Fabiatou.com

Wednesday, December 28, 2011

Mitsubishi Lancer 1.6 Sportback


Η Mitsubishi με την παρουσίαση του Lancer Sportback προχώρησε και σε μια ουσιαστική αισθητική αλλαγή η οποία χαρακτηρίζει την ταυτότητα όλων των μοντέλων της. Η νέα μάσκα με την μεγαλύτερη εισαγωγή αέρα και το προτεταμένο προφίλ πέρασε από το Sportback σε όλα τα υπόλοιπα μοντέλα και χαρακτηρίζει πλέον την εταιρική ταυτότητα του Ιάπωνα κατασκευαστή. Η νέα μάσκα σε συνδυασμό με το Hatchback αμάξωμα έδωσαν στο lancer τον ιδιαίτερο χαρακτήρα που χρειάζεται για να διακριθεί το SportBack στην πιο απαιτητική κατηγορία της αγοράς. Το αισθητικό αποτέλεσμα είναι σαφώς πιο εντυπωσιακό εμπρός από ότι στο πίσω μέρος αλλά νομίζω ότι συνολικά το Sprotback είναι πιο εντυπωσιακό από ότι το Lancer Sedan. Το προφίλ του αυτοκίνητου με το μακρύ καπό με τις σπορτίφ καταβολές δεν μπορεί να κρύψει τις μεγάλες διαστάσεις του αυτοκίνητου που φτάνει σε μήκος τα 4,570μ. Ταυτόχρονα το μεγάλο μεταξόνιο των 2,635μ και το πλάτος των 1,760μ υπόσχονται μεγάλους εσωτερικούς χώρους- κάτι που επιβεβαιώνεται και στην πράξη. Στο εσωτερικό βολεύονται με ιδιαίτερη άνεση πέντε επιβάτες οι οποίοι έχουν στην διάθεση τους έναν εντυπωσιακά μεγάλο χώρο για τα γόνατα τους και τις αποσκευές τους (400 λίτρα). Στη σχεδίαση του ταμπλό κυριαρχούν τα δυο μεγάλα στρόγγυλα όργανα, που "χώνονται" βαθιά μέσα στο ταμπλό και επηρεάζουν με την τοποθέτηση τους την επάνω του επιφάνεια.Μεταξύ των δυο οργάνων υπάρχει μια οθόνη πολλαπλών ενδείξεων που προσφέρει πολές πληροφορίες με έναν ιδιαίτερα ευανάγνωστο τρόπο. Η κεντρική κονσόλα φιλοξένει το ηχοσύστημα και το ηλεκτρονικό σύστημα κλιματισμού, αλλά είναι σαφώς λιγότερο εμπνευσμένη σχεδιαστικά από τον πίνακα των οργάνων. Από την άλλη πλευρά η εργονομία είναι άψογη και οι χώροι για μικροπράγματα και ποτήρια είναι αρκετοί και καλοσχεδιασμένοι.Ωστόσο εκείνο που απογοητεύει στο εσωτερικό είναι τα σκληρά πλαστικά στο επάνω μέρος του ταμπλό και η φτηνή σε όψη απομίμηση μετάλλου που επενδύει την επιφάνεια εμπρός από τον συνοδηγό. Η ποιότητα συναρμολόγησης και το φινίρισμα είναι σε πολύ ψηλό επίπεδο και στο εσωτερικό τίποτα δεν θα τρίξει στις λακκούβες της Αθήνας. Το νέο αμάξωμα είναι κατά 56% ανθεκτικότερο στην στρέψη και κατά 50% στην κάμψη και πατά πάνω σε γόνατα McPherson μπροστά και σε πολλαπλούς συνδέσμους πίσω που συνδυάζονται με αντιστρεπτικές ράβδους.Η ανάρτηση χωρίς να είναι μαλακή στοχεύει σαφώς πιο πολύ προς την άνεση των επιβατών πάρα στην γρήγορη οδήγηση. Αυτό δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι είναι χαλαρή και ότι αφήνει το πλαίσιο να παίρνει υπερβολικές κλίσεις-καθώς τόσο τα ελατήρια όσο και οι αντιστρεπτικές είναι αρκούντως σκληρά- και η χαλαρότητα που είχα διαπιστώσει στην απόσβεση επαναφοράς των αμορτισέρ της sedan έκδοσης εδώ μοιάζει να έχει διορθωθεί χωρίς κανένα κόστος στην άνεση των επιβατών. Τα φρένα αποτελούνται από δίσκους γύρω γύρω (15’’και 14’’εμπρός/π’ισω) και είναι αρκετά δυνατά και ανθεκτικά. Όταν πριν από χρόνια είχα δοκιμάσει την sedan έκδοση με τον κινητήρα των 1,5 λίτρων είχα μείνει άφωνη από την πραγματική οικονομία που προσέφερε ο κινητήρας της Mitsubishi. Δεν μιλάμε για οικονομία στα χαρτιά, αλλά για πραγματικά χαμηλή κατανάλωση σε επίπεδα αυτοκινήτου μικρότερης κατηγορίας. Ήμουν λοιπόν προετοιμασμένη να διαπιστώσω ότι και ο νέος κινητήρας 1,6 MIVEC των 117 ίππων θα ήταν εξίσου οικονομικός και λίγο πιο γρήγορος από τον 1,5. Στην πράξη όμως πάλι η Mitsubishi έκανε την έκπληξη, καθώς ο νέος κινητήρας είναι σαφώς πιο γρήγορος και ροπάτος από τον παλιό, ενώ ταυτόχρονα είναι και αρκετά πιο οικονομικός! Αξίζει ακόμα ένα μπράβο στην Mitsubishi που δεν χάνει ευκαιρία να δείχνει στον ανταγωνισμό ότι