσόλα του επιβεβαιώνει ότι βρίσκεται στο πιο πρόσφατο σχεδιαστικά μοντέλο της εταιρείας. Η κεντρική κονσόλα σύμφωνα με τους σχεδιαστές, είναι εμπνευσμένη από την εμφάνιση και την λειτουργικότητα(?) των κινητών τηλεφώνων και καταφέρνει να κερδίζει αμέσως το μάτι. Σε ότι αφορά την χρηστικότητα θα κρατήσω κάποιες επιφυλάξεις, αφού τα πολλά κουμπιά -που για να καταλάβεις την λειτουργία τους θα πρέπει να κοιτάς για ώρα την οθόνη των 3,5’’ που είναι τοποθετημένη στην κορυφή της κονσόλας- εμένα προσωπικά με μπέρδεψαν. Μέσα στην μία εβδομάδα που είχα το αυτοκίνητο δεν μπόρεσα να συνηθίσω την λειτουργία τους, όμως δεν έπαψα ούτε στιγμή να θαυμάζω την συνολικά άψογη εικόνα του ταμπλό που θυμίζει μεγαλύτερο και πολύ ακριβότερο αυτοκίνητο. Είναι ευανάγνωστο, παρέχει όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται ο οδηγός, ενώ παράλληλα τα μαλακά στην αφή πλαστικά συνδυάζονται με τα ποιοτικά υλικά- που απομιμούνται το αλουμίνιο- της κεντρικής κονσόλας. Η θέση οδήγησης ρυθμίζεται τόσο από το τιμόνι, όσο και από το κάθισμα προς κάθε πιθανή κατεύθυνση και βρήκα εύκολα την ιδανική ρύθμιση για να οδηγήσω. Όμως το σκληρό κάθισμα δεν υποστηρίζει την σπονδυλική στήλη και αυτό σε συνδυασμό με την μέτρια πλευρική στήριξη με κούρασε στην οδήγηση τόσο μέσα, όσο και έξω από την πόλη. Η ορατότητα προς τα πίσω είναι καλή, όμως τόσο ο εσωτερικός όσο και οι εξωτερικοί καθρέπτες δεν με ικανοποίησαν καθώς μου φάνηκαν κάπως μικροί δυσκολεύοντας τους ελιγμούς στην πόλη. Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες βρίσκονται στον μέσο όρο της κατηγορίας, όπως άλλωστε και ο χώρος των αποσκευών. Η ποιότητα των υλικών στο σαλόνι, οι χώροι και ο πρωτότυπος σχεδιασμός του εσωτερικού θα μπορούσαν να βαθμολογηθούν με «άριστα» εάν δεν υπήρχαν-τουλάχιστον στο αυτοκίνητο της δοκιμής-αρκετοί τριγμοί από τις πόρτες και επάνω μέρος του ταμπλό. Παρά τα μόλις 2000 χιλιόμετρα που είχε στο οδόμετρο το συγκεκριμένο αυτοκίνητο οι τριγμοί ήταν μάλλον ενοχλητικοί… Ίσως η εξήγηση να βρίσκεται στο γεγονός ότι το νέο Fiesta διαθέτει ένα νέο κατά 3 εκατοστά πιο μεγάλο και κατά 4 πιο φαρδύ αμάξωμα (3,95Χ1,71) σε σχέση με τον προκάτοχο του και παρόλα αυτά να καταφέρνει να είναι 40 ολόκληρα κιλά ελαφρύτερο! Λόγω του μειωμένου βάρους μπορεί να τρίζει λίγο παραπάνω, όμως την ίδια στιγμή αυτός είναι ο κύριος λόγος που το νέο Fiesta είναι τόσο καλό στον δρόμο! Επιτέλους ένα νέο μοντέλο που είναι ελαφρύτερο από εκείνο που αντικαθιστά -κάτι που θεωρητικά πρέπει να έχει αντίκρισμα τόσο στην κατανάλωσή καυσίμων όσο και στην απόλαυση στην οδήγηση. Σε ότι αφορά την κατανάλωση ο κινητήρας των 1400κ.εκ με την απόδοση των 96 ίππων δεν τα καταφανεί πολύ καλά αφού μέσα στην πόλη θα χρειαστεί πάνω από 9.5 λίτρα/100 χλμ, όμως σε ότι αφορά την απόδοση και τις επιδόσεις εκπλήσσει ευχαρίστα. Το μικρό βάρος, η γραμμική λειτουργία του χαμηλόροπου κινητήρα και φυσικά η σφικτή ρύθμιση της ανάρτησης, εγγυούνται την οδηγική απόλαυση παρά τις μέτριες στα χαρτιά επιδόσεις του αυτοκινήτου(0-100 12’’ και 175 χλμ/ω τελική). Οι αναρτήσεις δεν καινοτομούν σχεδιαστικά- και έτσι θα βρείτε ότι αποτελούνται τα κλασικά