όταν ξέρεις να σχεδιάζεις κινητήρες δεν χρειάζονται πολύπλοκες και ακροβες λύσεις για να εξασφαλίσεις την πολυπόθητη οικονομία και τους χαμηλούς ρύπους. Γνώση χρειάζεται- και η Mitsubishi την έχει σε περίσευμα! To Lancer 1.6 καταναλώνει περίπου 7,2 με 9,5 λίτρα μέσα στην πόλη και με προσεκτική οδήγηση στο ταξίδι θα δείτε καταναλώσεις που κυμαίνονται από 6,8 ως 8 λίτρα με ταχύτητες γύρω στα 150 χλμ/ω. Φανταστείτε τι θα γινόταν εάν το αυτοκίνητο είχε 6αρι κιβώτιο! Αυτό που δυστηχώς δεν έχει διορθωθεί σε σχέση με το παρελθόν είναι ό έντονος- και δυσάρεστος – θόρυβος που φτάνει μέσα στην καμπίνα των επιβατών και πο οποίος προφανώς οφείλεται στην ηχομόνωση. Είναι κρίμα γιατί αυτό αποτελεί ένα από τα πιο τρανταχτά ελαττώματα του αυτοκινήτου και είμαι σίγουρη ότι η λύση για μια εταιρεία σαν την Mitsubishi είναι εξαιρετικά απλή. Στον δρόμο τώρα το νέο Lancer δεν σε προκαλεί να τρέξεις, όμως θα σε κερδίσει αμέσως με την φιλικότητα και την προβλεψιμότητα των αντιδράσεων του. Μέσα στην πόλη περνά με άνεση τις λακκούβες και τα σαμαράκια, ενώ η ορατότητα είναι καλή παρά το Ηatchback χαρακτήρα του αυτοκίνητου. Στον αυτοκινητόδρομο μπορεί να μην ακούγεται κανένας αεροδυναμικός θόρυβος εκτός από εκείνον που κάνουν οι καθρέπτες, όμως ο κινητήρας κάνει έντονα αισθητή την παρουσία του στα 120-140 χλμ και μετά παύει να ενοχλεί- αφού ο θόρυβος μένει πίσω μετά τα 150. Είπαμε όμως, αυτός ο κινητήρας είναι τόσο καλός που του συγχωρούμε τα πάντα! Πάντως δεν βαριέμαι να λέω ότι λίγο καλύτερη ηχομόνωση θα έλυνε το πρόβλημα… Στην ευθεία το Lancer δεν με ικανοποίησε απόλυτα καθώς στην θέση της ευθείας το τιμόνι του δεν παρέχει την αίσθηση που θα ήθελα και επιπλέον το αεροδυναμικό αμάξωμα είναι ευπαθές στους πλευρικούς ανέμους. Όταν όμως έρθουν οι στροφές του αυτοκινητοδρόμου το Lancer -και όσο δεν το παρακάνετε- ικανοποιεί απόλυτα με τον τρόπο που ισορροπεί μεταξύ άνεσης και σπορ συμπεριφοράς και σε αφήνει να το εμπιστευτείς και να χαλαρώσεις. Σε πιο κλειστές διαδρομές όσο το ESP είναι στην θέση ΟΝ η συμπεριφορά του αυτοκινήτου είναι απόλυτα ασφαλής και ελεγχόμενη. Το αυτοκίνητο κινείται σε γοργούς ρυθμούς καλύπτοντας τις αποστάσεις πριν το καταλάβεις. Κλείνοντας το ESP και εάν ζητήσετε κάτι παραπάνω από τον κινητήρα, το sport back θα σας αποζημιώσει με πολύ ενδιαφέρουσα συμπεριφορά. Βλέπετε η καταγωγή δεν κρύβεται και τα περισσότερα μέρη αυτού του ταπεινού κατά τα άλλα αυτοκίνητου θα τα βρείτε και στο μυθικό EVO! Έτσι το Lancer δεν θα πει όχι στο να γυρίσει το πίσω μέρος του με την βοήθεια των φρένων -και του τιμονιού -ώστε να τοποθετηθεί στην στροφή με πλασάρισμα. Εάν πάλι μπείτε με πολύ φόρα στην στροφή χρησιμοποιόντας καθαρές γραμμές- και χωρίς να ζορίζετε την κατάσταση- το Lancer θα σας εντυπωσιάσει με τα αποθέματα πλευρικής πρόσφυσης που διαθέτει. Με αυτόν τον τρόπο οδήγησης το πίσω μέρος αρνείται να πεισματικά να υπερστρέψει, ότι και να του κάνετε, κρατώντας πεντακάθαρα την γραμμή που επιλέξατε. Το SprotBack είναι μια τίμια πρόταση που θα σας εντυπωσιάσει με την αντιπάθεια του στην κατανάλωση καυσίμου και με τους ικανοποιητικούς χώρους του αμαξώματος. Ο αυξημένος θόρυβος από τον χώρο του κινητήρα δεν αρκεί για να επισκιάσει τις αρετές ενός αυτοκινήτου που κρατώντας χαμηλό προφίλ παραμένει να είναι μία από τις καλύτερες και πιο συμφέρουσες προτάσεις της κατηγορίας.
Δεν με ευχαρίστησε
·
Η ένταση και η χροιά του θορύβου που φτάνει στην καμπίνα από τον κινητήρα .

·
Τα φτηνά στην όψη υλικά στο εσωτερικό.


Θα θυμάμαι

·
Τον κινητήρα διαμάντι που εντυπωσιάζει με την ζωντάνια και κυρίως με την οικονομία του.

·
Τους μεγάλους χώρους και την διασκεδαστική οδική συμπεριφορά .


Ισμήνη Φαμπιάτου

0 Comments:

Post a Comment



<< Home