γόνατα εμπρός και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω, όμως με τη ρύθμιση τους χαρίζουν στο αυτοκίνητο έναν μοναδικό χαρακτήρα. Τα αμορτισέρ είναι σφικτά, έχουν μικρές διαδρομές -και οι σκληρές αντιστρεπτικές περιορίζουν τις κλίσεις στις στροφές χαρίζοντας διασκεδαστική συμπεριφορά που σίγουρα λείπει από τα αυτοκίνητα της κατηγορίας.. Η συμπεριφορά του πίσω άξονα είναι αξιοπρεπής και δεν θα κουράσει με αναπηδήσεις και απότομες μετατοπίσεις του πίσω μέρους -κάτι που δείχνει το πόσο εύστοχα έχουν ρυθμιστεί οι αναρτήσεις. Αντίθετα εκτός τόπου και χρόνου είναι τα φρένα, καθώς τα πίσω ταμπούρα θα κουραστούν εύκολα σε μια κατηφορική διαδρομή με φορτωμένο αυτοκίνητο ή όταν πιεστούν λίγο παραπάνω στην γρήγορη οδήγηση. Το Fiesta νοιώθει σαν στο σπίτι του όταν κινείται στην πόλη, και οι μικρές του διαστάσεις θα κάνουν το παρκάρισμα και τους ελιγμούς στα στενά παιχνιδάκι. Στον αυτοκινητόδρομο χάρη στο αεροδυναμικό αμάξωμα κινείται γοργά, πολιτισμένα και οικονομικά καταναλώνοντας πάντα κάτω από 8 λίτρα/ 100 χλμ. To ηλεκτρουδραυλικό τιμόνι με τις μόλις 2,5 στροφές από άκρη σε άκρη είναι «κοφτερό» και μαλακό μέσα στην πόλη, όμως η αίσθηση του είναι κάπως …«δήθεν»! Θέλει να σε πείσει ότι ξέρεις ακριβώς τι γίνεται με τους μπροστινούς τροχούς, όμως στο τέλος θέλει συνήθεια καθώς η υποβοήθηση μεταβάλλεται απότομα ανάλογα με την ταχύτητα που κινείται μέσα στην στροφή. Την λύση στην γρήγορη οδήγηση δίνει ο μπροστινός άξονας που είναι ρυθμισμένος έτσι ώστε να μην υποστρέφει με τίποτα χαρίζοντας τελικά την σιγουριά που χρειάζεται για να «την δεις αλλιώς»! Κατά την διάρκεια της δεύτερης εγκυμοσύνης μου σκεπτόμουν συνέχεια αν θα επηρεαστεί καθόλου η γρήγορη οδήγηση μου. Τελικά με χαρά διαπίστωσα- οδηγώντας το Fiesta στον αγαπημένο Διόνυσο, ότι όλα επανέρχονται και τίποτα δεν σε αφήνει πίσω αρκεί να μην το αφήσεις εσύ. Στην περίπτωση μου, ένα Σάββατο πρωί αφού κοίμισα τα παιδιά πήρα την φωτογραφική μου μηχανή και τα κλειδιά του Ford Fiesta 1.4και πήγα μια βόλτα μέχρι τον Αγ. Πέτρο. Το οδόστρωμα ήταν καθαρό χωρίς πολλές υγρασίες και το αυτοκινητάκι- παρά την έλλειψη γκαζιού- αμέσως μου έδειξε ότι οι δύο μας θα περνούσαμε καλά! Στην κλειστή διαδρομή το αυτοκίνητο κινείται με ασφάλεια έχοντας το μπροστινό μέρος καρφωμένο στο δρόμο- και κυρίως ανεπηρέαστο από τις λακκούβες, την ώρα που το πίσω μέρος δεν θα πει όχι να πλασαριστεί και να διευκολύνει την τοποθέτηση του αυτοκινήτου.. Αν όμως αρχίσεις να οδηγείς γοργά για αρκετή ώρα, τα πίσω ταμπούρα παραδίδουν το πνεύμα και η τάση υπερστροφής του πίσω άξονα αρχίζει να γίνεται «ιδιαίτερη» καθώς κατά την τοποθέτηση πριν την στροφή το αυτοκίνητο ισορροπεί μόνο στα μπροστινά φρένα κάνοντας το πίσω μέρος ασταθές. Το σασμάν είναι κοντό και γρήγορο χωρίς σκαλώματα στις γρήγορες αλλαγές, ενώ ο κινητήρας είναι γραμμικός χωρίς κομπιάσματα επιτρέποντας στο νέο Fiesta να χαρίζει- απρόσμενα- πολλά χαμόγελα σε εκείνους που το οδηγούν. Προσωπικά, οδηγώντας το μικρό Fiesta ευχαριστήθηκα πολύ… ενώ είναι αδύνατον να μην σκέφτομαι ότι κάποια στιγμή θα βγει και το ST- και τότε είναι που όλοι θα αρχίσουν να παραμιλούν!!

Δεν με ευχαρίστησε
  • Η εργονομία της κεντρικής κονσόλας, η ποιότητα συναρμογής των πλαστικών του εσωτερικού στο αυτοκίνητο της δοκιμής.
  • Η αίσθηση στο τιμόνι, τα πίσω ταμπούρα
Θα θυμάμαι
  • Τον γραμμικό κινητήρα και την σπορ συμπεριφορά
  • Το πανέμορφο εσωτερικό και την φρέσκο εξωτερικό design.
Ισμήνη Φαμπιάτου.

17 Comments:

  • γεια σας!ειμαι νεα οδηγος και προκειται να παρω το πρωτο μου αυτοκινητο,ειμαι αναμεσα στο fiesta και το mazda 2 και ηθελα να μου πειτε την γνωμη σας...

    By Anonymous Anonymous, at 12:27 PM  

  • Έλεος με την Ford! Πάλι πίσω ταμπούρα σε ένα εξαιρετικό κατά τ'άλλα αμάξι της (θυμάστε το προηγούμενο Focus?). Τουλάχιστον μπορεί να παραγγείλει κανείς δισκόφρενα σαν extra;

    By Anonymous Anonymous, at 4:51 PM  

  • Επιτέλους διαβάσαμε και για κάποια μειονεκτήματα , θα μου φαινόταν περίεργο να μην είχε.
    Πάντως η ford αξίζει ένα μεγάλο μπράβο που έφτιαξε ακόμη ένα καλό αυτοκίνητο που στρίβει "σωστά" .

    By Blogger yannis, at 5:50 PM  

  • παντως δεν ειναι ομορφο αυτοκινητο. Λιγο χοντροκομμενο μου φαινεται. Δε μου αρεσει ουτε το εσωτερικο και ο χωρος αποσκευων ειναι μικρος.. κριμα γιατι ηταν στα υπ οψιν και απογοητευτηκα.

    By Anonymous Anonymous, at 10:26 PM  

  • Μετά από μια βόλτα στην αωτιπροσωπεία (όχι test drive) το εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι σχετικά όμορφο αλλά πολύ μικρό ιδιαίτερα στο πίσω μέρος. 1.83 και μπαίνοντας πίσω σφήνωσε το κεφάλι μου στην οροφή (κάτι που δεν συμβαίνει στο polo π.χ.) Υλικά σχετικά καλά, ταμπούρα πίσω: Απαράδεκτον στην εποχή μας. Ακριβό για τα επίπεδα εξοπλισμού...

    By Anonymous Anonymous, at 3:12 PM  

  • Καλή χρονια Ισμήνη, ότι επιθύμεις και να χαίρεσαι τα παιδάκια σου. Καλά που είσαι και εσύ και διαβάζουμε ρεαλιστικά reviews, γιατί οι απανταχού ειδικοί παλέυουν να μας πείσουν ότι π.χ. τα supermini πατάνε και στρίβουν σαν Μ5 και ότι με 15 χιλιάρικα ξαφνικά μπορείς να αποκτήσεις αμαξάρα.

    Έχω και εγώ το ίδιο ερωτημα με τη φίλη, μεταξύ Fiesta και 2 ποιο θα διάλεγες για μικρό, αν ήθελες να κάνεις και άνετα ταξιδάκια?

    Μήπως να πάω να πάρω το Justy να ξεμπερδεύω?

    By Anonymous Anonymous, at 2:25 PM  

  • Το δίλλημα μεταξύ του Mazda και του Ford είναι εύκολο να απαντηθεί, αφού ναι μεν το Ford είναι πιο καλοστημένο και όμορφο εσωτερικά, όμως η διαφορά στην τιμή είναι σημαντική. Σε ότι αφορά το Justy τα πράγματα είναι ακόμα πιο ξεκάθαρα-και σας απαντώ γιατί το προσωπικό μου αυτοκίνητο είναι ένα Sirion http://fabiatou.com/2008/09/daihatsu-sirion-13-auto.html (που όπως είναι γνωστό είναι ακριβώς το ίδιο με το Justy http://fabiatou.com/2008/01/subaru-justy-10s-sport.html). To Fiesta και το 2 μπορούν να έιναι το μοναδικό σας αυτοκίνητο -αφού στον ανοικτό δρόμο συμπεριφέρονται σαν πιο μεγάλα αυτοκίνητα και στο μόνο που υστ ερούν συγκριτικά με τα Justy/Sirion είναι οι χώροι και η πρακτικότητα μέσα στην πόλη. Τα Justy/Sirion απευθύνονται σε κυρίως σε εκέινους που αναζητούν ένα δεύτερο αυτοκίνητο με κορυφαίους χώρους, άνεση και πρακτικότητα για τις οικογενειακές τους μετακινήσεις στην πόλη, ενώ Fiesta/2 που είναι πιο All-around, σε εκέινους που δεν τους χρειάζονται οι χώροι γιατί είναι νέοι, ελεύθεροι και ωραίοι ! Αν δεν χρειάζεστε χώρους για οικογένεια και έχετε και την οικονομική άνεση τότε το Fiesta –παρά την μέτρια ποιότητα συναρμολόγησης- νομίζω ότι είναι η καλύτερη λύση.

    Καλή Χρονιά σε όλους με Υγεία και Ειρήνη, Αμήν!

    By Blogger if, at 3:26 PM  

  • τελικα Ισμηνη ποσα αυτοκινητα εχεις ? Χ3, και justy ή Χ3 και c2 vts? με μπερδεψες !! Το 2 παντως ειναι πολυ ομορφο και καλο !
    Σοφια

    By Anonymous Anonymous, at 4:28 PM  

  • X3 και Sirion! Πριν 3 χρόνια είχα ένα saxo VTS, και ενδιάμεσα για ένα χρόνο οδηγούσα ένα C3 1.1.C2VTS δεν είχα ποτέ. Συμφωνώ το 2 είναι και όμορφο και καλό!

    ;-)

    By Blogger if, at 4:45 PM  

  • Σωστη ! :)

    By Anonymous Anonymous, at 6:31 PM  

  • σε σχέση με το corsa τι έχεις να πείς, αν εξαιρέσεις ποιότητα που το corsa έχει καλύτερη.. στο δρόμο? τιμόνι, φρένα, ανάρτηση?? se σύγκριση τι έχεις να πείς..??

    By Anonymous Anonymous, at 6:54 PM  

  • σε σχέση με το corsa τι έχεις να πείς, αν εξαιρέσεις ποιότητα που το corsa έχει καλύτερη.. στο δρόμο? τιμόνι, φρένα, ανάρτηση?? τι έχεις να πείς..??

    By Anonymous Anonymous, at 6:55 PM  

  • αυτο το "my 08" που εχω δει και σε αλλα μοντελα πχ γκολφ, τι παει να πει??

    By Anonymous Anonymous, at 8:34 PM  

  • Model Year=χρονολογία μοντέλου

    By Anonymous Anonymous, at 9:33 PM  

  • Πως γίνεται με 95 άλογα να κάνει 12" τα 0-100;

    Ισμήνη,

    πόσα κιλά είναι το "κάρο";

    By Blogger N. Panoussis, at 7:54 PM  

  • geia sou ismini!genikws parakolouthw to blog sou kai ontws ta oraiopoihseis ta pragmata,oute kriveis provlhmata, h anafereis provlhmata aplos gia na anafereis. Tha hthela an einai dinato na mou peis anamesa se corsa kai fiesta ti tha epeleges kai giati.(kai se thema timhs service argotera)..euxaristw ek twn proterwn na sai kala kai na sinexiseis etsi! Georgia

    By Anonymous Anonymous, at 3:06 AM  

  • *den ta oraiopoieis ta pragmata ithela na pw

    By Anonymous Anonymous, at 3:08 AM  

Post a Comment



<< Home